47♤

3.6K 489 56
                                    

2 Minggu Kemudian

"ni aku punya lah!!"

"tak aku punya!!!"

Dua orang budak lelaki yang berumur 5 tahun sedang berebut dengan kereta mainan yang bewarna merah. Byul melihat hal itu terus menghampiri mereka berdua untuk meleraikan pergaduhan tersebut.

"jinwoo! taeil! sudahlah tu! kenapa dengan kamu berdua ni hmm?"perlahan lahan byul
mengambil mainan tersebut. Mereka berdua mencebik dan merenung antara satu sama lain dengan tajam. Tiba-tiba taeil menunding tangannya ke arah jinwoo.

"cikgu! dia yang mula kacau taeil main!"adu taeil sambil menjegilkan matanya. "mana ada!! dia yang tak benarkan jinwoo main sama-sama dengan dia!! jinwoo nak main sama-sama pun tak boleh!"jawab jinwoo tak puas hati.

"kalau kamu berdua masih gaduh lagi. Cikgu akan simpan mainan ni sampailah kamu berdua berbaik. adil kan?"terus jinwoo dan taeil memandang serentak ke arah byul. Byul tersengih nakal dan menunjukkan mainan tersebut kepada mereka berdua.

"cikgu!!"protes mereka berdua.

"kalau tak nak tak mengapa. Cikgu tak kisah. Cikgu akan simpan mainan ni baik-baik"sengaja byul menguji mereka berdua. Tiba-tiba taeil menghulurkan tangannya kepada jinwoo. "aku minta maaf sebab tak bagi kau main sama-sama dengan aku"jinwoo pun berjabat tangannya. "mian aku pun salah sebab tak tanya kau baik-baik".

Byul tersenyum lebar yang pergaduhan antara kedua-dua budak lelaki itu selesai. "cikgu simpan lah mainan tu. Kami dua nak main mainan lain! jom jinwoo!!"jinwoo mengangguk lalu mereka berdua berlari bersama-sama.

Byul yang leka melihat mereka berdua tidak perasaan seorang budak lelaki memanggilnya dari tadi. Budak itu pun menarik sedikit gaun byul. Byul yang perasan hal itu terus menunduk supaya kedudukannya sama tinggi dengan budak tu.

"ya hansung kenapa?"

sejak kali pertama byul menjejak kan kakinya di tadika autumn. Seorang budak lelaki bernama choi hansung yang suka tersenyum. Hanya hansung seorang yang berani menyapanya dan menegurnya. Sejak hari itu byul mula rapat dengannya. Setiap masalah yang dicerita oleh hansung mesti byul akan dengar dan menasihatinya.

"cikgu! kalau cikgu nak tahu kan.. hmm ni rahsia tau cikgu"byul mengangguk. "ya cikgu janji akan simpan rahsia kamu"hansung menyuruh byul mendekat supaya dia boleh berbisik dan memberitahu rahsianya.

"kalau cikgu nak tahu. Appa hansung kan pengarah. Turn dia sekarang untuk kerjasama dengan taehyung hyung!!"ujar hansung teruja. Hansung amat meminati taehyung dan sering menunjukkan gambar dan video kepada byul. Byul hanya layan karenah budak itu. "hari tu hansung dapat jumpa dia!! dia baik tau cikgu!!"bersungguh sungguh hansung menceritakannya.

"baguslah tu hansung dapat jumpa idola hansung"byul mengusap lembut rambut hansung. "cikgu nak jumpa dia ke?"membesar mata byul mendengarnya. Pantas dia mengelengkan kepalanya. "eh nak buat apa? cikgu tak minat dia lah. Kamu tahu kumpulan BOM. Hah cikgu minat dorang hehe"sengih byul.

"kalau cikgu nak tahu. Hansung selalu cerita pasal cikgu dekat taehyung hyung!!"terus dia menarik lembut tangan kecil hansung ke tempat yang sunyi. Byul takut cikgu-cikgu lain terdengar. "hansung kenapa cerita pasal cikgu? kamu ada beritahu tak nama cikgu dekat dia?"hansung menggelengkan kepalanya.

"tiada lah. hansung cakap cikgu baik,cantik dan cikgu paling hansung sayang sekali"byul lega yang hansung tak menceritakan identitinya. "hansung cikgu nak minta tolong boleh?"hansung mengangguk dengan laju. "jangan beritahu apa-apa pasal cikgu lagi dekat taehyung boleh?"wajah hansung mula muram.

"tapi kenapa cikgu? salah ke?"byul menggelengkan kepalanya. "tak cuma cikgu tak kenal dia sangat. Bagi cikgu dia orang asing. Jadi cikgu tak selesa. Kamu sayang cikgu tak?"hansung akhirnya akur dan mendengar cakap byul. "dah jom kita masuk kelas semula".

[C] BLUE EYES + Kim TaehyungWhere stories live. Discover now