HAZRETİ ÜMMÜ EYMEN (RADIYELLÂHÜ ANHÂ)

59 9 22
                                    

elifkzldg817 itaf edildi.
Gönlü güzel kardeşim🌹💕

🌹🌹🌹🌹🌹

Ümmü Eymen (radıyellâhü anhâ)'in asıl ismi Bereke bint-i Sâlebe bin Amr, bin Hısn, Lakab ve künyesi ise:
Ümmü Eymen,
Ümmü Üsame,
Hâdinetü'r-Resül,
Dâdiü'r-Resûlullâh,
Hâdimû'r-Resûlullâh,
Mevlâtü'n-Nebi'dir.

Tarih boyunca tüm İslâm âleminde büyük hürmet gören, bu nadide Hanım efendinin Neseb soyu şöyledir: Bereke bint-i Sâ'lebe bin Âmr bin Hısn bin Mâlik bin Seleme bin Âmr bin Nu'man el-Hâbeşi.

Habeşistan asıllı, takriben Miladi 560 yıllarında Nübüvvetten 50 yıl kadar önce Mekke şehrin'de dünyaya gelmişlerdir.

Ümmü Eymen (radıyellâhü anhâ) 'nın izzet ve şerefine ailesi de iyi bir referanstı. Nitekim eşi Zeyd b. Hârise (radıyellâhü anh) hem Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in evlatlığı hem "Hubbi Rasûlüllah" (Rasullah'ın sevgilisi) künyesine mazhar olmuş nadide bir insan hem Kur'an-ı Kerim'de ismi zikredilen bir sahâbiydi. Ayrıca Mute'de ordu komutanlığı vazifesinde iken şehadet şerbeti içen bir insandı.

Oğlu Eymen (radıyellâhü anh) ise Huneyn'de şehit düşerek onu şehit annesi makamına ulaştıran cesur bir mücahitti. Dolayısıyla Ümmü Eymen hem şehit annesi hem de şehit eşiydi. Diğer oğlu Üsâme (radıyellâhü anh) 'ye gelince, o da "El-Hibbu Ibnü'l-Hubbi" (Sevgilinin oğlu) lakabına mazhar olan ve 18-20 yaşlarında Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) tarafından İslâm ordusuna komutan tayin edilen izzet sahibi bir insandı. Dikkat edilecek olursa bu aile Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in yakınında olan ve birçok güzel haslete sahip aileydi. Dolayısıyla bu aile Ümmü Eymen (radıyellâhü anhâ) 'nın gerek Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) gerekse de Müslümanlar nezdinde konum ve önemini bir derece daha artırmaktadır.

Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) Ümmü Eymen (radıyellâhü anhâ) için şöyle buyurmuştur :

" Kim cennetlik bir kadınla evlenmek isterse Ümmü Eymen ile evlensin."

"Şu kadın (Ümmü Eymen) ailemden son kalan kişidir."

"Ümmü Eymen annemden sonra annemdir."

Kadınları Câhiliyye Döneminin değersizliğinden kurtarak yüce bir makama ulaştıran Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in hayatında ve çevresinde birçok kadının olduğunu görmekteyiz. Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) onlara ne kadar değer verip önem gösterdiyse, onlar da bir o kadar ona değer vermişlerdir. Öyle ki bu kadınların her biri Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in hayatının önemli bir parçası olmuşlardı. Ve bu kadınlar bu meziyetleri ile hem kendilerinden sonra gelecek kadınlara örnek oldular, hem de Allah Rasûlün (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in takdirine mazhar oldular. Tarih de onları altın harflerle kayıt etti. İşte kendini tarihin zengin sayfalarına yazdıran ve Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in hayatında önemli bir yeri olan kadınlardan birisi de Ümmü Eymen'dir.

Kimdi Ümmü Eymen? Sevgi ve sadakat hamuru ile yoğrulmuş, sevdiği kadar sevilmiş yüce bir kadındı. Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in doğumuna şahit olmuş ve Peygâmber evinde büyümüştü. Ebvâ Köyü'nde annesizliğin acısını tadan küçük Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) 'i bağrına bastıktan sonra, ona şefkat kollarını uzatacak kadar da vefakâr biriydi. Artık bundan sonraki yaşamını da bu öksüz ve yetim yavruya adayan, ona hizmet etmekten yüksünmek şöyle dursun bundan zevk duyan fedakar bir insandı. Bu meziyetlerinden dolayı da Hazreti Peygâmber (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in sevgisine mazhar olan bir kadındı. Onun (ﷺ) sevgisini kazanmak da doğal olarak Muhammedî kimliğe mensup kişilerin yani bütün Müslümanların sevgisini kazanmaktı.

✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin