Prípravy večierku

57 8 0
                                    

Vznešene som kráčala vedľa Žanet. Išli sme sa pozrieť na to ako súťažiace pracujú.

,,Dobrý deň Veličenstvo, Žanet. Ahojte," pozdravila sa slečna Renot a prisadla si k dievčatám, ,,Nevieš mi napísať čo budem diktovať?" šepla slečne Lee.

,,Dobrý deň. Nenechajte sa rušiť,'' povedala som a sledovala ich prácu.

,,Potrebujem, aby si mi napísala tie pozvánky," znovu šepne slečna, keď sa na ňu nechápavo pozrieme.

,,Slečny, môžem sa opýtať?" začala Žanet, ,,Máte už niečo na čom ste sa zhodli?"

,,Väčšina sme sa zhodli na téme a tým, že to bude vonku v stane a aj na oblečení,” povedala rýchlo slečna Lee a ďalej sa rozprávala so slečnou Renot.

,,Ale ja som si myslela, že vám Žanet povedala, že sa to uskutoční vo veľkej sále,'' zmätene som na ne pozrela.

,,My sme uvažovali, že by nebolo zlé dať to von," povedala slečna Lee.

Žanet zarazene skákala pohľadom zo slečny Lee na mňa. ,,Ja som im to povedala," povedala na obranu.

,,Ja len hovorím to čo sme sa s dievčatami rozprávali,” taktiež sa obhajovala slečna Lee.

,,V poriadku slečna. Ja vás neobvyňujem, len hovorím, že to vonku byť nemôže.''

,,Prečo? Ak sa smiem opýtať,” zamračila sa.

,,Bude sa konať údržba trávnikov a okrasných rastlín,'' vysvetlila som jej.

,,Chápem," prikývla.

,,Dobrý deň," pozdravila slečna Storm po príchode a posadila sa k slečne Lee.

,,Hmm... a čo máte zatiaľ hotové?'' opýtala som sa so značným záujmom.

,,Máme tému, výzdobu, myslím že aj príhovor... To je zatiaľ o čom viem, neviem, ako sú na tom ostatné veci," znovu odpovedal len slečna Lee.

,,Ja mám celú radu návrhov a potrebujem to ešte prekonzultovať s ostatnými," povedala slečna Storm a obzrela sa.

,,Aké nápady?'' opýtala sa Veronika, ktorá doteraz len ticho sedela.

,,Mám návrhy ku každej z tých tém, ktoré sme tu preberali, vrátane toho, ako by to mohlo byť naservírované a ako roztriedrné a... no potrebujem konzultáciu s tým, kto má na starosti rozmiestnenie nábytku, ale už som zabudla kto to je," povedala úprimne a podala jej papiere asi s tridsiatimi návrhmi.

,,To mám na starosti ja," ozvala sa slečna Lee.

,,Nechcem sa do toho starať, no mám pocit, že si vlastne urobila všetko za ostatných. To nie sú len návrhy, ale rovno všetko vypracované,'' poznamenala Veronika, pri pohľade na papiere.

,,Vážne?" nadšene sa obrátila k slečne Lee, ,,Mohli by sme to rovno prekonzultovať?" usmiala sa, ,,Je to len čo sa týka jedla a pitia a toho ako to servírovať. Ostatný mali ešte na starosť pozvánky, príhovor, darčeky a dalšie veci. Veronika," povedala jej celkom chladne.

,,Fajn keď to chceš tak... Mám pocit, že si urobila prácu za ostatných čo sa týka jedla a pitia,'' pozrela na ňu a prekrútila očami, ,,Nechápem prečo to robíš... podľa mňa by to mohol zvládnuť každý sám a ako viem naša práca bude na konci ohodnotená čo vlastne znamená, že si to musí spraviť každý sám.''

,,A čo si vlastne chcela prebrať ohľadom rozmiestnenia nábytku?"  opýtala sa slečna Lee.

,,Pokiaľ viem, tak jediné, do čoho som strkala nos je rozmiestnenie nábytku a na tom sa práve chcem dohodnúť s Leou, tak neviem, kde je problém," pozerala na Vernoniku, ,,Odhlasovala sa už nejaká téma?" opýtala sa kludne.

,,Áno, väčšina sme sa zhodla na čiernobielom filme alebo starom filme teraz neviem presne," odpovedala slečna Lee.

,,Veronika, môžem ťa poprosiť, aby si mi k tomu dala tie papiere?" opýtala sa zdvorilo.

,,Je to čierno-biala,'' upresnila a podala jej papiere, ,,Ale isteže,'' usmiala sa.

Slečna Storm ich zase podala slečne Lee. ,,Predpokladám, že ty už máš vymyslený aký typ nábytku a tak, takže len ma napadlo, že vždycky nejaké jedlo bude ústredné na stole a tak trochu by som sa s tým pohrala, ale to je vedľajšie. To, čo by som s tebou chcela prebrať je tu," ukázala jej jeden papier, ,,Aby som to na to všetko naskladala, tak by bol treba nejaký takýto typ stolu. A bolo by dobré to rozmiestniť nejak rovnomerne po miestnosti, aby sa ľudia netlačili pri jednom stole. Čo myslíš?"

,,Myslím, že je to dobrý nápad a ten stôl by tiež neprekážal," zamyslela nahlas sa zamyslela, keď si pozrela návrhy.

,,Myslíš, že ti to pomôže?" opýtala sa slečny Lee a potom sa obrátila na mňa, ,,Veličenstvo, môžem otázku?"

,,Ale isteže,'' pozrela som na ňu.

Slečna Lee len prikývla.

,,Keď tu mám jedálniček, tak ho mám dať najprv vám na schválenie, alebo sa ísť rovno dohodnúť do kuchyne?" opýtala sa.

,,No najrozumnejšie by bolo dať ho mne, ale najprv by ste sa asi mala dohodnúť s osobou, ktorá má na starosti nápoje,'' odpovedala som pokojným hlasom.

Prikývla a obzrela sa po miestnosti. ,,Felicity? Nemáš náhodou pitie na starosť ty?" opýtala sa a milo sa usmiala. Potom mi podala zoznam s jedlom. ,,Toto je jedálníček, ktorý som vymyslela." Bolo tam hneď niekoľko nápadov. Nejrôznrjšir chute hostí, alergie, diety a tak. Každý by si tam niečo našiel.

,,Ospravedlňte ma veličenstvo. Mám ešte iné povinnosti," uklonila sa Žanet. ,,Dámy, dovidenia," otočila sa a opustila miestnosť.

Len som kývla na súhlas a opäť sa venovala slečnám.

Podišla k nám aj slečna Rossen. Rýchlo očami behala po zozname. ,,Je to vynikajúce," vzala svoj zoznam, ,,ja tu mám nejaké exotické nápoje, bude tu káva, čaj a čistá voda pre každý prípad, trochu sladených nápojov, no neviem nakoľko bude povolený alkohol a alkoholické drinky. Počula som, že bál sa kvôli alkoholu neskončil dobre," otočila sa na mňa spýtavo.

...

StaniUrb + súťažiace

Francúzska selekciaWhere stories live. Discover now