22. Bölüm

10.5K 670 641
                                    


patch3n ithafen...

&&&&&

İyi Okumalar...

Mustafa efendi gözlerini belerterek baktı oğluna sonra yavaş yavaş içeriye doğru yürüdü. Mahah, hızla kahvaltılık bir şeyler çıkararak sofrayı serdi. Fato kadın geldi, oğlunun baş ucuna oturdu. Gelininin yardımıyla sırtını dikleştirerek küçük bir leğeni önüne koyup önce elini yüzünü yıkattılar sonra Fato kendi eliyle kahvaltılık yedirdi. Mahah, ona arkası dönük oturduğu sofradan dönüp dönüp kocasına bakıyordu. Bir ihtiyacı varsa koşup halletmek için. Kapıdan gelen kaba öksürükle yine misafirlerinin geldiğini anladılar. Kadınlar ayağa kalkıp bir köşede ellerini önlerinde birleştirip erkeklerin içeri geçmesini beklerken Mustafa efendi karşılamaya gitti.

Tüm gün yine yemek yapan ikramlık hazırlayıp sunan Mahah , gece kocasıyla uyuyacak olmanın umuduyla siyah kıl çadırdan içeri girdi. Bawo ayakta uyuyor gibiydi artık yorgunluktan. Kayınvalidesi ''yatağını hazırla bawonun da bizde gidelim dinlenelim '' deyince umudu yerle yeksan oldu yine. Mahah, yatak hazırlayıp kaynanasına kocasını uyandırmasını söyledi. Yaşlı çift birbirini yatırırken Cemal, karısına seslendi.

Kadın yanına gidip diz çökerek oturdu ''hayırdır Cemal? Abdesthaneye mi gideceksin? Bawoya söyleyeyim mi?''

''Dur dur le erebe! Ne bawosu? Bırak yatsın. ''

''Su mu?''

Cemal işaret parmağını kadının dudaklarının üstüne koyarak susturdu ''Mahah, gece eye uyuyunca yanıma gel.''

Mahah, içi bir hoş oldu. Sonunda kocasına sarılabilecekti. Ama bir engel vardı, fısıltıyla ''Cemal, sen gel!'' dedi.

'' Korkma bir şey olursa bağır çağır ben hemen gelirim.''

''Cemal sen gel! Bawo az ötede yatıyor. Yatamam burada.''

''Bawo yorulunca uyanmaz! Bizimkinde de eye var yer dar, en azından bu çadır büyük. Sen gel ben çekerim araya yine kilimi. Uyanınca da görmez bizi. ''

Kaynanasının ''Mahah hadi gidip yatalım'' demesiyle ayağa kalktı. Cemal eline dokununca dönüp başını salladı. Kaynanasının ardından yürüdü. Çadırın dışına çıkınca yağmur yağdığını gördü. Kötü üstelik taze olan anıları canlandı bir daha gözünde. Başını sağa sola sallayıp silmeye çalıştı. Yaşlı kadının aceleci tavırlarıyla o da aynı şekilde yürüdü. Çok ıslanmadan girdiler çadırlarına.

Kaynanası kıyafetleriyle yatarken Mahah, soyunup dökünerek uzandı yerine. Ara ara başını kaldırıp kaynanasını kontrol etti. Karanlıktı yetmiyormuş gibi bir de üç eteğin önlüğünü yüzüne atmıştı, görmüyordu uyanık mı değil mi ? diye düşündü durdu. Bir süre sonra zor tuttuğu kendi gözleri kapanmak üzereyken kadının horladığını gördü. Huzurla nefesini dışarı saldı, sonunda uyumuştu. Yorganı aceleyle üstünden atıp dışarı doğru yürüdü. Eteklikleriyle olduğu aklına gelince dönüp fistanını yerden aldı kofisini taktı, tekrar öne doğru uzattığı ellerinin yardımıyla dışarıya yürüdü. Sevgilisi ile görüşmek için evden gizli çıkan kızlar gibi hissediyordu. En az onlar kadar sessiz hareket ediyordu içeride. Koşar adım diğer çadıra doğru gitti kocası elinde çakmakla onu kapıda bekliyordu. korkusu kayboldu bir anda. İçeri girdiler aynı sessizlikle. Bawonun üstüne basmamak için en uçlarda yürüdüler. Cemal' in işaretiyle yatağı biraz uzak yere taşıdı babasından.

Cemal de kilimi almak için eğilince Mahah durdurdu. Elleriyle ilk günlerinde kocasının yaptığı gibi çiviye taktığı kilimi hat gibi çekti çadırın ortasından.

GÜL CEMALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin