HAZRET-İ EMAME (RADIYELLÂHÜ ANHÂ)

232 39 13
                                    

Hazret-i Emame (radıyellâhü anhâ)

Peygamberimizin (ﷺ)  Torunu
Anneleri Hazret-i Zeynep (radıyellâhü anhâ) .
Babası Ebü'l As (radıyellâhü anh) . Büyükbabası Resulullah (ﷺ)'ın  devr-i saadetleri  zamanında doğdu.

Nikahı

Rüşd çağına geldiğinde Hazreti  Fatime (radıyellâhü anhâ) 'nin vasiyeti üzerine,
"- Benden sonra Hazreti Ali  (radıyellâhü anh) Emame ile evlensin"

Hazreti Ali (radıyellâhü anh ) ile evlendi.
Ebül As (radıyellâhü anh)'da aynı vasiyeti yapmıştı. 

Düğün işlerini Hazreti Zubeyir (radıyellâhü anh ) deruhte etti.

Hicri 40 yılında Hazreti Ali (radıyellâhü anh) şehit edilince, Muaviye Hazreti Emame(radıyellâhü anhâ) ile evlenmeği  düşündü.

Emame(radıyellâhü anha) ve ailesi böyle bir evliliğe karşı idiler. Muaviye'nin baskı yapacağını daha önceden düşünen Hazreti Ali (radıyellâhü anh) vefatı esnasında Muğayre İbn-i Nevfel (radıyellâhü anhümâ)'ya vasiyet ederek,
"- Benden sonra, Emame ile evlen." demişti.

Böyle olunca Hazreti Ali'nin (radıyellâhü anh) vefatından sonra iddet müddeti tamam olunca Hazreti Emame (radıyellâhü anhâ) ile nikahlandı.

Hazreti Ali'nin (radıyellâhü anh) düşündüğü oldu. Muaviye, o zaman Medine valisi Mervan'a mektup yazarak, Emame (radıyellâhü anh)'nin nikahına talip oldu ve bu iş içinde 1000 altın dinar sarfetmesini bildirdi.

Fakat Hazreti Emame (radıyellâhü anh) meseleyi haber alınca Mugayre (radıyellâhü anh) 'ye haber gönderdi bu işi bir an önce halletmesini bildirdi.
Mugayre (radıyellâhü anh)'de Hazreti Hasan (radıyellâhü anh) 'dan müsaade alıp, Hazreti Emame (radıyellâhü anhâ) 'nin nikah işini tamamladı.


Resulullah (ﷺ)'ın Emame (radıyellâhü anhâ)'ye Karşı Sevgisi

Peygamberimiz (ﷺ) , Emame (radıyellâhü anhâ)'yi çok severdi. O da Resulullah (ﷺ)'in dizinin dibinden ayrılmazdı. Namaz kılarken bile omuzlarına çıkardı. Rukuya vardıkları zaman omuzlarından iner, fakat secdeye vardıkları zaman yine mübarek başlarına tırmanırlardı.

Habeşistan Hükümdarı Necaşi barigah-i  Nubuvvete hediye olarak bir bilezik gönderir. Resulullah (ﷺ) buyurur:
- Bu bileziği benim ev halkımdan en çok sevdiğim kimseye vereceğim. Mubarek hanımları sandılar Hazreti Aişe (radıyellâhü anhâ) 'ye verecek. Fakat O (ﷺ) Emameyi (radıyellâhü anhâ ) çağırdı ve bileziği onun koluna taktı.

Çocukları

Mugayr'e İbn-i Nevfel (radıyellâhü anhümâ)'dan bir erkek çocuğu vardı. Bunun ismini Yahya koydular. Bundan dolayı'da Hazreti Emame (radıyellâhü anhâ)'nin künyeside Ümmü Yahya idi.

Vefatı

Son günlerini Hazreti Mugayre (radıyellâhü anh) ile birlikte geçirdi. Vefat ettiği zaman da Hazreti Mugayre (radıyellâhü anh)'nın evinde vefat etti.



Şübhesiz ki en doğrusunu ALLAH TEÂLÂ bilir.

ALLAH TEÂLÂ onlardan razı olsun. Ruhuları şâd, kabirleri cennet olsun.

RABBİMİZ bizlere kendi hayatımızda onları rehber edinmeyi nasîb eylesin. Onların yüce duygularına ulaşabilmeyi hayat ölçümüz eylesin.
RABBİMİZ ahirette Kevser Havuzu başında buluşmayı bizlere nasip eylesin ve bizleri şefaatlerine nâil eylesin,
ÂMÎN.






HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.

HAYRLA KALIN.

RABBİME EMANET OLUN.

SELÂM VE DUA İLE.

✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin