Âtike Binti Zeyd (radıyellâhü anhâ)Atike binti Zeyd (radıyellâhü anhâ) Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) efendimize ilk bey'at eden hanım sahâbîlerden...
Aşere-i mübeşşereden Saîd ibni Zeyd (radıyellâhü anh) 'ın kız kardeşi... Mersiyeleriyle meşhur bir şâir hanım...
Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anh) 'ın oğlu Abdullah (radıyellâhü anh) 'ın hanımı...(Atike isminin sözlük anlamı :
1. Eski.
2. Özgür.
3. Soylu.
4. Güzel, genç kız.)O, Mekke'li olup Kureyş kabîlesine mensuptur. Babası Zeyd İbni Amr İbni Nûfeyl'dir. Hayatında hiç putlara tapmayan ve onlar adına kesilenleri yemeyen bir insan.
Resûl-i Ekrem (ﷺ) efendimize vahiy gelmeden önce Mekke civarında Beldah vâdisinde karşılaştıklarında müşriklerin ikram ettiği yemeği putlar adına kesildiği için yemeyen Sevgili Peygamberimiz (ﷺ) 'e tâbî olan ince düşünceli, yufka yürekli, şahsiyetli bir insan.Cahiliye döneminin vahşetinden kız çocuklarını kurtarmak için gayret gösteren şefkatli bir baba. Küçücük yavruları diri diri gömülmeğe götürülürken âilelerinden isteyerek alan ve onları büyütüp tekrar anne-babasına teslim eden sevgi dolu bir baba.
O, ürümüş toplumu ıslah için gayret etti. Hak dini aramak üzere Şam'a gitti. Hanif dinini öğrenmek üzere Hristiyan âlimlerine müracaat etti. Onlardan aldığı cevap kendisini ümitlendirdi. İnsanlığın karanlıklardan çıkacağı günlerin yakın olduğuna çok sevindi. Alimler ona: "Allah Teâlâ senin aradığın dinin son peygamberini gönderecek. Bu çok yakınlaştı. Çıkacağı yer de sizin memleketinizdir. Sen durma git." dediler.
Âtike (radıyellâhü anhâ) 'nın babası Zeyd İbni Amr büyük bir heyecan içerisinde son peygamberi görme aşkıyla hemen yola koyuldu. Mekke'ye doğru yol alırken bedevilerin saldırısına uğradı. Yaralandı. İyileşmekten ümidini kesti. Son peygambere kavuşamayacağının üzüntüsü içerisinde son anlarını yaşarken; bâri çocuklarım o şerefe erebilse dedi. Onların Peygamberle buluşması için: "Yâ Rabbi! Oğlum Said'i ve diğerlerini ondan mahrum eyleme." diye duâ etti.
Said İbni Zeyd (radıyellâhü anh) ve kızkardeşi Âtike (radıyellâhü anhâ) bu hâlis niyetle yapılan baba duâsı hürmetine İslâm'la şereflenen ilk sahâbilerden oldular.
Âtike binti Zeyd (radıyellâhü anhâ) kız çocuklarına kıymet verilmeyen bir dönemde Hak âşığı babasının sevgi, şefkat ve merhamet nazarları altında yetişti. Kız olsun oğlan olsun, bütün çocukları Allah Teâlânın bir emaneti olarak kabul eden, insana insan olduğu için değer veren bir aile ortamında büyüdü. İnsânî ve ahlâki ölçülere sâhib bir terbiye aldı. Vahşetten uzak kaldı. İnce düşünceli, nazik bir hanımefendi oldu.
O, akıllı, terbiyeli, eğitimli, duygulu ve heyecan dolu bir hanımdı. Şiirler söylerdi. İlk evliliğini Medine'ye hicret ettikten sonra. Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anh) 'ın oğlu Abdullah (radıyellâhü anh) ile yaptı.
Âtike (radıyellâhü anhâ) güzelliği ve câzibesiyle kocasını etkiledi. O kadar ki; Abdullah (radıyellâhü anh) 'ın ona düşkünlüğünden dolayı cihad ve benzeri sorumluluklarını gereği gibi yerine getirememesine sebeb oldu. Ticarî ve dinî hayatına engel teşkil edecek kadar ileri gitti. İşini gücünü bıraktı. Alış - verişten uzaklaştı. İbadet hayatı zayıfladı. Hatta bir seferinde Cuma namazını kaçırdı. Onun bu hareketleri babacığını üzmeye başladı.
Hazreti Ebû Bekir (radıyellâhü anh) oğlunun dünya ve ahiretini birlikte düşünüyordu. Abdullah'ın bu derece hanımına ilgisi ve düşkünlüğünü bir türlü izah edemiyordu. İnsan ifrat ve tefrite kaçmamalıydı. İslâm denge dini idi. İki dünyamızı da kazanmak için çalışmak gerekliydi. Oğlunun ebedî hayatını düşünerek birgün ona: "Oğlum! Bu kadın senin din ve dünyana engel oluyor." diyerek uyardı. Sonra "onu boşa" dedi. Ondan ayrılmasını istedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)
SpiritualPEYGAMBER EFENDİMİZ'İN (SALLALLAHU ALEYHİ VESELEM) yaşadığı döneme ASR-I SAADET denir. İnsanlık tarihinin en saadetli zamanları o dönemde yaşanmıştır. Bu sebeple bütün MÜSLÜMANLAR hangi zamanda yaşarlarsa yaşasınlar o kutlu Asra özenir , o kutlu asr...