Selmâ (radıyellâhü anhâ) özel hizmetleriyle tanınan bir hanım sahâbi!..
Selmâ (radıyellâhü anhâ) özel hizmetleriyle tanınan bir hanım sahâbi!..
Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) Efendimize hizmet aşkıyla dolu bir bahtiyar hanım...
Efendimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) 'in oğlu Hazreti İbrahim'in doğumunda ebelik yapan bir hizmet eri...
Hazreti Hasan ve Hazreti Hüseyin (radıyellâhü anhümâ) efendilerimizin dünyaya teşriflerinde de aynı hizmeti gören bir bahtiyar...
Hazreti Fâtıma (radıyellâhü anhâ) 'nın son anlarında iken arzu ve isteklerinin yerine getirilmesinde ve onun gaslinde büyük yardımları dokunan, becerikli, maharetli, özel hizmetli bir hanım sahâbî...O, Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) Efendimizin halası Safiyye binti Abdülmüttalib (radıyellâhü anhâ) 'nın azâtlısıdır. Efendimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) 'in azâtlısı Ebû Râfî (radıyellâhü anh) 'nın hanımıdır.
Ebû Râfî (radıyellâhü anh) Mısırlı'dır. Sevgili Peygamberimizin amcası Hazreti Abbas (radıyellâhü anh) 'ın kölesi idi. Bedir Gazvesinden önce müslüman oldu. Fakat müşriklerin şerrinden çekindiği için İslâm'a girdiğini açıklayamadı.
O, bu sebebten Bedir Savaşına katılamadı. Mekke'de İslâm'ı gizli gizli yaşamaya çalıştı.
Ebû Râfî (radıyellâhü anh) sanatkâr bir ruha sahibti. Yaptığı el işleriyle geçinirdi. Zemzem kuyusunun yanında ağaçtan su tasları oymacılığı yapardı.
O, Bedir'de esir alınan efendisi Abbas'ın kurtuluş fidyesini Medine'ye götürdü. Daha sonra sevgili amca Abbas, bu sanatkâr mahâretli ve hizmetli kölesi Ebû Râfî (radıyellâhü anh) 'ı Resûl-i Ekrem (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Efendimiz'e bağışladı.
Mekke'de müşriklerin ezâ ve cefasından bunalan Ebû Râfî (radıyellâhü anh) bunu fırsat bilip Medine'ye hicret etti. Ashâb-ı Suffa arasına katılıp İki Cihan Güneşi (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) efendimizin özel hizmetlerinde bulunmaya başladı. Onun samimiyeti, candan hizmeti, iş bilirliği, becerikliliği ve mahâreti dikkat çekmekteydi. O gönlü sevgi dolu Rasûlullah âşığı bir hizmet eri idi.
Fahr-i Kâinat (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Efendimiz onu, amcası Abbas (radıyellâhü anh) 'ın müslüman olduğu müjdesini alınca azât etti.
Ebû Râfî (radıyellâhü anh) ise Efendimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ)'den ayrılmamak için azât olmayı bile istemedi. Köle olarak hizmete devam etmeyi âzat olmaktan daha üstün bildi.
İki Cihan Güneşi (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Efendimiz Ebû Râfî (radıyellâhü anh)'ın muhabbet ve teslimiyetini görünce yanından ayırmadı. Onu câriyesi Selmâ (radıyellâhü anhâ) ile evlendirdi.
Karı-koca aşkla Efendimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ)'e hizmet etmeye ve annelerimizin özel hizmetlerinde bulunmaya başladılar. Sanki aile efradından bir ferd gibi sayılır hale geldiler. Fahr-i Kâinat (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Efendimizin Ebû Râfî ve hanımı Selmâ (radıyellâhü anhümâ) 'ya iltifatları onlar için bir seâdet vesilesiydi. Kendilerinin aileden sayılmalarını büyük bir bahtiyarlık olarak gördüler.
Selmâ (radıyellâhü anhâ) becerikli ve çok hünerli bir hanımdı. Cennet efendilerinin seyyidi, Hazreti Fâtıma (radıyellâhü anh)'nın iki oğlu Hazreti Hasan ve Hazreti Hüseyin (radıyellâhü anhümâ) Efendilerimizin dünyaya teşriflerinde doğumlarında hizmet etmiştir. Aynı şekilde Fahr-i Kâinat (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Efendimizin oğlu İbrahim'in doğumunda da Mâriye (radıyellâhü anhâ) annemize hizmet ederek ebelik yapmıştır. İbrahim'in doğumunu kocası Ebû Râfî (radıyellâhü anh) ile Efendimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ)'e müjdelemiştir.
Ümmü Râfî Selmâ (radıyellâhü anhâ) hizmetleriyle kendisini o derece sevdirmiştir ki; Hazreti Fâtıma (radıyellâhü anhâ) ona anneciğim diye iltifatta bulunmuştur. Rivayetlere göre Hazreti Hatice (radıyellâhü anhâ) annemize de hayatında ve vefatında hizmet etmiştir. Gasil ve tekfininde yardımcı olmuştur.
Hazreti Fâtıma (radıyellâhü anhâ) hastalığının şiddetlenip ağırlaştığını hissedince anneciğim dediği Ümmü Râfî Selmâ (radıyellâhü anhâ)'yı çağırmıştır. Onunla dertleşip özel görüşmüştür. Yapılması gereken hizmetleri istişare etmiştir.
Hazreti Fâtıma (radıyellâhü anhâ) son anlarını yaşarken efendisi Hazreti Ali (radıyellâhü anh) 'den çocuklarının dışarı çıkarılmasını istedi. İçeriye anneciğim dediği Ümmü Râfî Selmâ (radıyellâhü anhâ) ile Esma binti Ümeys (radıyellâhü anhâ)'yı çağırdı.
Onların kendisine gusul abdest aldırıp odadan çıkmalarını bir müddet kendisini yalnız bırakmalarını istedi. Rabbime duâ ve niyazda bulunacağım dedi. Ümmü Râfî Selmâ (radıyellâhü anhâ) güzelce hizmetini gördü. Yatağını odanın ortasına serdi. Kıbleye doğru Hazreti Fâtıma (radıyellâhü anhâ)'yı yatırdı ve kendileri dışarı çıktı.
Hazreti Fâtıma (radıyellâhü anhâ) yalnız başına Rabbına duâya başladı. Derin bir niyaz halinde iken nâzenîn bedenini odanın içinde bırakarak ruhunu Rabbine teslim eyledi.
Ümmü Râfî Selmâ (radıyellâhü anhâ) hizmet ehli bir hanım olduğu kadar aynı zamanda cihada da katılan bir hanımdı. İki Cihan Güneşi Efendimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ)'e hem barışta hem de savaşlarda hizmet etmiştir. Bu maksatla Hayber Savaşına katıldığı rivâyet edilmektedir.
Selmâ (radıyellâhü anhâ) ömrünü Âlemlerin Efendisi Sevgili Peygamberimiz (صَلَّي اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ)'e ve âilesine hizmet ederek tamamladı.
~~~
Şübhesiz ki en doğrusunu ALLAH TEÂLÂ bilir.
ALLAH TEÂLÂ ondan razı olsun. Ruhu şâd, kabri cennet olsun.
Rabbimiz bizlere kendi hayatımızda onları rehber edinmeyi nasîb eylesin. Onların yüce duygularına ulaşabilmeyi hayat ölçümüz eylesin. Rabbimiz bizleri şefaatlerine nâil eylesin,
ÂMÎN.Selma İsminin Anlamı:
1. Barış içinde bulunma, huzur, erinç.
2. Güzel, hoş kadın.
3.Sonu iyi hayırlı çıkma.
4. Barış,
5. Ölümsüzlük.
6. Nezaket gösterisi yapmak.
7. Esenlenme.
~~~
HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.HAYRLA KALIN.
RABBİME EMANET OLUN.
SELÂM VE DUA İLE.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)
SpiritualPEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (SALLALLAHU ALEYHİ VESELEM) yaşadığı döneme ASR-I SAADET denir. İnsanlık tarihinin en saadetli zamanları o dönemde yaşanmıştır. Bu sebeple bütün MÜSLÜMANLAR hangi zamanda yaşarlarsa yaşasınlar o kutlu Asra özenir , o kutlu asr...