HAZRETİ ÜMMÜ GÜLSÜM EBÛ SELEME (RADIYELLÂHÜ ANHÜMÂ)

39 8 5
                                    


acizbirkultanesi97 ithaf edildi❤


Ümmü Gülsüm bint-i Ebû Seleme (radyellâhü anhümâ) ’nın babası, Abdullâh bin Abdulesed (radyellâhü anh) , künyesi Ebû Seleme dir.

Annesi ise; Ümmü Seleme (radyellâhü anhâ) dır. Baba annesi, Berre bint-i Abdülmuttalib, Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ’in halasıdır. Diğer yönden Babası Ebû Seleme, Ebû Leheb’in azadlı cariyesi Süveybe hatundan Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ile beraber süt emmişti. Bu kadın, Hazreti Hamza (radyellâhü anh) ’yı da emdirmişti, dolaysiyle her üçüde, süt kardeşi olurlardı. Ümmü Gülsüm (radyellâhü anhâ) ’da Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ’ın süt kardeşinin kızı olmaktaydı.

Babası ve Annesi İslâm’ın ilk yıllarında Müslüman olan, Sabıkun-u Evvelin; dediğimiz kişilerdendirler. Fakat Müslüman olduktan sonra müşrik olan kendi kabileleri onlara çok işkenceler çektirdiler.

Allâh yolunda Habeşistan ülkesine yapılan birinci ve ikinci Hicrete Babası Ebû Seleme, annesi Ümmü Seleme (radyellâhü anhümâ) ile birlikte katılmıştı. Habeşistan ülkesinde muhacir olarak bulunuyorlarken oğulları, Seleme, ve Ömer, ile kızları, Dürre (radyellâhü anhüm) , dünyaya gelmiştir. Zeyneb ise ihtilaflıdır. Bazı görüşlere göre Zeyneb hicretten önce Mekke’de doğdu. bazı görüşlere göre ise Medine’de doğdu, denilir. En doğrusunu Allâh bilir.

Habeşistan ülkesinde epeyce kaldıktan sonra, Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ile bazı Müslümanlar, Medine’ye Hicret etmeden bir yıl kadar önce babası ve annesi hicret ettikleri Habeşistan ülkesinden, Mekke’ye geri dönmüşler, artık Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ’in yakınında bulunmak. İstiyorlardı. Daha sonra birçok sıkıntılardan sonra Medine’ye hicret ettiler. Ümmü Gülsüm (radyellâhü anhâ) ’de Medine’de dünyaya geldi. Babası Ebû Seleme (radyellâhü anh), Bedir ve Uhud gibi çok önemli savaşlarda bulunmuştur.

Uhud Savaşı’nda onu müşriklerden Ebû Üsâmetü’l-Cüşemi uzunca bir demir ile kolunun pazusundan vurub ağır yaralamıştı. Bu yaranın etkisiyle Hamraü’l-Esed Seferi’nden sonra hicretin dördüncü yılında vefât etti. Babası Ebû Seleme (radyellâhü anh), vefat edib aradan kısa bir müddet geçince annesi Ümmü Seleme (radyellâhü anhâ) ’ya Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ’in talibli olduğu bildirildi.


Hicretin üçüncü yılından sonra annesi Ümmü Seleme (radyellâhü anhâ) ile evlendi. Bu evlilikten sonra, bu iman yüklü âileyi kendi himayesine aldı. Ümmü Gülsüm (radyellâhü anhâ) ve diğer kardeşleri artık Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ’in terbiyesi altında yetiştiler.

Ümmü Gülsüm (radyellâhü anhâ) hakkında fazla bilgiye sahib değiliz. Sadece onun kardeşleri, Seleme, Ömer, Zeyneb, Dürre, gibi Ümmü Gülsüm (radyellâhü anhüm) ’de doğuştan Müslüman olan kardeşlerdir.

Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ile sekiz yıl birlikte yaşadı. O’ndan bir tek hadis rivayet etti. kendisinden de Musa bin Ukbe (radyellâhü anh) ’nin annesi rivâyet etti. Fiziki yapısı ise; çok güzel bir hanımefendi, dirayet ve zekâsı ile de ablası Zeyneb’e çok benzemekte idi.

Hakkında çok fazla bilgiye sahib değiliz. Onu bize anlatan kaynaklar sadece rivayet ettiği hadisi naklederler şöyle ki:

“-Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) annem Ümmü Seleme ile evlendiğinde ona şöyle dedi:

     “-Ey Ümmü Seleme! Ben Necaşi’ye elbiseler ve bir ukye (yaklaşık 1600 gr) misk hediye ettim. Ancak Necaşi’nin vefat ettiğini tahmin ediyorum. Onun için gönderdiğim hediyeler yerini bulmayacak ve tekrar bana geri gelecek. Onlar bana geri geldiğinde o hediyeler senindir!

Gerçekten de Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ’in dediği gibi oldu. hediyeler geri geldi. Resûlullâh (s.a.v)’de onları anneme verdi!”


Ümmü Gülsüm (radyellâhü anhâ) ’nın aile bireyleri hakkında elimizde fazla bilgimiz bulunmamaktadır. Sadece Medine de vefat etti ve Cennetü’l-Baki ye defn edildi denilmektedir.

Şübhesiz ki, en doğrusunu Allâh bilir.

ALLAH TEÂL  ondan razı olsun. Ruhu şâd, kabri cennet olsun.

Rabbimiz bizleri şefaatlerine nâil eylesin.
ÂMÎN .




《¤《¤《¤《¤《¤《¤《¤《¤《¤《¤《¤《

Aşağıdakilerden , Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in Uhud Savaşında dişini kıran ve yüzünü yaralayan kimdir?

A ) İbn-i kamia.

B ) Ebû süfyan.

C ) Ebû cehil.

D ) Kab bin Eşref.

》¤》¤》¤》¤》¤》¤》¤》¤》¤》¤》¤》




HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.

HAYRLA KALIN.

RABBİME EMANET OLUN.

SELÂM VE DUA İLE.

✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin