Pohľad princovej sesternice Leony:
V čisto nových šatách s modrou čipkou som otvorila dvere salónu a zamierila rovno ku knižnici. Zatiaľ tu nikto nebol. Ani Sious.
Frederica Sofia Istis otvorila dvere salónu. Uvidela ma kráčať ku knižnici a spýtala sa ma, či sa nemôže pridať. Prvotne ma to zaskočilo, no prikývla som.
„Ako sa máš?“ spýtala sa ma.
„Dobre,“ odvetila som a usmiala sa na ďalšie dievčatá, ktoré vstupovali do salóna.
„Zdravím!“ ozvala sa slečna Neevanson. Jemne kývla hlavou smerom ku mne. Odzravila aj Fredericu: „Ahoj!“
Ďalšia dievčina, Alexandra Sage Collins, vošla do dámskeho salónika s malý úsmevom na perách. Potom sa rýchlo stiahla do kresla k oknu, akoby chcela byť neviditeľná.
„Ahoj,“ vrátila Frederica slušne k Avalan.
S vystretými plecami a hrdým postojom vošla do salóna ešte jedna súťažiaca. Floriane Agathe Lévȇsque si očami rýchlo prebehla dievčatá, ktoré boli roztrúsené po miestnosti. Kývla im na pozdrav a mne sa uklonila. Elegantným krokom podišla k jednému z kresiel. Uhladila si červené šaty, prehodila na plece vlasy zapletené vo francúzskom cope a začítala do knižky s talianskym nápisom.
Avalan si uhladila šaty a sadla do kresla k malému stolu.
Sious konečne vstúpila do salóna. Samozrejme s tým najväčším pôvabom, akého bola schopná. Na všetkých sa usmiala, no poznala som, že jej úsmev nebol úprimný. „Dobrý deň, dámy! pozdravila všetkých nahlas.
Vybrala som si z knižnice knihu a podišla k nej. „Tak ako?“ Všimla som si zamyslený pohľad Avalan k Sious.
„Ahoj, Leona. Zatiaľ v poriadku,“ odpovedala mi s miernym znechutením v hlase. Očividne si na niečo nepríjemné spomenula.
„Ach tak. Preto si povedala bohužiaľ a včera si sa mu vyhýbala veľkým oblúkom. Je ešte niečo, čo neviem?“ zasmiala som sa, no uvedomila si, že sa znovu rozprávam len s ňou.
Frederica sa postavila. Ticho sa ospravedlnila kvôli bolesti hlavy a odkráčala rýchlym krokom.
Usmiala som sa na ňu. Prikývla som: „Tešilo ma, slečna.“
„Vieš všetko, čo by si mala vedieť,“ povedala mi a obrátila sa k dievčatám. „Dámy, nezahráme si nejakú hru? Napríklad karty? Myslím, že by sme sa pri takejto hre mohli lepšie spoznať,“ navrhla.
Alexandra opätovne pokrútila hlavou s pobavením v tvári. Mykla plecom. „Ja som teda za, teda ak nebudem prekážať,“ poviem s úsmevom.
„Som za,“ odvetila Avalan s priateľským úsmevom. Narýchlo sa odzdravila odchádzajúcej Frederice.
„Ja môžem len súhlasiť,“ dokončila slečna Floriane milo. Odložila knihu s talianskym názvom a viac nám nebolo treba.
StaniUrb + súťažiace
YOU ARE READING
Francúzska selekcia
General FictionZačína sa nová selekcia. Princ Edmund Ferhers dosiahol plnoletosť. 20 dievčat dostane životnú šancu. Jedna z nich sa stane princeznou Francúzskou. Po dobu niekoľkých mesiacov budú žiť v paláci s kráľovskou rodinou. Láska rozhodne, ktorá dostane koru...