Hoofdstuk 39

140 12 31
                                    

Nee ik moet me focussen op school en kan me geen jongens permitteren. Hoe leuk Alex ook is ik wil mijn hart niet blootstellen aan de pijn die kan komen. Misschien later, maar nu niet.

'Je hebt goed werk verricht met het feest Alex,' zeg ik hem complementerend.

'Dankjewel Rebecca,' brengt hij glimlachend uit.

'Waar is je date?' vraag ik nieuwsgierig.

'Mijn date?' Alex lijkt van zijn stuk gebracht door mijn vraag. 'Uhm ik heb geen date Rebecca.'

'Oh dat had ik niet verwacht,' floep ik er zonder na te denken uit.

Ik vind het best fijn dat hij niemand op het oog heeft. Dit klinkt best egoïstisch, maar ik zou het niet leuk vinden om hem met een andere meisje te zien.

'Ik kon haar vanwege omstandigheden niet naar het feest vragen,' zegt hij een paar minuten later.

Hmm dus hij vindt wel iemand leuk. Het steekt wel een beetje nu ik dit heb gehoord.

'En jij bent met Shawn heb ik vernomen,' zegt hij terwijl zijn kaken aanspannen.

'Oh ja, dat klopt. Hoezo?'

'Ik was gewoon geïnteresseerd...' hij kijkt me doordringend aan terwijl hij dit zegt. '...ik wist niet dat jullie zo close waren.'

'Ja hij is een belangrijke persoon geworden deze afgelopen paar maanden,' zeg ik bedenkelijk.

Zijn gezicht betrekt en het voelt alsof ik iets verkeerds heb gezegd.

'Hey Alex, jíj bent ook belangrijk geworden voor mij. Jij was er voor mij toen niemand anders hielp tijdens de trainingen. Daar zal ik je altijd dankbaar voor zijn,' zeg ik oprecht.

Hij glimlacht en neemt mijn hand in de zijne. Ik kijk hem recht in zijn blauwe ogen aan. Ze staan zo kalm en hierdoor springen zijn lichtbruine sproeten eruit.

'Het is beter als we terug gaan Alex. Ze zullen zich vast afvragen waar we blijven.'

Hij knikt en laat mijn hand los. We lopen richting de deur en hij houdt hem voor me open. Ik bekijk de gangen opnieuw, omdat het gewoon zo mooi is ingericht. Waneer we de zaal bereiken, is het feest in volle gang bezig. Alex en ik lopen richting Mason. Ik zie Amber niet naast hem dus vraag ik waar ze is. Hij zegt dat ze naar de stembus is gegaan om de koning en koningin te kiezen.

Ik zeg de jongens gedag en ga naar de stembus. Daar aangekomen, zie ik Amber staan. Ze stopt een briefje in de stembus en draait zich daarna om. Haar blik kruist de mijne en er ontstaat een glimlach op haar gezicht.

'Hi Becky.'

'Hoi Amber hoe gaat het met je?' vraag ik nieuwsgierig.

'Ik zag je net nog,' lacht Amber.

'Ja maar ik bedoelde hoe gaat het met jou en Mason?' Ik krijg een grijns op mijn gezicht.

'Oh...' ze begint te blozen '...hij is echt zó lief. We hebben veel gepraat en ik denk dat ik hem na het feest mee uit ga vragen,' brengt ze er dromerig uit.

'Yeah. Op wie heb jij gestemd Amber?'

'Ik heb gestemd op jou en Alex,' zegt ze grijnzend tegen mij.

'Wat? Hoezo zou je dat doen?' vraag ik verbaasd.

'Omdat ieder nadenkende mens kan zien dat jullie een klik hebben. Jij daarentegen zit nog te slapen, Rebecca.'

Chasing my dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu