"Dua orang pengikut saya akan teman kamu balik ke rumah dengan selamat. Saya tahu kamu dah sembuh tapi saya masih risau dengan keadaan kamu" kata tuan park sambil menepuk pelan bahu taehyung.
"Gomawo tuan park. Saya rasa cukup terhutang budi dengan tuan" taehyung menunduk sopan. "Baik lah kamu boleh pergi. Nanti malam pula kamu sampai" taehyung mengangguk lalu mengangkat beg galasnya miliknya.
Dia melihat soyul tersenyum ke arahnya lalu melambai ke arahnya. Sebelum taehyung pergi dia melihat lagi sekali rumah agam milik keluarga park ini. "Aku harap kau balik cepat taehwan. Keluarga kau risaukan kau". Taehyung akhirnya bergerak bersama dua orang pengikut tuan park.
Dia betul-betul tak sabar hendak pulang. Bertemu dengan isteri yang dia cintai dan anak kembarnya sekali.
💜💜💜
"Nak harabeoji beritahu jungkook ke pasal jeongguk?" tanya datuk kim. Irene mengeleng kepalanya perlahan. "Jangan dulu harabeoji. Biarkan dulu" irene tahu mungkin jungkook tidak dapat menerima takdir anak lelakinya itu nanti.
Irene melihat jeongguk sedang bermain seorang diri di ruang tamu. Dia pun ambil keputusan untuk mendekati jeongguk. "Hi jeongguk!" tegur irene mesra lalu duduk di sebelah anak kecil itu. Mata jeongguk terkebil kebil melihat irene di sisinya.
"Saya aunty irene" jeongguk mengangguk faham dan buatkan irene tersenyum lebar. "Boleh hulurkan tangan kamu tak jeongguk?" tanya irene lembut. Jeongguk pun menghulurnya dan irene memegang tangan si kecil itu. Ada satu ikatan terjalin antara mereka berdua.
Ramalan semalam memang tepat. Jeongguk adalah warisan bagi peramal kepadanya. Jeongguk juga ditakdirkan menjadi werewolf dan peramal. Irene pula ahli sihir dan peramal. "Apa yang gguk tengok tadi?" tanyanya ingin tahu. "itu masa kamu dah besar" jeongguk tak faham tapi dia hanya melihat.
"Apa yang kau buat dekat anak aku?"
Terus irene melepaskan tangan jeongguk. Dia melihat jungkook menatapnya dengan rasa curiga. "aunty irene cuma teman gguk main dekat sini lah appa" irene terkejut melihat budak itu menolongnya. "ouh mianhae sebab tuduh kau sebarangan. Mari gguk! omma dah tunggu kita sekarang" jeongguk mula bangun lalu diangkat oleh jungkook.
"Bye aunty irene!" lambai jeongguk. Sangat comel. Irene hanya tersenyum manis. Nampaknya jeongguk dapat menerima dirinya.
"Irene"
Tersentak irene apabila bahunya disentuh seseorang. Dia memusingkan badannya. "Kamu rupanya byul" byul ketawa kecil. Baru semalam dia mengenali irene setelah datuk kim memperkenalkan dia.
"Jom sarapan, semua dah berkumpul dekat sana" ajak byul lalu irene mengikutinya. Irene melihat betapa mesra nya keluarga besar ini. Dia tersenyum melihat gelagat mereka semua. Sampai lah dia memandang salah satu antara mereka semua.
"Tu bukan dia ke?" irene merenung taehwan dari jauh. Dia melihat betapa mesra layanan taehwan kepada byul. Dia yakin lelaki ini adalah orang lain. Ramalannya tak pernah silap.
YOU ARE READING
[C] BLUE EYES + Kim Taehyung
Fanfic"I love it when you look at me, with those eyes of ocean blue, i love it when you say my name, our love strong and true, i love it when you hold me close, i miss you in my arms, i need your arms around me to protect me from all harm. I love you" BLU...