Thuis neem ik een warme douche en blijf er een tijdje onder. Dit had ik eventjes nodig denk ik bij mezelf. Ik stap er na een half uur uit en loop naar mijn kamer. Mijn kamer is meteen tegenover de badkamer en dit is erg handig wanneer ik 's ochtends wakker word. Het is een gewoonte om alles klaar te zetten voordat ik ga douchen dus mijn pyjama zat al op het bed en ik kleed me snel om. Ik pak wollen sokken uit mijn la en ga naar beneden.
Mijn ouders zijn allang naar bed en hierdoor heb ik de woonkamer helemaal voor mezelf. De televisie aanzettend, pak ik een zak chips. Tijd om een film op Netflix te bekijken denk ik vrolijk. Volgende week maandag gaan we op reis naar ons football camp en dan krijg ik waarschijnlijk weinig tijd voor mezelf. Dit terzijde heb ik ook nog eens een wiskunde proefwerk vrijdag. Dus dit is mijn uit rust avond om vervolgens morgen weer te gaan oefenen voor wiskunde. Ik zet "Underworld" op en begin met plezier te kijken. Nadat mijn film afgelopen is, loop ik naar boven om te slapen. Mijn slaap komt niet meteen en hierdoor woel ik nog een half uur in mijn bed. Uiteindelijk overwint mijn slaap en doezel ik weg.
Piep piep piep piep piep piep en zo gaat het tien seconden lang door. Met moeite hijs ik mezelf op en loop naar mijn bureau. Ik ben mijn telefoon daar vergeten en mijn alarm gaat af. Het is 06.45 uur en dus tijd om op te staan. Op mijn gemak kies ik mijn kleding voor vandaag uit en loop daarna naar de badkamer. Wanneer ik in de spiegel kijk, zie ik mijn wallen die van hier tot Tokio te zien zijn. Fijn nu moet ik ook nog eens hiermee rondlopen. Na mijn tanden gepoetst en gezicht gewassen te hebben, ga ik terug naar mijn kamer. Vandaag ga ik een blauwe spijkerbroek met een Levi's trui aandoen. Het is best wel frisjes vandaar dat dit mijn keuze is.
Ik loop de trap af en ga richting de keuken. Op de koelkast zie ik een briefje van mijn moeder waarop staat dat ze vandaag uit eten gaat met mijn vader. Na het briefje bekeken te hebben, doe ik de koelkast open en pak een flesje water. Daarna smeer ik brood voor mezelf en ga naar de gang om mijn schoenen aan te doen. Ik draag mijn witte Converse eronder zodat het matcht met mijn outfit en ik neem mijn blauwe Eastpak rugzak. Nadat ik mezelf in de spiegel heb gecheckt, loop ik naar buiten en wacht op Amber. Binnen een paar minuten komt ze aanrijden en ik stap in. Onderweg naar school hebben we het over van alles en nog wat. We vragen tegelijkertijd of er iemand al aan wiskunde is begonnen.
'Hahahahaha nee Amber ik ben nog niet begonnen. Ik zou daar alleen maar van kunnen dromen,' zeg ik zuchtend, want ik weet dat ik niet op tijd begin met het leren van mijn toetsen.
'Ja maar je deed bijna heel het hoofdstuk niet mee en was steeds afgeleid. Hoe ga je alles binnen een dag leren?' vraagt Amber bezorgd.
'Ik deed tijdens de lessen weinig, maar thuis maakte ik wel mijn huiswerk af,' zeg ik lachend.
'Oh oh Rebecca wat moet ik toch met je.' Terwijl ze dit zegt kijkt Amber heel eventjes naar mij en we barsten allebei in lachen uit.
Op school aangekomen, lopen we meteen door naar ons eerste uur. We hebben Engels en ik hoorde van een klasgenoot dat we een leestoets zouden hebben. Yay als dit er ook nog eens bij komt gaat het een lange dag worden. De bel gaat en we staan al voor het klaslokaal. De kinderen uit mijn mentorklas komen rustig aanwandelen. Lexi is er natuurlijk ook bij en die is druk in gesprek met Brooklyn. Ons docent komt ook na een paar minuten wachten en we gaan naar binnen.
'Welcome class, we have a reading test on the program today. Everybody needs to sit down quick so that we can start the test.'
Iedereen zucht vermoeid, want we krijgen een leestoets Engels. Aan het einde van het uur zijn we al klaar en is iedereen bezig met het inpakken van z'n spullen. Ik sta op om naar Cameron te lopen, maar word verhindert door Brooklyn.
'Kan ik iets voor je doen Brooklyn?'
'Ja, je kunt weer terug naar de plek van waar je gekomen bent,' zegt ze glimlachend naar mij.
JE LEEST
Chasing my dream
Chick-LitRebecca verhuisd vanwege de nieuwe baan van haar vader naar Amerika. Ze deed in Nederland aan rugby en besluit op haar nieuwe school mee te doen met het football team. Dit gaat natuurlijk niet zo makkelijk, omdat alleen jongens football spelen. Zal...