HAZRETİ RÜBEYYİ BİNTİ NADR (RADIYELLÂHÜ ANHÂ)

63 11 18
                                    

Hazreti Rübeyyi binti Nadr (radıyellâhü anhâ)
Kardeşi büyük sahabe Hazreti Enes bin Nadr (radıyellâhü anh) ’ı Uhud’da ve oğlu Hazreti Hârise bin Suraka (radıyellâhü anhâ) ’yı da Bedir’de şehit vermiştir. BABASI: Nadr İbni Damdam.
ANNESİ: Hind Binti Zeyd.
NESEBİ: Rübeyyi' Binti Nadr İbni Damdam İbni Zeyd İbni Harâm.

Adiyy İbni Neccâr kabilesinden olmakla birlikte Resûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) 'in anne tarafından akrabasıdır.

KÜNYE VE LAKABLARI:

Oğlu Hârise'ye izafeten künyesi Ümmü Hârise olmuştur.

ŞEMAİLİ VE AHLÂKI:

Sabırlı, metanetli, en zor zamanında bile Allah'a isyandan kaçınıp tam tevekkül eden bir hanımefendidir.

HAYATI:

Hazreti Rübeyyi (radıyellâhü anhâ) , Uhud şehitlerinden Hazreti Enes İbni Nadr (radıyellâhü anh) 'ın kız kardeşi, Hazreti Resûlullah'ın (aleyhissalatu vesselam) yakın hizmetkârı Hazret Enes İbni Mâlik (radıyellâhü anh) 'in halası ve Bedir şehitlerinden Hazreti Hârise İbni Suraka (radıyellâhü anhümâ) 'nın da annesidir.

Kendisi gibi Ensarî olan Suraka bin Hâris ile evlenmiştir. Bu evlilikten Hârise İbni Suraka (radıyellâhü anhümâ) dünyaya gelmiştir. Oğlu Hârise (radıyellâhü anh) çok genç yaşta iken Bedir muharabesine iştirak etmiş ve şehit olmuştu. Rübeyyi'nin oğlu Hârise (radıyellâhü anhümâ) şehit olunca, Resûl-i Ekrem'in (aleyhissalatu vesselam) yanına gidip: "Yâ Resûlallah! Harise'nîn benim yanımdaki yerini bilirsin. Eğer Hârise cennette ise, sabr edeyim, rahat rahat gönlümü hoş tutayım. Yoksa ah ü zâr ile günlerimi geçireyim" der.

Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) ise:
"Emin ol ki, Firdevs-i a'lâ'da yer bulmuştur" buyurunca Rübeyyi':
"Ne mutlu oğluma!" diyerek sevincini izhâr ederek büyük bir metanet gösterir.


Hazreti Rübeyy i'nin oğlu Hârise (radıyellâhü anhümâ) 'ya çok düşkündü. Hazreti Hârise (radıyellâhü anh) 'de annesine bağlıydı. Üsdül-gâbe'de onun için: "Validesine olan itaati, iyi muamelesi son derece büyüktü" diye geçer.

( Üsdül-gâbe = İzzuddin Ebu’l-Hasan Ali bin Muhammed el-Cezeri [rahmetullahi aleyh] (630) Sahabe biyografilerini tanımada mühim çalışmadırından "Üsdü’l- Ğabe fi Marifeti’s-Sahabe " yazarı. 7703 SAHABENİN biyografisini içeren bu eser alfabetik olarak tertip edilmiştir.)

Hazreti Rübeyyi (radıyellâhü anhâ) 'nın kardeşi Hazreti Enes bin en-Nadr (radıyellâhü anhâ) Uhud savaşında şehit edilmişti. Şehit olduğunda vücudunda seksen dört tane yara vardı. Hazreti Rübeyyi (radıyellâhü anhâ) şehit kardeşi için:
"Kardeşimi ancak parmaklarından tanıyabildim" der.

Bu mübarek kadın hem küçük yaştaki oğlunu hem de kardeşini Allah yolunda şehit vermiş ve hiç bir taşkınlık yapmayıp Allah'a hamd etmiştir.
Acaba bizler aynı durumda olsak nasıl tepki gösteririz…

Bu yüksek ruhlu ve yüksek karakterli hanımlardan örnek almamız gereken pek çok özellik olduğunu hatırımızda tutmalıyız…


HAKKINDAKİ HADİSLER:

Bir defasında Hazreti Rübeyyi (radıyellâhü anhâ) bir kadınla kavga etmiş ve bu kavga neticesinde Hazreti Rübeyyi (radıyellâhü anhâ) dövdüğü kadının dişini kırmıştı. Dövülen taraf kısas tatbiki istemişti fakat Hazreti Rübeyyi (radıyellâhü anhâ) ve ailesi kısas yapılmasını istemiyorlardı.

Mesele Resûlullah'a (aleyhissalatu vesselam) ulaştı. Peygamberimiz (sallallahu aleyhi vesellem) de: "Kısas, Allah'ın yazılı kanunudur" buyurdular.

Rübeyyi (radıyellâhü anhâ) 'nın kardeşi Hazreti Enes İbnu'n-Nadr (radıyellâhü anh) ise:
"Rübeyyi'nin dişi mi kırılacak? Seni hak ile gönderene yemin olsun, Rübeyyi'nin dişi kırılamaz" dedi. Peygamberimiz (aleyhissalatu vesselam) tekrar:
"Kısas, Allah'ın yazılı kanunudur" buyurdu. Enes bin Nadr (radıyellâhü anhâ) tekrar:
"Rübeyyi'nin dişi mi kırılacak? Hayır, seni hak ile gönderene yemin olsun. Onun dişi kırılamaz" der.

Karşı tarafta kısasta ısrar etmektedir. Resûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) Efendimiz de tarafların arasını bulmaya çalışır ve kısas değil de diyet ödenmesini teklif eder. Karşı taraf diyeti kabul eder ve bunun üzerine Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) :
"Allah'ın kullarından öyle kimseler vardır ki bir meselede Allah üzerine yemin etse, Allah onu yemininde kesinlikle doğru çıkarır" buyurur.

ALLAH 'U TEÂL  ondan razı olsun. Ruhu şâd, kabri cennet olsun.

Rabbimiz bizleri şefaatlerine nâil eylesin.
ÂMÎN.

>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>•>

Hangisi Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed (Sallahü Aleyhi ve sellem) ' in doğduğu gece meydana gelen tarihi olaylardan biridir ?

A ) Fırtınaların dinmesi .

B ) Hastaların iyileşmesi.

C ) Sava Gölünün kuruması.

D ) Ay 'ın ikiye ayrılması .



<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•<•


( Rubeyyi:
Arapçada "bahar" anlamına gelen "rabi" kelimesinin ismi tasğiri, baharcık.)





HAYRINI GÖRÜN İNŞÂEالله
ÂMÎN.

HAYRLA KALIN.

RABBİME EMANET OLUN.

SELÂM VE DUA İLE.

✔️Hanım Sahabeler (Asr-ı saddet'te ki Yıldızlar⭐)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin