PEYGAMBERİ GÖRMEDEN BİAT ETTİ RUBEYYİ BİNTİ MUAVVİZ (RADIYELLÂHÜ ANHÂ)
“O’nu görseydin güneş doğuyor zannederdin…”
Güneş doğuyordu uzaklarda bir şehirden.
Ve sen her ne kadar uzak olsan da ellerine,
ellerini koyarak ellerine,
söz vermiştin…Hazrec kabilesinden Neccâroğulları kolundandır. Babası Muâvviz bin Hâris (radıyellâhü anh) , ikinci Akabe biatı’nda bulunmuş, Bedir Savaşı’nda kardeşi Avf (radıyellâhü anh) ile bir rivâyette kardeşi Muâz (radıyellâhü anh) ile birlikte Ebû Cehl’i yaraladıktan veya onu öldürdükten sonra kendisi şehid düşmüştür. Annesi Neccaroğulları’ndan Ümmü Yezid bint-i Kays en-Neccari (radıyellâhü anhâ) dir.
Afra hatunun (radıyellâhü anhâ) oğlu Muâvviz (radıyellâhü anh) ’ın kızıdır. Genç yaşta Müslüman olan Rubeyyi (radıyellâhü anhâ). ’’GÖRMEDEN DUYMADAN…
Medineliydi Rubeyyi binti Muavviz (radıyellâhü anhâ) . Amcası Akabe’de Allah Rasulü (sallallahu aleyhi vesellem) ’e biat etmiş Medine’ye geldiğinde de Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) ’i ve yaşadıklarını yakınlarına anlatmıştı. Anlattıkları kardeşi ve yeğeni Rubeyyi (radıyellâhü anhâ) ’yı etkilemişti. Onlar da Müslüman oldular.
“La ilahe illallah…” Bir Allah’a inandılar. Bir peygambere inandılar ki O’nu daha görmemişlerdi. Söylediklerine teslim olmuşlarıdı lakin duymamışlardı sesini. Uzaklardan ellerini koyarak ellerine…
YESRİB MEDİNE OLUR ŞİMDİ
Medine’de yayılıyordu İslam.
O günlerde ismi Yesrib olan şehir Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) ’i bekliyordu.Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) ’i gören ve henüz görmeden bilen gözleriyle yolunu gözlüyordu. 😢😢😢😭😭😭
O Yesrib’di.
Kınanan yerdi, hoş olmayan.
Fesat ve bozgunculuk
demekti Yesrib.Sürekli kardeşler arası savaşların olduğu ve bu savaşların yıllarca sürdüğü yere de başka bir isim verilemezdi her halde.
Allah kalplerini birleştirdi de yeniden kardeşler oldular.
Buyuruyordu Allah’ın Rasulü (sallallahu aleyhi vesellem) :“Bana insanların Yesrib dedikleri yere hicret emri verildi.
Fakat orası Yesrib değil, orası Taybe’dir, güzel ve
hoş bir yerdir.”( Okyanus_Gibi : Bu satırları okurken bu güzel ilahiyi 👇👇👇 mırındandım , belki sizde dinlemek istersiniz.) 👇👇👇
Hicret iyi ve güzel olanı tercihti.
Ve değiştirmekti kötü ve kerih görülenle iyi ve güzel olanı.
Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) de daha adım atmadan o şehre kötü olan ismini güzeliyle değiştiriyordu.Ey Medine;
Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) ’i bekleyen şehir,
Peygamber (sallallahu aleyhi vesellem) ’i özleyen şehir,
Şehirlerin anası,
medeniyetin anası…Buyurdular: “Kim Medine’ye Yesrib derse Allah’a tövbe etsin.”
Ve kardeş savaşlarının olduğu şehirde belki yedi kat el olana, daha dün yabancı olana kardeş olmanın tohumları ekilecekti ki o kardeşlik hâlâ yaşanamamıştır.
Zira garip ümmetin muhaciri her gün çoğalıyorken ensarı azalıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)
SpiritualPEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (SALLALLAHU ALEYHİ VESELEM) yaşadığı döneme ASR-I SAADET denir. İnsanlık tarihinin en saadetli zamanları o dönemde yaşanmıştır. Bu sebeple bütün MÜSLÜMANLAR hangi zamanda yaşarlarsa yaşasınlar o kutlu Asra özenir , o kutlu asr...