POV Alex
De jongens en ik zijn onderweg naar San Antonio om Mason bij de bios te dumpen. Hij heeft een date met Amber en vroeg of we hem konden afzetten aangezien wij naar de milkshake bar zouden gaan. Voor ons maakte het niet uit of we nou tien minuten later aankwamen om iets lekkers te drinken. Toen kwamen we erachter dat hij helemaal naar San Antonio moest. Zac en ik waren verbaasd en konden niet nee zeggen doordat hij zo opgewekt was. De rit naar San Antonio zal minimaal een uur en een kwartier duren ugh. Nu zit Mason helemaal opgewonden naast Zac die aan het rijden is. Ik moest weer eens achterin zitten, omdat meneertje Zac mijn lelijke kop niet wou zien. Ondertussen praat Mason over zijn relatie met Amber en wat ze hierna willen doen.
'Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. De meeste meiden met wie ik praatte, trokken nooit mijn aandacht. Amber daarentegen was een kracht om rekening mee te houden.' Mason valt heel even stil voordat hij verdergaat. 'Amber is mijn bron van vreugde; elke blik die ze me werpt, haar ondeugende grijns en de manier waarop haar ogen beginnen te glinsteren wanneer ze iets van plan is. Haar aanwezigheid verlicht mijn dag helemaal.'
'Je bent verliefd op haar?' vraag ik stomverbaasd. De manier waarop hij over haar praat en zijn gezicht dat zo sereen is. Ik had nooit gedacht dat ik deze dag zou meemaken. Mijn beste vriend is verliefd en niet zo'n beetje ook.
'Ja ik ben verliefd op Amber alhoewel het woord "liefde" niet helemaal van toepassing is. De gevoelens die ik ervaar gaan verder dan dat. Zij begrijpt me voordat ik wat tegen haar zeg en-' Mason valt stil en ik zie hem fronsen, '-vice versa.'
'Wil je ons alsjeblieft vertellen wat er zojuist door je heenging?' vraagt Zac met een schuine blik op Mason gericht. Ik was heel even vergeten dat hij er ook was, omdat hij zich zo bezig hield met het rijden.
Mason laat een diepe zucht horen voordat hij met zijn hoofd begint te schudden. 'Ik ben van plan mijn leven te delen met Amber.'
'Hè?' zeggen Zac en ik onsteld in koor.
'Jullie hoorden me dus gedraag jullie niet alsof ik een tweede hoofd aangegroeid heb gekregen,' zegt hij met zijn ogen rollend. 'En ik meen het ik ben van plan om haar ten huwelijk te vragen nadat we onze diploma's hebben. Mijn moeder en Olivia weten het al dus het werd eens tijd dat ik het jullie vertelde.'
'Leven delen als in voor altijd bij elkaar blijven en trouwen?' Ik kijk hem raar aan. Hoe kan hij nu al aan trouwen denken hij is zo jong. Te jong. Hij heeft nog een heel leven voor zich om rustig de tijd te nemen.
Mason zegt zelfverzekerd: 'Ja als in voor altijd bij elkaar blijven en trouwen. Ik hoef mijn tijd niet te verdoen door haar aan het lijntje te houden. Als je iets wilt, ga je ervoor. Zo niet, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg.'
'U-uhm ja j-je hebt gelijk sorry,' stottert Zac.
Nu ben ik degene die met zijn ogen rol.
'Wat moet je Montana,' brengt Zac uit.
'Uuuh uuuh uhh,' doe ik hem na.
'Wees blij dat ik achter het stuur zit anders kon je je ogen nu niet meer rollen. Imbeciel.'
Pff iemand is pissig.
'Daar weet jij veel van af hè,' grijns ik naar hem.
Zijn greep op het stuur wordt strakker en ik zie zijn kaak aanspannen. Hem op de kast jagen is veel te makkelijk.
'Hou je grappen alsjeblieft voor jezelf lolbroek.'
'Waarom zou ik dat doen? Ik vind je reacties vermakelijk dus ik vind het wel goed zo.' Hij laat een diepe adem teug horen en ik barst bijna in lachen uit.
JE LEEST
Chasing my dream
ChickLitRebecca verhuisd vanwege de nieuwe baan van haar vader naar Amerika. Ze deed in Nederland aan rugby en besluit op haar nieuwe school mee te doen met het football team. Dit gaat natuurlijk niet zo makkelijk, omdat alleen jongens football spelen. Zal...