65♤

3.8K 442 59
                                    

7 Tahun Kemudian

Byul yang baru sahaja selesai menyediakan makanan di atas meja mula mencari anak-anaknya. Ya byul selamat melahirkan anak kembar pada 5 tahun lepas. Kembar yang tidak seiras dan berlainan jantina. Byul syukur dia dikurniakan anak lelaki dan perempuan seorang.

Kim Taewon dan Kim Taesa nama diberi oleh byul sendiri. Eunwoo dan anna banyak membantunya membesarkan kembar tersebut. Kembar itu membesar dengan cepat dan mengikuti puak taehyung iaitu puak golden werewolf. Tidak mengambil masa yang lama kembar itu membesar. Sekarang kembar itu sudah berumur 7 tahun dan sudah mula bersekolah rendah.

"won ah mari makan"panggil byul dan taewon mula turun dari sofa dan menuju ke meja makan. "won mana adik kamu?"tanya byul dan taewon hanya mengangkat bahunya tanda tak tahu. "kalau macam itu kamu makan dulu. Omma cari ae dulu"taewon mengangguk perlahan.

Sementara byul mencari anak gadisnya itu. Taesa pula berada di dalam bilik byul. Dia mencari sesuatu di dalam almari baju byul. Dia melihat satu peti kecil bewarna biru tersorok di dalam baju byul. Taesa mula mengambilnya.

"apa ni?"dia mula mengoncang peti tersebut. Dia tahu ada sesuatu dalam peti tersebut. Dengan berani dia mula membuka peti tersebut. Ada beberapa keping gambar di dalam peti tersebut. "ouh ini omma! dan yeoja ni siapa pula?"taesa melihat gambar itu.

"Kim jihyun? siapa pula ni?"taesa melihat ada tertulis nama jihyun di belakang gambar tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kim jihyun? siapa pula ni?"taesa melihat ada tertulis nama jihyun di belakang gambar tersebut. Taesa mula meletak gambar itu semula ke dalam peti. Kali ini pula gambar seorang lelaki. Taesa mula tersenyum melihat gambar tersebut.

Terus taesa melihat belakang gambar tersebut dan tertulis nama taehyung di situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Terus taesa melihat belakang gambar tersebut dan tertulis nama taehyung di situ."Kim Taehyung... Appa!! rupanya ni appa taesa selama ni"Taesa begitu gembira kerana akhirnya dia dapat tahu rupa sebenar ayahnya. Puas dia menanya byul mengenai taehyung tetapi byul hanya diam dan menghindari soalan taesa dengan baik.

"Ae!! Kamu buat apa tu?!"terkejut taesa dibuatnya apabila byul masuk secara mengejut. Segera dia menyembunyikan gambar taehyung di belakangnya. "Ae.. omma tahu kamu sorokkan sesuatu dekat belakang kamu tu. Jangan ingat omma tak tahu"byul menghulurkan tangannya.

Taesa mencebik dan perlahan lahan dia memberi gambar itu kepada byul. "mana kamu dapat gambar ni ae?"direnungnya tajam taesa dan taesa menunjuk ke arah almari. Byul mengeluh dan mula menyimpannya semula. "omma tu appa kan?"tanya taesa.

Byul mengangguk dan mengemas semula baju-baju yang berselerak sikit. "kenapa ae tak pernah jumpa appa? appa masih hidup kan? Omma jawablah!!!"byul mula menghampiri taesa dan menundukkan badannya supaya sama tinggi dengan anak perempuannya itu.

"dengar ni ae. Betul apa yang ae cakap yang appa kamu masih hidup. Tapi ae hubungan omma dengan appa kamu dah tiada apa-apa lagi. Sekarang omma nak ae turun makan dengan oppa kamu dekat bawah.jangan tanya soalan lagi dekat omma. Faham?"dengan nada tegas byul menyuruh taesa turun.

Taesa hanya akur dan mula keluar dari bilik itu. Byul mengeluh. "mianhae ae.. omma bukan nak pisahkan kamu dengan appa kamu. Cuma bila kamu besar nanti omma akan benarkan kamu jumpa dia"byul mula turun selepas itu dan menemani kembar tersebut makan di bawah.

🌼🌼🌼

"Kenapa nak jumpa aku lagi?! bukan kita dah buat perjanjian ke?"eunwoo cuba melepaskan diri daripada dua orang suruhan yang memakai jubah bewarna hitam. Seseorang menghampiri eunwoo dan eunwoo tahu dia lah ketua tersebut.

"lepaskan dia.."arahnya dan dia mula membuka jubahnya yang menutupi kepalanya. "Lee Minho kau nak apa lagi? Dah 7 tahun benda ni dah lepas?! Kenapa sekarang kau cari aku?! Kita dah buat perjanjian. Kau janji kau takkan kacau hidup byul lepas aku serah mayat aunty jihyun pada 7 tahun lepas!"eunwoo begitu marah dan dia ingatkan hal ini telah pun selesai.

Minho ketawa sinis. "eunwoo relax. Aku cuma bawa kau pergi tempat aku supaya kau boleh jadi saksi aku? kenapa nak aku culik anna sekali?"Eunwoo mula merenung minho dengan tajam. "tak payah biar aku seorang yang jadi saksi kau. Aku tak nak byul tahu benda ni".

"jangan risau eunwoo rahsia kau dengan anna selamat dengan aku"minho menepuk perlahan bahu eunwoo. Eunwoo mengelak dan dia begitu tak suka dengan minho. "mari ikut aku"eunwoo diiringi dua orang suruhan minho ke suatu bilik. Berkerut dahi eunwoo melihat dalam 7 orang berpakaian jubah sama seperti minho mengelilingi sesuatu.

"aunty jihyun?!!!!"

Mata eunwoo terbeliak besar melihat mayat aunty jihyun yang masih lagi dalam keadaan sempurna dibaringkan di atas katil yang diperbuat daripada kaca. "apa yang kau nak buat minho?!! kenapa mayat aunty jihyun dekat sini?!!!"segera dua orang suruhan menahan kedua-dua lengan eunwoo supaya eunwoo tidak meluru ke arah aunty jihyun.

"seperti yang kau nampak. Memang kau rasa pelik kenapa mayat dia masih dalam keadaan sempurna. Kau lupa ke yang aku ni vampire? Jadi aku ada cara tersendiri untuk memastikan mayat seseorang masih lagi dalam keadaan bagus dan rahsia itu hanya puak vampire yang tahu"terang minho lalu menghampiri mayat jihyun.

Eunwoo mula sedar sesuatu lalu menjerit "jangan cakap yang kau nak hidupkan aunty jihyun semula sebagai vampire?!!!!"minho mula ketawa kecil lalu mengangguk. "pandai betul kau teka eunwoo. Itu sememangnya betul"minho menepuk tangannya perlahan.

"kau tak boleh buat macam tu?!! dia manusia?!!"eunwoo cuba melepaskan diri tetapi gagal. "manusia terus jadi vampire. Itu perkara senang eunwoo. Jadi kau saksi kami semua malam ni untuk hidupkan semula jihyun. Tapi kau jangan risau dia akan jadi orang lain. Dia akan lupa kisah silam dia. Dia akan jadi sebahagian daripada keluarga aku"tambah minho.

Hari itu juga eunwoo melihat semua yang terjadi. Sebagaimana jihyun dihidupkan semula. Eunwoo tidak sangka perkara macam ini akan jadi lebih teruk. Dia tahu rahsia macam ini boleh menyebabkan byul benci terhadapnya dan juga anna. "mianhae byul" eunwoo memejam matanya dan mula teringatkan byul.

Jihyun mula membuka matanya dan mula bangun. Semua orang memandangnya. Kulitnya dulu tidak terlalu cerah sekarang putih gebu. Jihyun pula sekarang makin muda dan bibir mungilnya merah dengan cantiknya. Kecantikannya sekarang tiada tandingan.

"Awak semua siapa?"tanya jihyun dan dia tidak ingat siapa dirinya. Minho tersenyum kecil. "Selamat datang ke keluarga kami Lee Jihae"ujar minho lalu menolong jihyun untuk bangun. Nama jihyun diubah menjadi lee jihae. Eunwoo melihat perkara itu tidak mampu berbuat apa-apa.

Apa yang berlaku kalau byul sendiri nampak yang jihyun masih hidup tetapi menyamar menjadi orang lain. Dalam diam minho merancang semua ini dari mula. Dia mempunyai muslihat tersembunyi. Apa yang dirancang oleh minho bukan lah sesuatu yang bagus.

🌼🌼🌼

Jangan lupa vote tau!

Fighting

TBC

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now