HAZRETİ HAMNE BİNT-İ CAHŞ (RADIYELLÂHÜ ANHÂ)

61 13 1
                                    

Hamne bint-i Cahş (radıyellâhü anhâ)

Hazreti Hamne (radıyellâhü anhâ) , Peygamberimizin (sallallahu aleyhi vesellem) halası Ümeyme bint-i Abdülmuttâlib’in kızıy­dı.

Aynı zamanda müminlerin annelerinden Zeyneb bint-i Cahş (radıyellâhü anhâ) ’ın kardeşi olduğundan Re­sû­lul­lah (sallallahu aleyhi vesellem) ’ın baldızı olma şerefini kazanmıştı.

İslamiyet’in ilk yıllarında Müslüman olmuştu. Peygamberimiz (sallallahu aleyhi vesellem) 'e bütün kalbiyle bağlıydı.

Bü­yük sahabilerden Mus’ab bin Ümeyir (radıyellâhü anh) ile evliydi. Aile hayatlarında İslam prensipleri hâkimdi. Birlikte mesut bir hayat yaşıyorlardı.

Hazreti Mus’ab (radıyellâhü anh) , Uhud Savaşı’na katılmış, çok büyük kahramanlıklar göstermişti. Neredeyse büyük bir zafer kazanılacaktı.

Fakat Re­sû­lul­lah (sallallahu aleyhi vesellem) ’ın yerleştirdiği okçu­ların yerlerini terk etmesi üzerine, savaşın akışı değişti. Müslümanlar mağlup duruma düştüler. “Re­sû­lul­lah (sallallahu aleyhi vesellem) ’ın şehit edildiği” şayiası yayıldı.

Medine’de bulunan kadın sahabiler bunu haber alır almaz cepheye koştular. Bunlar arasında Mus’ab bin Ümeyir (radıyellâhü anh) ’ın hanımı Hamne bint-i Cahş (radıyellâhü anhâ) da  vardı. Bu hanımlar Re­sû­lul­lah (sallallahu aleyhi vesellem) ’ın sıhhat haberini alınca çok sevindiler.

Fakat Hazreti Mus’ab (radıyellâhü anh) bu savaşta şehit olmuştu. Ayrıca Hazreti Hamne (radıyellâhü anh) ’nin kardeşi Abdullah bin Cahş (radıyellâhü anh) ve dayısı Hazreti Hamza (radıyellâhü anh) da şehadet mertebesini ka­zanmıştı. Bu haberi Hamne (radıyellâhü anhâ) ’ye,
Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem) vermek istiyordu.

Ham­ne (radıyellâhü anhâ) yanına geldiğinde, “Ey Hamne, sabret ve Allah’tan sevabını bekle!” buyurdu. Hamne (, “Kimin için sabredeyim, yâ Re­sû­lal­lah?” diye sordu. Peygamberi­miz (sallallahu aleyhi vesellem) , “Dayın Hamza için.” buyurdu. Hazreti Hamne (radıyellâhü anhâ) kadere teslim olmuş biriydi.
“Bizler Allah’ın kullarıyız ve O’na döneceğiz. Allah ona rahmet ve mağfiret et­sin, onu şehitlik sevabıyla sevindirsin ve müjdelesin!” dedi.

Peygamberimiz (sallallahu aleyhi vesellem) tekrar, “Ey Hamne, sabret ve Allah’tan sevabını bekle.” bu­yurdu. Hazreti Hamne (radıyellâhü anhâ) , “Kimin için sabredeyim, yâ Re­sû­lal­lah?” diye sordu. Re­sû­lul­lah (sallallahu aleyhi vesellem) , “Kardeşin için.” buyurdu. Hazreti Hamne (radıyellâhü anhâ) yine sabır ve metanet içerisinde,
“Bizler Allah’ın kullarıyız ve O’na döneceğiz. Allah ona rahmet ve mağfi­ret etsin, onu şehitlik sevabıyla müjdelesin ve sevindirsin!” dedi.

Peygamberimiz (sallallahu aleyhi vesellem) yine, “Ey Hamne, sabret ve mükâfatını Allah’tan bekle!” bu­yurdu. Hamne (radıyellâhü anhâ) merakla, “Kim için sabredeyim, yâ Re­sû­lal­lah?” diye sor­du.

Peygamberimiz (sallallahu aleyhi vesellem) , “Mus’ab bin Ümeyir için.” buyurunca, şimdiye ka­dar sabır ve metanetini hiç bozmayan Hamne (radıyellâhü anhâ) birden değişti. Yetim kalan çocuklarını düşündü.
“Vay benim başıma gelenlere!” diye ağlamaya başladı. Bunun üzerine Re­sû­lul­lah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu:

Hiç şüphesiz, kadının yanında beyinin ayrı bir değeri vardır. Hamne dayısı­nın, kar­deşinin ölümüne dayanabildi; fakat kocasının vefatını duyunca meta­netini koruyamadı.”[1]


Hazreti Hamne (radıyellâhü anhâ) , kocası için aynı sabrı gösterememiş olmakla beraber, kadere iti­raz da etmedi. Re­sû­lul­lah (sallallahu aleyhi vesellem) ’ın dua ve tesellisi ile sakinleşti.

Hamne (radıyellâhü anh) , daha sonra cennetle müjdelenen 10 sahabiden Talha bin Ubey­dul­lah (radıyellâhü anh) ile evlendi. Onunla da mesut bir hayat yaşadılar. “Muhammed ve İmrân isminde iki çocukları dünyaya geldi.



Allah Teâlâ ondan razı olsun. Ruhu şâd, kabri cennet olsun.

Rabbimiz bizleri şefaatlerine nâil eylesin.
ÂMÎN





KAYNAK :
[1]Sîre, 3: 104.










HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.

HAYRLA KALIN.

RABBİME EMANET OLUN.

SELÂM VE DUA İLE.

✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin