Hoofdstuk 34

143 14 8
                                    

De uren vliegen voorbij en voor ik het weet gaat de bel. Kol en ik hebben afgesproken om naar de speelhal te gaan. Het leek me wel leuk om eens even te relaxen. Ik loop ondertussen naar de auto van Kol. Bijna heel mijn vriendengroep heeft al een rijbewijs, maar ik niet.

'Het werd eens tijd zeg,' moppert Kol.

'Wat ben je weer aardig,' zeg ik mijn ogen rollend, maar schiet meteen in de lach.

Kol mocht een half uur eerder weg van zijn docent dus moest hij buiten op mij wachten.

'Sorry de volgende keer kom ik wel sneller. Mopperkont dat je bent.'

'Stap nou maar in Rebecca.'

De rit naar de speelhal is best geinig, omdat we meezingen met de radio. Louis Tomlinson heeft een nieuwe lied uitgebracht genaamd: Two of us. Het is best wel emotioneel, maar het heeft een hele leuke refrein. Na een klein kwartier komen we aan bij de speelhal. Het is een groot, grijs gebouw en er staat: "Pinballz Arcade" op. Van binnen is het niet normaal groot en er zijn een heleboel machines.

Je hebt allerlei soorten spellen en we gaan ze één voor één langs. Kol speelt Jurassic World terwijl ik bezig ben met een Transformers spel. Uiteindelijk houden we een wedstrijdje om te kijken wie er het beste in is. We spelen Pac-Man, omdat het een all time favourite is. Zo gaan er een paar uur voorbij. Het is echt leuk om met Kol om te gaan, omdat hij zoveel energie heeft. Sinds ik hem ken, zijn we hele goede vrienden geworden. Hij is één van de paar jongens met wie ik goed kan opschieten.

Voor ik het weet begint het al donker te worden. Dit betekent dat het tijd is om te gaan. We verlaten de speelhal, maar gaan nog langs de milkshake bar. Ik heb zin in een milkshake gekregen en Kol weet een goede plek.

'Dus heb je al een date voor het feest?'

'Nee ik heb er niet echt over nagedacht,' antwoord ik eerlijk.

'Hmm maar heeft niemand je gevraagd?' vraagt hij verbaasd.

'Dat klopt,' zeg ik lachend.

'Ik heb een gevoel dat je binnenkort wordt gevraagd,' zegt hij knipogend.

'Wat weet jij dat ik niet weet?' vraag ik geïnteresseerd.

'Oe dat zijn niet mijn zaken dus vergeet het maar Rebecca.'

Zo blijven we nog een beetje kibbelen totdat we aankomen bij de milkshake bar. Het is hartje winter en wij kopen een milkshake. Ik moet lachen bij deze gedachte en schud mijn hoofd. Er is gelukkig geen rij en we zijn snel aan de beurt. Zoals gewoonlijk neem ik weer eens een aardbei milkshake en Kol kiest voor banaan.

Ik snap echt niet hoe mensen banaan lusten in hun eten en drinken. Bananen vind ik gewoon lekker als je het eet, maar niet als het in producten zit. We lopen ondertussen naar buiten en zien Mason en Zac.

'Hey Becks wat doe jij hier?' vraagt Mason.

'Kol en ik waren samen op pad,' zeg ik glimlachend.

Zac vraagt: 'Hebben jullie het naar je zin gehad?'

'Ja het was erg geinig met dit weerwolfje,' zegt Kol lachend.

'Weerwolf?' De jongens kijken Kol raar aan. Ik moet lachen, maar schud hevig mijn hoofd.

'Sinds wanneer ben ik een weerwolfje Kol?

'Sinds ik je weerwolf geluiden hoorde maken.'

Hmm dat klopt wel. Ik ben gek op Teen wolf, The vampire diaries en The originals. Daar komen bovennatuurlijke wezens in voor en ik imiteer ze vaak. Tijdens de football kamp had ik de jongens laten schrikken en aan de gezichtsuitdrukking van Mason te zien, herinnert hij het zich.

Chasing my dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu