(Z pohľadu Žanet)
Dievčatá pomaly prichádzali. Postavila som sa teda z kresla a podišla bližšie. ,,Dobrý deň dámy." Všetky sa pozdravili a postupne pousadzali do kresiel. ,,Tak slečny. Je pár dôležitých oznamov," povedala som, aby sa upokojili, lebo v niektorých skupinkách sa začali potichu rozprávať, ,,Ďakujem. Ako už iste viete, dnes opustí palác ďalších päť dievčat. Pri tejto príležitosti sa jej veličenstvo kráľovná rozhodla odtestovať vaše schopnosti," nechala som im trochu priestor, aby to spracovali.
Všetky dievčatá sa po sebe šokovane pozerali. ,,Ako otestovať?" Opýtala sa kludne slečna Storm.
,,Ide o večierok. Každej z vás pridelí kráľovná osobne nejakú z úloh. Zaobstarať nápoje, alebo jedlo, výzdobu, na to budú dve, pozvánky, darčeky, hudbu, program, príhovor, príchod hostí a výber čašníkov. Zároveň každá z vás do paláca pozve jedného hosťa, človeka ktorý vám je blízky," znovu som sa odmlčala.
,,Myslíte z rodiny?" opýtala sa slečna White.
,,Kráľovná je bystrá žena. Vymyslela naozaj dobrú úlohu," prehodila pochvalne slečna Rossen.
,,Môžete aj člena rodiny, alebo priateľku, nejakú známu a podobne," odpovedala som slečne White a s úsmevom sa obrátila na slečnu Rossen.
,,To je skvelé!" povedala nadšene slečna Storm.
,,Od zajtra môžete očakávať rozhovory do RoyalNews práve ohľadom tejto akcie. Takisto kráľovná rozdelí úlohy. Na prípravu budete mať jeden týždeň. Počas tohto času sa nebudú konať žiadne súkromné stretnutia s princom a najlepšie by bolo keby ste sa zdržiavali vo svojich izbách, tu v salóne alebo vo veľkej sále, kde sa bude celý večierok konať," oznámila som a očakávala otázky či dotazy. Asi ich bude dosť.
,,Kedy sa dozvieme aké máme úlohy? A kto odíde?" opýtala sa znovu slečna White.
,,Má ten večierok byť nejaký tématický, alebo proste obyčajný večierok?" položila mi otázku aj slečna Storm.
Slečna Rossen prikývla. Trochu sa nad tým zamyslela. ,,Takže, našimi hosťami môžu byť aj slávne osobnosti, s ktorými sa dôverne poznáme?" začala som. Položila si ruky do lona a vystreto sedela.
,,Kto dostane akú úlohu sa dozviete zajtra od samotnej kráľovnej. A ak vám to ešte nikto neoznámil, princ vyhodil slečny: Zhang, Collins, Istis, Evenbow, Lévêsque a Bellerosu," odpovedala som prvej slečne.
,,Slečna Storm. Všetko ohľadom večierku bude len na vás. Bude to aj o vzájomnej spolupráci. Musíte sa dohodnúť, aby to v celku vyzeralo dobre," postupne som odpovedala aj ďalším.
Slečne Landau si utrela slzu, ktorá sa jej skotúľala po tvári. Dvihla som hlavu zo zeme so skleneným pohľadom. ,,Čo máme robiť v prípade, že nemáme koho pozvať? Keď... nemáme rodinu ani priateľov?" položila smutne svoju otázku.
,, Ďakujem za odpoveď," usmievala sa slečna Storm.
,,Samozrejme slečna Rossen. Je len na vás koho pozvete," usmiala som sa, ,,Slečna Landau. Naozaj sa nenájde nikto blízky?" opýtala som sa jej.
Zahryzla si do pery. ,,Vyrástla som v sirotinci," odpovedala ticho.
Vzdychla som si. ,,A niektorá zo súťažiacich, ktorá už vypadla?" opýtala som sa s nádejou.
Mykla plecami. ,,Ja asi... pozvem tú milú slúžku Elodie," ozvala sa porazenecky.
Usmiala som sa. ,,Tak predsa sa niekto nájde."
Bíbí zoskočil z kresla, pribehla k slečne Landau a šťuchla ju do ruky, pričom veselo vrtela chvostom. ,,Máme pozvať iba jednu osobu? Alebo môžeme viac?" opýtala sa slečna Storm.
,,Och. Samozrejme. Ďakujem za pripomenutie slečna Storm. Počas večierku sa samozrejme o svojich hostí budete musieť postarať. Každá však o niekoho koho pozvala iná súťažiaca," trochu škodoradostne som sa usmiala, ,,Nebojte sa však. Budete mať veľa času porozprávať sa a vymeniť si informácie z posledných mesiacov," prestala som sa škeriť. Začala sa búrlivá diskusia.
,,Môže to byť aj osoba zo zahraničia?" spýtala sa slečna Storm.
,,Samozrejme slečna," odpovedala som jej.
,,Budú na večierku aj zahraniční hostia?" položila zaujato otázku slečna Rossen.
,,Zahraničný hostia tam nebudú. Bude to súkromný večierok," zaznela ďalšia moja odpoveď.
Slečna Lee sa zaškerila. ,,Je ešte niečo čo ste nám chceli oznámiť?” opýtala sa.
,,Ak už nemáte iné otázky slečna, nie nie je."
,,Tak teda ďakujem za všetko,” milo sa usmiala, vstala a pred odchodom ešte pozdravila ostatné dievčatá.
,,Ďakujeme za odpovede. Ja už radšej pôjdem," povedala aj slečna White a pobrala sa na odchod.
,,Ja mám ešte jednu otázku!" zakričala slečna Kartis, ,,Ako máme dať vedieť nášmu vyvolenému, že sme si ho vybrali?" spýtala sa sediac v kresle.
,,Na to poslúžia pozvánky slečna."
Opäť posmutnela. ,,Ďakujem," povedala a odišla so sklonenou hlavou. Postupne odišli aj ostatné súťažiace.
StaniUrb + súťažiace
YOU ARE READING
Francúzska selekcia
General FictionZačína sa nová selekcia. Princ Edmund Ferhers dosiahol plnoletosť. 20 dievčat dostane životnú šancu. Jedna z nich sa stane princeznou Francúzskou. Po dobu niekoľkých mesiacov budú žiť v paláci s kráľovskou rodinou. Láska rozhodne, ktorá dostane koru...