Hoofdstuk 37

170 14 25
                                    

POV Rebecca

'Nee dit kan echt niet,' zucht Amber.

Ik rol met mijn ogen en ga weer zitten op het bed. Amber wordt al het afgelopen uur boos op me, omdat ik geen make up op heb. Ze vindt dat ik er dan nog "hotter" uit zal zien, maar nee bedankt.

'Ik wil er niet knapper uitzien Am. De jongens hoeven mij niet knap te vinden. Als ze mij alleen leuk zullen vinden door make up op te doen, hoef ik ze niet.'

Het is even stil voordat Amber weer begint met praten.

'Sorry Becky, ik bedoelde het niet zo en je hebt groot gelijk. Het gaat mij niet om de jongens, maar om ons. Ik wil dat dit onze avond wordt en dat we er als prinsessen uit zien.'

'Maar kan ik wel mascara en lipgloss opdoen zodat we matchen?' vraagt ze met puppy oogjes.

'Wat moet ik toch met je aan,' zeg ik lachend.

'Je houdt van me en dat weet je Rebecca.'

'Oké je mag mascara opdoen en een lichte kleur lipgloss kan wel,' zeg ik goedkeurend.

~~~

Ding dong ding dong

De jongens zijn gekomen en wachten voor de deur op ons. Amber bekijkt haar haar voor de laatste keer en gaat daarna naar beneden om haar hakken aan te doen. Ik heb sneakers in mijn tas gezet, omdat ik niet zo handig ben op hakken. Mijn enkel doet nog zeer en ik lijk een pinguïn als ik op hakken loop.

Shawn staat in de gang en ziet er goed uit in een pak. Zijn bruine haren zijn gekamd naar de zijkant en hij heeft een groene vlinderdas. Wat heb ik een knappe date. Hij moet lachen om mijn reactie en steekt zijn hand uit. Ik pak zijn hand vast en we lopen samen naar de auto.

'Fijn om te weten dat ik er goed uit zie,' zegt hij met een zelfvoldane grijns.

'Oh schei toch uit,' zeg ik met mijn ogen rollend.

Hij begint hard te lachen en ik ga ermee in. Zijn lach is te aanstekelijk.

'Je ziet er schattig uit Rebecca,' zegt Shawn glimlachend.

'Bedankt en jij ziet er ook niet slecht uit.' Ik knipoog naar hem en hij barst weer in lachen uit.

Onderweg kijk ik naar buiten en zie verscheidene mensen lopen. Een vrouw is haar hond aan het uitlaten en een oude man is bezig met het snoeien van zijn tuin. Ik word na een tijdje uit mijn gedachten gehaald door de stem van Shawn. We zijn aangekomen bij het restaurant. Hij stapt uit en loopt om de auto heen om mijn deur te kunnen openen. Daarna steekt hij zijn hand uit naar me.

'Een echte heer.'

'Altijd.'

We lopen naar binnen en ik zie Mason al zitten. Hij is in gesprek met Amber en ze hebben ons nog niet opgemerkt. Tegen de tijd dat we hun kant op gaan, glimlacht Amber nog steeds. Zo te zien hebben ze het naar hun zin samen. Amber verdient het om gelukkig te zijn. Ze is een schat van een mens en ze staat altijd klaar voor mij. Ik ben blij dat ik haar mijn beste vriendin mag noemen.

Mason is de eerste die ons opmerkt en zwaait naar me. Hij staat op en geeft me een knuffel. We hadden elkaar nog niet begroet toen we bij het huis van Amber waren. Zij gingen eerder weg naar het restaurant terwijl ik nog een paar zaken moest regelen.

Chasing my dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu