Piep piep piep piep
Ik word wakker gemaakt door mijn wekker, maar heb de kracht niet om op te staan. De meiden en ik spraken gisteravond een uur lang aan de telefoon. Nu ben ik moe, omdat ik te weinig heb geslapen. Na mijn gezicht te wassen, draag ik snel mijn kleding en ga naar beneden. Amber staat al voor de deur dus moet ik opschieten. Op school aangekomen, lopen we naar de meiden toe.
'Dus wat gaan jullie morgen aandoen?' vraagt Mia.
'Uhm niks bijzonders, ik denk dat ik gewoon een basic jurkje draag,' antwoord ik.
Naomi zegt lachend: 'Ik draag gewoon een broek hoor.'
We moeten allemaal lachen, omdat Naomi altijd een broek draagt. Ze houdt niet van jurken en zegt altijd dat broeken lekkerder zitten.
'Nou ik ga een crop top dragen met een rok daaronder,' zegt Amber.
'Dat is zo leuk!' zeg ik enthousiast, omdat Amber echt schattige crop tops heeft.
Na ons gesprekje gaan we naar de les. De les vliegt voorbij en ik heb weinig gedaan, omdat ik moe ben. Na de bel gaan we door naar onze volgende lessen en een paar uur later hebben we pauze. We hebben geschiedenis als laatste les en ik zit naast Alex. Als onderwerp hebben we de beurskrach van 1929 uitgekozen en gaan daarover schrijven. Het ging toen slecht met de economie in New York en dat had een heleboel gevolgen.
'Rebecca trainen we zondag in het park, om vijf uur in de middag?'
'Ja is goed.'
Alex en ik lopen de school uit en hebben het over de training van woensdagavond. Hij wordt opgehaald door zijn moeder en ik rijd met Amber mee. In de auto zingen we mee met de radio en geloof me, ik kan echt niet zingen. Mia kan erg goed zingen, maar is erg bescheiden.
Thuis aangekomen, eet ik snel wat en ga verder met wiskunde. Ik heb volgende week een belangrijke proefwerk en ik moet een voldoende halen. Mijn moeder vindt dat ik me te weinig focus op school en daardoor lagere cijfers haal. Het klopt wel wat ze zegt, maar ik heb gewoon geen zin om te leren. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Alles is gewoon saai en de docenten worden alleen maar boos.
Ik ga naar mijn kamer en begin mijn huiswerk te maken. Een paar uur gaan voorbij en ik vind het wel goed zo. Mijn vader is thuis gekomen en het is tijd om onze avondeten te eten. Er staat vandaag broccoli en bloemkool op het menu. Na het eten doe ik snel de afwas en pak een handdoek uit de kast. Een warme douche is wat ik nu nodig heb. Ongeveer een kwartier later stap ik er onderuit en droog me af. Mijn haar krult net zoals altijd en dat vind ik vervelend, omdat er dan klitten ontstaan.
Morgen ga ik met mijn moeder de boodschappen doen en daarna naar Naomi. We hebben afgesproken om samen naar het feest te gaan, omdat ze dichtbij Kol woont. Ik haal mijn telefoon van de lader en zie dat ik een bericht binnen heb gekregen.
Hi soul
~ @ml_power heeft je een bericht gestuurdIk open haar bericht en ze vraagt hoe het met me gaat. Zo praten we een tijdje en ik vraag haar uiteindelijk waar ze woont. Ze beantwoordt mijn vraag met Austin. Wow denk ik bij mezelf, ik ken d'r misschien wel. Nu is zij degene die mij een vraag stelt. Haar ouders zijn blijkbaar gescheiden en ze verblijft met haar moeder en broer.
Hi soul
Ml_powerMl: Waar ben jij bang voor?
Dat ik dood ga zonder gedag te zeggen. Ik wil mijn familie en vrienden gedag zeggen zodat ze verder kunnen met hun leven.
Ml: Wow en ik dacht dat mijn angst wel realistisch genoeg was.
Waar ben jij bang voor?
JE LEEST
Chasing my dream
ChickLitRebecca verhuisd vanwege de nieuwe baan van haar vader naar Amerika. Ze deed in Nederland aan rugby en besluit op haar nieuwe school mee te doen met het football team. Dit gaat natuurlijk niet zo makkelijk, omdat alleen jongens football spelen. Zal...