POV Rebecca
De jongens praten zoals gewoonlijk niet tegen mij, maar ik zie Mason mijn kant op komen.
'Hey Rebecca hoe gaat het met je?'
'Hoi het gaat goed met mij, en met jou?'
'Ook goed en heb je al zin in de herfstvakantie?'
'Uhm ja het lijkt me wel leuk, maar met deze jongens gaan niet echt,' zeg ik peinzend.
'Hoezo niet dan, is er iets gebeurd?' vraagt Mason.
'Nee niet echt maar ze praten nooit tegen me en als ik probeer te praten, reageren ze kort af of doen ze heel erg droog tegen me.'
'Ohw dat is rot uh tja als ze weer zo doen kan je gewoon bij Zac, Alex en mij komen.'
'Dankje dat is heel erg lief van je,' zeg ik dankbaar. Zij zijn ook de enige drie die normaal doen. Gelukkig zijn zij er anders zou het een hele moeilijke tijd worden.
Ik merk niet dat Coach Kingsley is gekomen en schrik uit mijn gedachten wanneer hij op zijn fluitje blaast. We doen eerst een warming up en gaan daarna verder met de rest van de training. Na de training ga ik naar huis en neem een warme douche. Ik heb geen zin om mijn huiswerk te maken dus ga ik gewoon op mijn telefoon. Na een uurtje besluit ik om mijn tanden te poetsen en daarna te slapen.
De volgende dag op school beginnen we met Engels. Onze docent is wel aardig en zijn humor is niet te beschrijven. Laatst hadden Mia en ik het over een bepaald onderwerp en toen zei ze iets geks. Ik zei dididididiid om haar stil te krijgen en blijkbaar stond onze docent naast ons en sindsdien zegt hij dididid tegen mij. Na dit uur hebben we geschiedenis en over twee weken is de proefwerk ingepland. Een week voor mijn kamp.
Tijdens de les zit Lexi voor Alex en je ziet meteen al dat ze zit te flirten. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik moet reageren bij dit soort dingen. Dus kijk ik gewoon naar de docent die weer dingen zit uit te leggen, maar ik verveel me alweer. Amber en ik leiden elkaar de laatste tijd vaak af. Dus kijk ik naar haar, omdat ik haar wil afleiden.
'Amber wat doe je?' vraag ik grijnzend.
'Ik probeer me te concentreren,' zegt ze nadenkend.
'Oké we hebben nog zo'n tien minuten over dus over maximaal vijf minuten zijn we klaar en ga ik je afleiden,' zeg ik lachend.
'Is goed.'
Ik draai me een kwartslag om, omdat Cameron aan mijn andere kant zit. Hij is iets aan het krabbelen in zijn schrift en het lijkt op een hartje. Helaas kan ik het niet goed zien doordat zijn blonde lokken mij het zicht sperren. Om een betere blik op zijn blad te werpen, doe ik alsof ik mijn rug ga strekken. Cameron heeft de naam van Mia heel vaak opgeschreven en ook nog eens met zoveel hartjes. Hij vindt haar echt leuk! Ik ben benieuwd of Mia hem ook leuk vindt. Dit zal of goed of slecht aflopen, want als ze hem niet leuk vindt zal het een beetje gênant worden.
'Rebecca je mag me nu wel afleiden.' Hoor ik opeens van links.
Ik draai me om en zie Amber naar me kijken met een blik van: hélp!
Lachend zet ik mijn boeken weg en leid haar af. We hebben het over van alles en nog wat behalve geschiedenis natuurlijk. De lessen hierna verlopen snel en het is weer eens tijd voor lichamelijke opvoeding. Mia en Naomi hebben ook tegelijk met ons gymles. Terwijl we het veld oplopen, zie ik de meiden al staan. Ik vraag aan Mia of ze even met mij mee kan komen.
'Hey Rebecca wat wil je zeggen?' vraagt Mia.
'Ik wil je wat vragen,' zeg ik.
'Ja natuurlijk zeg het maar,' zegt Mia benieuwd.
'Wil je vrijdag bij mij logeren dan kunnen we een filmavond met z'n tweeën houden. Jij en ik zijn allebei gek op bovennatuurlijke dingen en we kunnen Teen Wolf opnieuw bekijken.'
'Jaa lijkt me leuk ik kom vrijdag dan rond 18.00 uur,' brengt ze enthousiast uit.
Mia en ik zijn allebei gek op films en hebben het er vaak over. Dus dacht ik dat het wel leuk zou zijn en het helpt ook om een betere band te krijgen. De gymles is voor we het weten voorbij en we lopen met de meiden het veld af. Mijn vriendinnen hebben het druk dus ga ik alleen naar de stad om een milkshake te halen. Ik ben echt gek op de aardbeien milkshake van de McDonald's. Ik ga met de bus en moet twintig minuten later uitstappen, omdat we zijn aangekomen in de stad.
Terwijl ik loop, word mijn aandacht getrokken door een stel die voor een fontein staat. Ik draai mijn lichaam een beetje naar rechts en zie dat het meisje een aanzoek doet. Hahahaha go girl! Tja meiden kunnen ook een aanzoek doen. Ze heeft er moeite ingestopt, want naast de fontein zijn er rozenbladeren. Nadat hij ja heeft gezegd brengt een ober een cake en wordt er vuurwerk afgevuurd. Na het mooie tafereel gezien te hebben, loop ik de McDonald's in. Bij de kassa bestel ik mijn milkshake en wacht totdat de medewerkster het heeft gemaakt. Ze overhandigt me mijn milkshake en ik loop richting de uitgang.
Ik wil mijn telefoon pakken en kijk heel eventjes niet voor me. Op dat moment kwam er blijkbaar iemand aanrennen en hij knalt vol tegen mij aan. Ik laat mijn milkshake op hem vallen en aan zijn blik te zien, is hij niet erg blij. Nou ik ben ook niet bepaald blij, want ik heb serieus een hele weg afgelegd om een milkshake te halen. Ik bedenk me toch op het laatste moment en verontschuldig me.
'Sorry ik zag je niet,' breng ik monotoon uit en geef hem een doekje.
Hij kijkt me aan en zijn houding verandert. Het lijkt alsof hij me herkent en hij zet zijn zonnebril af. Ik kijk benieuwd naar wie het is, want hij kent me denk ik. Het moment dat hij zijn bril afzet, zie ik wie het is en kan mezelf wel voor de kop slaan.
'Hoi Rebecca,' brengt hij lachend uit.
JE LEEST
Chasing my dream
ChickLitRebecca verhuisd vanwege de nieuwe baan van haar vader naar Amerika. Ze deed in Nederland aan rugby en besluit op haar nieuwe school mee te doen met het football team. Dit gaat natuurlijk niet zo makkelijk, omdat alleen jongens football spelen. Zal...