HAZRETİ HAVLE BİNT-İ HAKÎM (RADIYELLÂHÜ ANHÂ)

56 11 3
                                    

Havle binti Hakîm (radıyellâhü anhâ)



Havle binti Hakîm (radıyellâhü anhâ) Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) efendimize ilk inanan hanım sahâbîlerden...

Hazreti Hatice (radıyellâhü anhâ) annemizin vefatından sonra Efendimizin (sallallahu aleyhi vesellem) tekrar evliliği konusunda dünürcülük yapan bir bahtiyar...

Dinî konuları öğrenme hususunda çekinmeden, mahrem mevzûları dahî Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem)'e rahatlıkla soran, bilgilenmek için gayret eden bir ilim âşıklısı hanım...

Medine’de ilk vefat eden muhâcir Osman İbni Maz’un (radıyellâhü anh) ’ın âilesi...
Ümmü Şerîk künyesiyle de tanınır...

O, Mekke’de doğdu. Babası Hakîm İbni Ümeyye,
annesi Daîfe binti Âs İbni Ümeyye’dir.

( Havle isminin anlamı :
1. Etraf,
çevre,
güç,
kuvvet. )



İslâm’la şereflenişi kocası vâsıtasıyla gerçekleşti.
Osman İbni Maz (radıyellâhü anh) ’un Cahiliye döneminde bile içki içmeyen akıllı bir gençti. Arkadaşlarına, ben aklımı gideren, benden daha düşük kimseleri benimle alay ettiren içkiyi içmem derdi. Temiz yaratılışlı, dürüst bir insandı. Birgün eve mutlu bir şekilde, güleryüzle neşeli olarak geldi. Hanımı Havle binti Hakîm (radıyellâhü anhâ) ona:

“–Ne var ne yok Ebû Sâib?” dedi. O da:

“–İyilik, güzellik var Ümmü Şerîk! Muhammed’e tâbî oldum. Yeni dine girdim. İslâm’la şereflenen ilk onüç kişiden biri oldum. Geceleyin kardeşim Kudâme’yi de götüreceğim.” dedi.

Hanımı Havle (radıyellâhü anhâ) de hiç tereddüt göstermeden ben de Ebû Sâib! dedi.

Osman İbni Maz (radıyellâhü anhâ) ’un gülerek:
“Sen de Kudâme’nin hanımı Safiyye binti Hattab ile...” dedi. Hep birlikte toplanıp Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) Efendimize geldiler. Huzurda Kur’an’dan âyetler dinlediler. Yeni din İslâm hakkında bilgiler edindiler. Kelime-i şehadet getirerek İslâm’la şereflendiler.

Havle binti Hakîm (radıyellâhü anhâ) evinde huzur ve seâdeti, gönlünde büyük bir mutluluğu yakalamıştı. Kocasıyla birlikte ibadet ediyor, sevgi ve saygı içinde neşe dolu hayatlarını devam ettiriyorlardı.

Müslüman âilelerdeki yardımlaşmayı, kaynaşmayı gördükçe ve bu tür yuvaların sayısı arttıkça müşrikler bu durumu hazmedemiyordu.

Yeni din İslâm Mekke’de yayıldıkça müşrikler ne yapacaklarını şaşırmışlardı. Tehditler, ambargolar, ezâ ve cefâlar hatta işkenceler yapmağa başladılar.

Bu arada müslümanlara hicret izni verildi. İlk kafilenin reisi olan Osman İbni Maz’un (radıyellâhü anh) on erkek, dört kadın ile birlikte Habeşistan’a hicret etti.

Orada huzurla ibâdetlerini yapıyor ve sükûnet içerisinde yaşıyorlardı. Kureşlilerin müslüman olduğuna dâir bir haber üzerine üç ay kadar sonra tekrar Mekke’ye döndüler. Müslümanlara yapılan işkencelerin devam ettiğini gördüler. Bir müddet daha sıkıntılı günler geçirerek doğdukları şehirde yaşadılar.

Havle binti Hakîm (radıyellâhü anhâ) takva sâhibi, sâliha bir hanımdı. Çok ibadet eder ve çok oruç tutardı. Zâhid ve âbid bir hayatı vardı. İki Cihan Güneşi (sallallahu aleyhi vesellem) Efendimizin hizmetinde bulunmayı kendisine şeref bilirdi. Hazreti Hatice (radıyellâhü anhâ) annemizin ebedî âleme göç etmesinden sonra birgün Efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem)'i ziyarete gitti. Huzuruna vardığında:

✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin