Kráľ sa prechádzal záhradami a zablúdil do stajní. Prešiel ku Xantosovi a pohladil ho po nose.
,,Poď trochu sa prevetráme," povedal mu a vošiel do boxu.Započula kráľa a vyšla zo zadnej časti stajne. Napravila si jazdecké tričko a nohavice. Hlboko sa poklonila. ,,Dobrý deň, vaše veličenstvo," povedala slečna Lannour úctivo.
Usmial sa. ,,Och slečna. Dobrý deň. Nečakal som, že tu niekto bude," znovu ho pohladil.
,,Ani ja vaše veličenstvo. Nechám vás tu samého s Xantosom?" povedala a usmiala sa na koňa aj na kráľa.
,,Ó nie. Rada jazdíte?" zobral sedlo a začal ho sedlať.
,,Áno, vaše veličenstvo. Vlastne sa teraz chystám jazdiť," povedala s úsmevom.
,,Výborne," vyviedol ho z boxu, ,,Na čo čakáte? Ideme si zajazdiť," povedal a čakal na ňu.
Zostala trošku zarazená, no poslúchla a zašla si po Felixa. Doviedla ho ku kráľovi a vysadla si na neho. ,,Ak vás môžem poprosiť, vaše veličenstvo... mohli by ste mi tikať, prosím?" povedala tichšie a jemne.
Zasmial sa. ,,Samozrejme. Prepáč. Sila zvyku," povedal a tiež vysadol, ,,Ako sa ti tu páči?" začal konverzáciu.
,,Je to tu veľmi otvorené a priestranné... No myslím to v dobrom. Pretože v mojej malej pracovni a v hvezdárni toľko priestoru nie je," povedala zamyslene a rýchlo dodala, ,,Vaše veličenstvo," a usmiala sa.
,,Nemusíte mi tak hovoriť," povedal, ,,Z toho čo som počúval. Ste astronómka však?"
,,Áno, veličenstvo," povedala a zasmiala sa, ,,Prepáčte len mi to trošku vypadlo... Nie som na to moc zvyknutá," dodala. Vyrazila s Felixom do klusu a kráľ sa pridal.
,,Sila zvyku," poznamenal a klusal za ňou, ,,Videl som ťa na bále. Edmund vyberal bezhlavo a poviem ti dostať sa do jeho trojky je chválihodné. Gratulujem," usmial sa, ,,Musela si na neho zapôsobiť."
Zasmiala sa. ,,Dúfam, že to nikomu nepoviete... Ale na našom prvom stretnutí som spadla na dlážku," povedala a pousmiala sa nad tou spomienkou, ,,On má nejakú trojku?" dodala.
,,Neboj sa tvoje tajomstvo je u mňa v bezpečí," zasmial sa a prikývol, ,,Keď sme rozhodovali kto pôjde na bál položil pred nás papier s tromi menami a so slovami: vyberte ostatné. Ja som sa prirodzene k slovu nedostal. O ostatných rozhodla Elisabeth a Žanet," pokrčil plecami.
,,Och... Tak to je milé, vaše veličenstvo. No určite medzi jeho trojkou bola aj slečna Ema," povedala a usmiala sa.
,,Čo s tým má ona spoločné?"
,,Ale nič, veličenstvo. No určite ste si všimli, že si s princom na bále viac ako rozumela," jemne zodvihla obočie.
,,Na takéto veci je odpovedať ťažké, ale z vlastnej skúsenosti môžem povedať, ak niekoho miluješ bojuj. Môj syn je po matke hrozne zbrklý, ale rozumný."
Chvíľu bola ticho a rozmýšľala nad jeho slovami.
,,Je dôležité uvedomiť si, že nebojuješ proti ostatným, bojuješ za o niekoho," dodal a zahĺbil sa do spomienok.
,,Vy ste vedeli hneď, že kráľovná je vaša práva láska?" spýtala sa nezaujato.
Na jej otázku nesúhlasne pokrútil hlavou. ,,Nie, chvíľu mi trvalo, kým som si uvedomil, že veľakrát posudzujem knihu len podľa obalu a komentárov, ktoré som čítal."
,,To chápem... No aspoň, že ste si to uvedomili v čas..., Vaše veličenstvo," dodala ticho.
Zasmial sa. ,,Zase si mi tak povedala," vyčítavo sa na ňu pozrel.
Tiež sa zasmiala. ,,Prepáčte... No v Edmundovom prípade som sa musela veľmi snažiť, aby som mu netykala..." povedala posmešne, ,,Teda princom," dodala hneď, ako si spomenula, že ho nazvala krstným menom.
,,Nič si z toho nerob. Ak sa nestane, že mu takto povieš na verejnosti nikomu to neprekáža," povedal pokojne, ,,Elisabeth a Elena ho však skoro zabili po tých škandáloch na bále. Včera sa celý deň skrýval v pracovni."
,,To mi je ľúto... No to s Veroniqou bolo dosť... No... Ehmm... Ako by som to povedala..." nedokázala nájsť správne slová.
Ďalej ju počúval a čakal, kým nájde správne slová.
,,Bolo to... Preňho určite stresujúce no... Veľa dievčat to ranilo..."
Prikývol. ,,Chápem. Ja síce neviem, aké to je podstúpiť takýto tlak, ale každý človek by mal vedieť čo chce a hlavne budúci kráľ. Nemôžem ho ospravedlňovať."
,,To od vás nikdo nečaká... Nemôžete za to... A ja sa necítim dotknutá... Ak ju miluje... Budem veľmi rada, že som ho spoznala... Navyše vo svete je ďalších 49 % percent mužov z celkovej populácie..." povedala to tak rýchlo, že so nebola istá, ako na to kráľ zareaguje.
Vzdychol si. ,,Jednoducho je to na ňom," pokrčil plecami a otočil Xantosa, ,,Myslím, že by som sa mal vrátiť. Ďakujem za zaujímavý rozhovor. Rád som ťa spoznal."
,,Nápodobne... Vaše... Ehmm. Ja si ešte trochu zájazdim..." povedala a otočila Felixa, ,,Dovidenia," zakričala a tryskom sa náhlila na vrchol kopca.
StaniUrb + súťažiace
YOU ARE READING
Francúzska selekcia
General FictionZačína sa nová selekcia. Princ Edmund Ferhers dosiahol plnoletosť. 20 dievčat dostane životnú šancu. Jedna z nich sa stane princeznou Francúzskou. Po dobu niekoľkých mesiacov budú žiť v paláci s kráľovskou rodinou. Láska rozhodne, ktorá dostane koru...