78♤

3.7K 422 178
                                    

"Pengantin baru!!!!! Pengantin baru!!!"nyanyi jhope teruja.

"ohoi! ohoi!!"sambung jungkook dengan jimin.

"Akhirnya.... yoongi kahwin lagi!!!!"sambung jhope teruja sambil menari.

PPAP!

Serentak itu jhope mendapat pukulan padu dari jin singgah di kepalanya. "adoii sakit tahu tak?!!!!"jerit jhope dan mukanya berkerut menahan sakit.

"Bukan kahwin lagi lah hoseok?!! tapi baru kahwin?!!"bebel jin dan namjoon mengelengkan kepalanya. Jungkook dengan jimin dah tergelak terbahak bahak.

"Tapi kan hyung habis tu siapa yang teman suga hyung tidur selama ni? Aku duk tengok dia peluk-peluk waktu malam. Cakap lah my hubby pe ntah. Lupa yang aku satu bilik dengan dia sebelum ni sampai aku sanggup nak tukar bilik semata mata nak sebilik dengan jeman dan jengkuk ni dulu"jeling jhope tajam.

"Siapa hyung?! Nanti chim nak beritahu yuha yang yoongi hyung hanat tak guna. Biar padan muka suga hyung diceraikan pada malam pertama muehehhehe"bernafsu betul muka si jeman. Pikir apa jeman?.

"bukan setakat tu je hyung. Jengkuk akan karate dia! Sampai hati dia buat yuha macam tu. Seplay playboy nya aku ni. Aku setia tau pada seulhi ku terchenta pada abad ni sampai selamanya"ujar anak jeon sambil menepuk dadanya dengan bangga.

"Nak tahu siapa isteri pertama suga hyung?"bisik jhope. Semua memandang ke arah jhope. Semua memasang telinga. Tak sabar mereka semua nak tibai yoongi lepas habis majlis ni nanti. Hanat punya manusia seputih salju aka min yoongi.

Mereka semua bersimpati pada yuha. Terpaksa lah buat penceraian pada malam pertama nanti. "cepat lah beritahu hoseok hyung?!!" taehyung pula tak sabar. Dia pun tengah panas ni. Dah lah yuha tu best friend forever ever till mampus dengan si byul.

"Aku ni dah lama tak pegang kuali. Jangan risau hoseok beritahu je siapa betina tu. Meh aku bawak kuali aku plus sudip aku dengan tong-tong gas sekali aku baling semua dengan yoongi hanat tu. Semua tu limited edition versi hello kitty. Semua nya kuat cukup buat yoongi dihancurkan untuk satu malam oh indahnya" jin pun menyising lengan bajunya.

"senang je apelah"kerek betul muka si hoseok. Semua berkerut dahi. "beritahu lah cepat hyung"gesa jimin sambil mengusap lembut tangan jhope dengan penuh lemah gemalai serta kelembutan tak terhingga. Jungkook pula buat muka sekiut yang mungkin dan matanya dibesarkan dua kali ganda untuk memujuk hoseok.

"start dari huruf K nama dia"serentak itu semua memandang ke arah namjoon untuk meminta jawapan. "pehal semua pandang aku ni?"keningnya terangkat. "dah hyung yang paling bijak. Iq pun 360 darjah pusing kalah aku. Macam lah hyung tak tahu yang dekat sini semuanya budu budu belaka"selamba si jimin ucap begitu.

"eh bukan aku eh. Aku pandai. Si jungkook pandai percaya lah"semua menyampah. "mana lah aku tahu nama wife suga start dari huruf k? aku bukannya tahu"ujar namjoon. "so maksudnya hyung ni lembab lah macam kitorang"terus jin menjitak kepala jimin. "kau jangan tuduh hasben i tak pandai kayy"bela jin sambil ugut jimin.

"malangnya dia hitam weyh!! Hitam sungguh!! ya ampun hitam terlebih hitam!!! hitam sesangat!!! warna kulit dia hitam dan kalah betul orang minyak!!!!"tambah jhope untuk kali ni. "hitam? digandingkan yoongi princess salju? Ingat ni movie beauty and the beast ke?" teka taehyung pula.

"orang dia macam mana pula hoseok? kurus ke?"tanya jin. Hoseok menggelengkan kepalanya. "tidak jinnie ku sayangi. Dia 3 kali ganda lebar dari min yoongi. Lebar dan sedap dipeluk tulah suga hyung suka"terang jhope lagi.

"Ape pasal taste suga hyung teruk bebenor ni?!! Yuha tu punya lah cantik nak mampus dibandingkan dengan wife dia yang dia belum ceraikan. Dah lah huduh pula tu!!"luah jin dengan geram. "Tapi kan hyung wife suga hyung comel sesangat"tambah jhope.

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now