Nové fakty

85 13 0
                                    

Prišiel som k dverám izby 22 a dúfal, že tam bude len Sophie. Zaklopal som a čakal, kým mi príde niekto otvoriť.

,,Dobrý deň..." ostala mierne šokovaná mojím príchodom.

Usmial som sa. ,,Dobrý deň slečna Lannour. Môžem ísť ďalej?" opýtal som sa.

,,Iste... Ehm..." pustila ma dnu a zavrela dvere.

Posadil som sa na posteľ a prezrel si ružový vankúšik s volánikmi. ,,Ja... prišiel som sa vám hlavne ospravedlniť, že som s vami netancoval na bále a za to čo sa tam stalo."

Posadila sa vedľa mňa a chytila mi ruku do svojich. ,,Ja sa za to na vás nehnevám. Ako by som mohla? Je to váš život a vy si určité s kým ho chcete stráviť," povedala usmiata a pozrela sa mi do očí.

Vzdychol som si. ,,Je to zvláštne, ale ja neviem čo chcem," pokrútil som hlavou.

Povdychla si. ,,No... Buď chcete lásku, alebo peknú tváričku... No to si musíte povedať sám..." kýchla si.

Zasmial som sa. ,,Nazdravie," povedal som a usmieval sa, ,,A vy? Čo si myslíte? Čo si vyberiem?"

,,Ženu s ktorou budete šťastný. A ďakujem," povedala a utrela si nos do vreckovky.

Prikývol som. ,,Nie často sa mi stáva, že neviem čo povedať," zasmial som sa.

Ona to urobila tiež. ,,Asi vás to veľmi trápi. A mimochodom my dvaja si tikáme nie?" dodala posmešne.

Zamyslel som sa. ,,Asi áno," povedal som, ,,Dobre. Ja neviem čo mám povedať tak niečo povedzte vy. Vlastne ty," opravil som sa.

,,Chceš sa rozprávať o tom... Alebo iná téma?" opýtala sa, ,,Mne sa môžeš kľudne zdôveriť."

,,A s čím sa mám zdôveriť? Ako som sa na bále ožral a zaspal s Veronikou v záhrade na lavičke? O tom už predsa vieš."

,,To povedali novinári a tí preháňajú... Chcem počuť tvoju verziu," povedala vážne a stisla mi ruku, ,,A to, že si sa opil ma neuveriteľne pobavilo," dodala posmešne.

,,Tak. Pravda je taká, že som sa opil a potom si už nič nepamätám," povedal som pobavene, ,,A určite by si sa viac pobavila, keby si videla môj výraz, keď som sa zobudil na lavičke opretý o ryšavú hlavu a potom naháňal novinárku po záhradách, aby to neuverejnila do novín. Čo, ako si mohla vidieť mi nevyšlo," zasmial som sa nad tou spomienkou.

Tiež sa zasmiala. ,,A za toto sa mi ospravedlňujes?" znova sa zasmiala, ,,Tak tá, ktorá ti toto bude vyčítať nie je tá pravá," povedala úprimne.

Pokrčil som plecami. ,,S toho článku sa dalo domyslieť dosť. Veď už len ten titulok: Náš princ Edmund sa vyspal so slečnou Riquezou. Veď to je strašné," zatváril som sa zúfalo, ,,Dva dni som sa pred mamou skrýval," dodal som ešte.

Zasmiala som sa. ,,Ty si rozkošný. No nabudúce môžeš prísť za mnou. Ja ťa karhať nebudem," povedala posmešne, ,,Ešte sa aj dobre zasmejem."

Pokrútil som hlavou. ,,Mne to vtedy vtipné nebolo," povedal som navonok vyčítavo.

,,Ale prečo? Trápi ťa to kvôli niekomu?" spýtala sa.

,,Vôbec som nevedel čo sa stalo. A ten článok. A odvtedy... Ja som odvtedy nehovoril s Emou," buchol som si po čele, ,,Som ja ale idiot."

,,Nie si," objala ma, ,,Ema je moja kamarátka. No nevidel si, ako sa rozprávala s tvojou mamou?" opýtala sa ma prekvapene.

Zarazene som sa na ňu pozrel. ,Kedy sa rozprávali?"

,,Keď si tancoval s Veronikou. Vyzerala dosť zhrozene. Neskôr som sa s ňou rozprávala... Povedala, že je hlúpa, že sa do teba zamilovala," povedala mi, ,,Asi jej tvoja mama povedala, že budeš s Veronikou..."

Toto mi vyrazilo dych. ,,Čo?" ničomu som nerozumel. Znova a znova som si v hlave prehrával čo mi povedala, ,,Moja mama...? Ema...?" v hlave mi výrili myšlienky, ,,Ja s... Veronikou?"

Znepokojene sa na mňa pozrela. ,,Ja som si myslela, že vieš, že Ema má v svojich pocitoch jasno... Ehmm..." nevedela čo dodať, ,,A ty si naozaj nevidel Emu a tvoju mamu?"

Pozrel som na ňu. ,,Myslím... myslím, že by som už mal ísť," postavil som sa.

,,Nezdalo sa ti divné, že za tebou neprišla? Že sa snaží vyhýbať?" povedala a tiež sa postavila. Chytila sa rukami čela a začala nechápavo krútiť hlavou.

,,Myslel som, že ju zarazilo čo sa tam stalo," odpovedal som, ,,Ďakujem, že si mi otvorila oči. Máš to u mňa," podišiel som k dverám.

,,To si teda píš! A ak za ňou nepôjdeš a nevysvetlíš jej to... Tak sa ti niečo stane!" povedala výhražne a posmešne.

Prikývol som a zavrel za sebou dvere.

StaniUrb + súťažiace

Francúzska selekciaWhere stories live. Discover now