Kzlyprk ithaf edildi ❤🌹🌼🌸💕💞
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Ümmü'l Fadl (radıyellâhü anhâ)'nın asıl ismi Lübâbetü'l-Kübra'dır. Oğlu Fadl'dan dolayı kendisine künye olarak Ümmü'l Fadl denmiştir. Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in hanımı Meymune (radıyellâhü anhâ) 'dan taraf baldızıdır.
Ümmü'l Fadl (radıyellâhü anhâ) Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in amcası Hazreti Abbas (radıyellâhü anh)'ın hanımıdır.
Hazreti Hüseyin veya Hazreti Hasan (radıyellâhü anhümâ) 'nın da süt anneleridir.
Ümmülfadl Lübâbetü'l-Kübra (radıyellâhü anhâ) , Mekke'de dünyaya ğeldi. Ancak doğum tarihi bilinmemektedir. Neseb silsilesi ise:
Ümmül-Fadl Lübâbetü'l-Kübra bint-i Haris bin Hazn bin Büceyr bin Hüzeym bin Rüveybe bin Abdullah bin Hilal bin Amr bin Sa'saa bin Muaviye bin Bekr bin Hevazin bin Mansur bin İkrime bin Hasafa, bin Kays bin Aylan bin Mudardır. Babasının soyu on sekizinci göbekte Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in dedesi Mudar'da birleşir.
Annesinin ismi: Hind bint-i Avf bin Züheyr bin Hâris bin Hamâta bin Zi-Huleyl el-Kureyşi'dir. Mekke'nin çok sayğın hanımlarından biridir. Annesi Hind bint-i Avf birkaç kez evlenmiş olub bu evliliklerindende dokuz tane kızları vardı. her bir kızını Mekke'nin önemli âilelerinden birine vererek, onlarla âilevi bağlar tesis etmiştir.
Büyük âlim İbn-i Habib:
"-Hind'in sahib olduğu damatlar kadar asil damatlara sahib hiç bir Arab kadını yoktur!"demektedir.
[1]Ümmü'l Fadl (radıyellâhü anhâ) 'nın, Anne, veya anne baba bir bu kız kardeşlerinin hepside İslâm tarihinde çok meşhur olmuş kişilerdir ki, Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) bu bahtlı bacılara:
"-Mü'mine kardeşler!"pâyesi'ni vermiştir. Bu kızkardeşler şunlardır.
Anne baba bir kardeşler:
1- Meymûne bint-i Hâris (radıyellâhü anhâ) , İslâmdan önce, Câhilliye devrinde Mes'ûd bin Amrü's-Sekafi ile evli iken onunla anlaşamıyarak ayrıldı. Bu evlilikten sonra da, Sehcere bin Ebi Rühm bin Abduluzza ile evlenmişti. O da vefât edince, dul kaldı. Daha sonra Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ile evlendi.
2-Lübabetü'l-Kübra Ümmü' l Fadl (radıyellâhü anhâ) ;
Hazreti Abbas (radıyellâhü anh) 'ın hanımı, Abdullah bin Abbas, Fadl, Kusem, Mabed, Abdurrahman, ve Meşhur hanım muhaddis ve âlimlerden olan Ümmü Habibe (radıyellâhü anhüm) 'ün Anneleridir.3-Lübabetü'l-Suğra; Velid bin Muğire'nin eşi, Hazreti Hâlid bin Velid (radıyellâhü anh) 'ın muhterem annesi dir.
4-Âsmâi, Ubeyy bin Halef'in eşidir.
5-Azze, Ziyad bin Abdullah bin Mâlik'in hanımıdır.
Anne bir kız kardeşleri ise şunlardır;
1-Zeyneb bint-i Huzeyme (radıyellâhü anhâ) :
ilk önce, Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) 'in amcası oğlu Tufeyl bin Hâris ile evliyken ondan boşandı. Sonra, diğer kardeşi Ubeyde bin Hârise (radıyellâhü anh) ile evlendi. Onun Bedir'de şehâdetinden sonra, Abdullah bin Cahş (radıyellâhü anh) ile evlendi. Onun'da Uhud'da şehâdetinden sonra Resûlullâh (sallallahu aleyhi ve sellem) ile evlendi, üç beş ay sonra da vefat ettiler.2-Esmâ bint-i Ümeys (radıyellâhü anhâ) , Hazreti Câ'fer bin Ebû Tâlib (radıyellâhü anh) 'in eşi, onun şehâdetinden sonra, Hazreti Ebû Bekr (radıyellâhü anh) ile evlendi. Onun vefatından sonra ise, Hz.Ali bin Ebi Tâlib (radıyellâhü anh) ile evlendi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)
SpiritualPEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (SALLALLAHU ALEYHİ VESELEM) yaşadığı döneme ASR-I SAADET denir. İnsanlık tarihinin en saadetli zamanları o dönemde yaşanmıştır. Bu sebeple bütün MÜSLÜMANLAR hangi zamanda yaşarlarsa yaşasınlar o kutlu Asra özenir , o kutlu asr...