82💜 (S2)

2.4K 300 46
                                    

"Macam mana?"

"Kami dapat tahu yang mereka semua sudah pulang tuan!"

Dia mengangguk lalu memandang orang suruhannya. Bibirnya mengukirkan senyuman sinis.

"Kalau macam tu buat apa-apa untuk tarik perhatian mereka semula ke arah selatan. Aku nak yang lain buat sesuatu dekat sana. Ingat jangan sesekali tinggalkan kesan sebab mereka semua mahir dan dapat cari kamu bertiga"

"Selepas itu aku nak kamu bertiga pergi jauh dari sini sampai aku hubungi salah satu dari kamu bertiga? kalau aku tak hubung jangan berani datang sini faham?!" Orang suruhannya mengangguk faham dan mendengar teliti arahan majikannya.

Dia mula mengambil satu gambar dari dalam laci miliknya lalu menghulurkan gambar itu pada orang suruhannya.

Dia mula mengambil satu gambar dari dalam laci miliknya lalu menghulurkan gambar itu pada orang suruhannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Pertama sekali target kita kim taehyung dahulu baru orang lain"

Orang suruhannya melihat gambar taehyung dengan teliti.

"baik tuan!"

"kamu boleh pergi buat kerja kamu. Yang pasti bawakan aku berita baik kalau tak kamu semua kena faham?" tegas nadanya memberi arahan.

Tiga orang suruhannya mendengar kata lalu meminta diri untuk pergi. Dia mula mengambil bingkai gambar yang terletak elok di meja. Dia mengusap gambar tersebut. Dia tersenyum melihat satu keluarga yang bahagia tersenyum dan bergurau manja. Tiba-tiba senyumannya menghilang dan meletak semula gambar itu di atas meja.

Kerusinya berpusing menghadap ke tempat lain. Pisau lipat dikeluarkan daripada poket seluarnya. Dia memandang pisau itu dengan teliti lalu membalingnya tepat mengena satu gambar iaitu keluarga kim dilekat pada dinding.

ZZAP!

Dia tersenyum sinis dan dapat kita lihat rahangnya mengeras mengawal kemaharannya meluap luap. Dendam terhadap keluarga kim.

💜💜💜

"Apa?! takkan satu orang pun tak tahu bila kebakaran tu berlaku?!!! kamu semua buat kerja ke tidak?!!!!!!" jerit suga lantang bila salah satu pekerjanya menelefonnya awal pagi. Dia begitu marah. Baru semalam dia dengan bangtan pulang bila selesai kerja.

Pagi ini pula mula masalah datang. Nafasnya naik turun dia betul-betul kecewa dan marah. "Aku nak kamu semua pergi tempat tu semula dan siasat?!! Kalau aku tengok seorang pun tak buat kerja?! siap aku kerjakan?!! ppali!!" terus suga mematikan telefonnya.

"appa..."

Suga melihat anak perempuannya itu baru sahaja berusia 10 tahun itu kelihatan takut. Mungkin kerana dia melihat suga marah tadi. Suga mula mencangkung dan mendepakan tangannya.

"mari sini yoonji ah appa tak marah kamu sayang" terus yoonji tersenyum lebar lalu dia berlari dan memeluk suga. Suga mengangkatnya dan mencium dahi anaknya itu dengan lembut. "appa marah yoonji?" tanya yoonji. "tak lah"balas suga semula.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now