POV Alex
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil niet opdringerig overkomen, maar ze moet wel weten dat ik echt om haar geef. Rebecca kennende, zou ze het niet waarderen als ik het in het openbaar doe. Hmm morgen beginnen we allebei het eerste uur. Misschien wil ze wel met mij meerijden naar school. Voordat ik van gedachten kan veranderen, app ik haar snel. Here goes nothing...
Rebecca👀🏈 📹📞
Offline00.37
A: Hey Rebecca, wil je morgen met mij meerijden naar school?Ze slaapt waarschijnlijk rond dit uur. Ugh ik moest haar eerder appen. Ik wacht nog een paar minuten voordat ik naar het toilet ga om mijn tanden te poetsen. Nu mijn plan hoogstwaarschijnlijk niet door gaat, moet ik iets nieuws verzinnen. Misschien vraag ik het wel tijdens geschiedenis. Hahahaha dat wordt een gedenkwaardige gebeurtenis. Zelflol. Ik werp nog een laatste blik op mijn telefoon voordat ik mijn bed in duik. Rebecca heeft niks terug gestuurd. Helaas.
Trrrr píép piép píép trrrr
Huh, hoe laat is het? Versuft kijk ik om me heen. Waar komt dat rot geluid vandaan?! Ik beweeg met mijn armen over het dekbed opzoek naar mijn telefoon. Mijn telefoon was gewoon naast mijn kussen toen ik in slaap viel. Na een minuut zoeken, vind ik het tussen mijn matras en hoofdbord. Ugh het is pas vijf voor zeven doe normaal.
Ik strek me uit en wrijf over mijn oogleden om de sufheid een beetje weg te werken. Nu vraag je je waarschijnlijk af of het heeft geholpen. Nou mijn antwoord daarop is: nee, tótaal niet gewoon. Hmm ik heb nog wel even voordat ik naar school moet. Dus pak ik mijn tel erbij en ga naar whatsapp. Een paar berichten van de familie chat, pff ze spammen niet normaal veel. Maar ik kan niet uit die groep. Mijn opa zou me op zijn zwarte lijst zetten als ik zoiets zou flikken. Hij vindt familie erg belangrijk en wordt elke keer boos als iemand de groep verlaat. Dan zegt hij weer dingen zoals: "Kijk dan die geeft duidelijk niet om zijn familie." Of: "Echt schandalig, schaam je diep."
Die chat verlatend, kijk ik of er nog iets belangrijks is. Oh chips! Door de verbazing laat ik mijn telefoon op de grond vallen. Ik pak hem als de donder op en lees het bericht dat mij een glimlach heeft bezorgd.
Rebecca👀🏈 📹📞
Offline05.45
R: Hoi Alex, uhm ja tuurlijk. Zie ik je om tien over half acht? Tot zo!YEEESSSSSS WHOOPWHOOP!!
'Alex Jeffrey Montana gedraag je eens heel gauw normaal!' hoor ik de boze stem van mijn moeder roepen.
Oh schreeuwde ik nou hardop? Oepsie.
'Sorry mam,' lach ik om mezelf.
Oh wacht ik moet haar terug appen. Dat doe ik snel en ik ga als de wiedeweerga naar mijn kast om me om te kleden. Ik heb ongeveer twintig minuten en moet daarna richting haar huis, dat red ik net. Na het kiezen van mijn kleding lijkt het net of er een bom is ontploft in mijn kast. Mijn moeder zal niet blij worden wanneer ze dit ziet. Dus ga ik snel uit huis voordat ik weer op mijn donder krijg.
De weg naar het huis van Rebecca is best rustig. Er wonen ook merendeels ouderen in haar buurt dus het verbaast me niet echt. Ik app haar en zeg dat ik voor de deur sta. Ze antwoordt een halve minuut later en zegt dat ze komt. De zon schijnt op haar en ze ziet er zo sereen uit. Wat is ze mooi denk ik verrukt bij mezelf. Vandaag draagt ze een zwarte skinny jeans met daarbovenop een grijze hoodie. Om te matchen met haar look, heeft ze grijze vans aan. Ze is werkelijk prachtig.
JE LEEST
Chasing my dream
ChickLitRebecca verhuisd vanwege de nieuwe baan van haar vader naar Amerika. Ze deed in Nederland aan rugby en besluit op haar nieuwe school mee te doen met het football team. Dit gaat natuurlijk niet zo makkelijk, omdat alleen jongens football spelen. Zal...