42♤

4.9K 517 100
                                    

GLAM CLUB

Bunyi muzik yang bising bergema di dalam club tersebut. Ramai anak muda yang menari dan berpesta di situ. Ramai wanita memakai pakaian singkat dan langsung tiada batas dalam pergaulan.

Terdapat banyak hubungan liar dan salah disisi undang-undang. Tetapi mereka hanya mahu berseronok dan melupakan masalah yang dihadapi mereka di luar sana. Hanya melalui cara ini mereka semua boleh relax dan hilangkan stress masing-masing.

"tempat ni lah terbaik dekat sini alpha!! woah!!!"joe yang mengajak taehyung, hajoo, wojin dan juga luke masuk ke dalam tempat tersebut. "kita enjoy dekat sini okay!!!"joe memeluk bahu hajoo dan wojin. Taehyung mula memerhati gelagat manusia yang berada di sini.

Ada yang mabuk,melakukan perbuatan yang tidak sepatutnya dan banyaklagi. Taehyung tidak mengambil kisah dengan semua itu. Ya taehyung dengan team alpha sudah pun sampai ke dunia manusia dua hari lepas dan tujuan mereka semua datang sini untuk mencari byul.

"alpha boleh minum dekat sini!! arak dia terbaik dekat sini!!"joe mengajak mereka semua ke bar. Taehyung dan yang lain mula duduk. Joe memesan vodka untuk taehyung. Sekali sahaja taehyung meneguk minuman tersebut tetapi langsung tidak membuatkannya mabuk.

"ni kau cakap arak?"taehyung ketawa sinis. "ala alpha kan werewolf dekat sini. Memanglah kita semua tiada kesan dia langsung"bisik joe di telinga taehyung. Taehyung hanya menggulingkan matanya ke atas kerana menyampah dan menikmati arak-arak yang dipesannya.

"kalau macam tu aku nak tackle yeoja seksi dekat sana!! aku pergi dulu!!"laju sahaja joe hilang daripada pandangan mereka. "aku keluar dulu. semak lah dekat sini. Apa-apa nanti jumpa aku dekat luar. Aku nak ambil angin jap"hajoo dan wojin mengangguk. Lalu luke keluar daripada kelab malam tersebut.

Hajoo dan wojin melihat alpha dari jauh. Mereka akan pastikan alpha tidak diganggu. Ramai wanita di club ini ingin berkenalan dengan taehyung tetapi taehyung langsung tidak melayani mereka dan sibuk menikmati masanya sendiri. Hanya satu orang yang difikirnya sepanjang masa.

Ya kim byul isteri dicintainya. Dia cintakan byul dan sayangkan byul daripada segala galanya. Dia sanggup berbuat apa-apa sahaja demi byul. "awak ada dekat mana sayang. Saya rindukan awak byul. Kembali pada saya byul!! Jebal!!"terus taehyung menghempas kuat gelas kaca di atas meja bar tersebut.

Boleh dikatakan hati dia sakit dan rasa kehilangan. Tiba-tiba ada seorang lelaki menghampirinya. Taehyung kenal bau tersebut. Ya lelaki itu salah satu puak vampire. "aku nampak kau macam ada masalah je?" tegur lelaki itu lalu mengambil tempat duduk di sebelah taehyung.

"Jangan sibuk hal aku"taehyung menjelingnya dengan tajam. "rupanya kau lah alpha yang digeruni semua orang dekat dunia werewolf tu?"lelaki itu memesan minuman yang sama macam taehyung. Taehyung hanya diam dan langsung tak pedulikan lelaki itu.

"kalau kau nak tahu aku dah lama hidup dalam dunia manusia. Semua benda aku tahu. Aku tahu kau datang sini nak cari sesuatu kan?"taehyung mula memandang ke arah lelaki itu.

"Pada pendapat aku lah. Kalau kau nak orang yang kau cari tu. Kau kena lah dikenali semua orang. Kaya dan popular"lelaki itu tersenyum senget. "maksud kau?"tanya taehyung ingin tahu.

"maksud aku ialah dalam dunia manusia kau kena jadi artis kalau kau nak semua benda tu. Kau akan dikenali umum,diminati,menjadi pujaan orang ramai tak kisah lah orang dewasa,muda dan kanak-kanak. Cuma segelintir pihak takkan suka kan kau bila kau makin popular nanti"terang lelaki itu satu persatu.

"so? apa kaitannya dengan aku?"lelaki itu mengelengkan kepalanya. "kau ada semua pakej cuma kau kena sembunyikan identiti kau sebenarnya macam aku lah. Hah lagi satu kenal kan kim jihyun? aku tahu kau cari isteri kau kim byul"taehyung memandangnya serius.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now