"SAYANG? Sayang dah sedar?" Danish kelihatan gembira. Namun Afiqa cuma memandang Danish dengan pandangan kosong."Sayang ada nak ape ape ke?" dia bertanya prihatin. Afiqa cuma membatu.
"Dia anak yang baik. Dia faham ape yang Fiqa rasa walapun dia kecik lagi. Dia yang selalu hiburkan Fiqa. Usik sana sini, cuit sana sini, menendang." Afiqa mengesat air mata. Danish terpaku.
"Fiqa ingatkan, bila dia lahir nanti ada lah teman Fiqa nak tidur. Fiqa nak peluk cium. Nak gurau. Tapi, tak sangka dia tak sempat nak tengok dunia pun." air mata Afiqa menitis satu persatu. Esakan kedengaran. Danish yang mendengar, menahan air mata dari mengalir.
"Dia tempat Fiqa luahkan perasaan. Tempat Fiqa mengadu. Pemberi semangat selama ni. Sebab utama Fiqa bertahan. Jadi, memandangkan dah takde sebab Fiqa nak stay dengan abang, tolong ceraikan Fiqa?" Afiqa memandang Danish. Danish kelihatan terkejut. Riak wajahnya berubah dengan ketara.
"Sayang..... Abang sayangkan Fiqa. Sorry sayang? Abang tak sengaja buat baby kita pergi. Abang....Abang..."
"Muhamad Danish Mikhael. Kau bapak kepada anak kita! Tergamak kau bunuh anak kita! Kau bunuh anak kau sendiri! Bapak jenis ape kau ni, hah?! Kau tau tak, betapa susahnya aku bawak baby kita tu?! Tiap tiap hari aku muntah! Tapi ada kau kesah?! Memang padanlah baby pergi. Kau tak layak nak jadi ayah! Tak layak anak kita nak panggil kau 'papa'!" Afiqa menengkingnya kuat. Segala amarah yang dipendam selama ini dihamburkan. Air mata Danish mengalir laju.
"Sayang... Abang tak sengaja. Abang mintak maaf... Abang..."
"Kau pergilah kat pompuan tu! Kau jangan datang sini lagi! Kau jangan panggil aku sayang! Aku tak nak ada ape ape kaitan pun dengan kau! Kau cakap nak ceraikan aku, kan? Cerai lah! Aku tak nak hidup dengan iblis bertopengkan manusia macam kau ni! Kau hina aku, kau hina anak aku. Kau layan aku macam anjing kurap. Skang aku mintak sangat, ceraikan aku." Belum sempat Danish menghabiskan kata, Afiqa memotong.
"Fiqa... Please? Jangan macam ni. Jangan tinggalkan abang." Dia teresak.
"Kau tengok air mata ni! Air mata ni, takkan mengalir disebabkan kau lagi dah! Kalau kau mati pun, air mata ni takkan keluar! Kalau kau pergi dari hidup aku dan tak kembali lagi pun, aku tak kesah!" Afiqa tersendu. Terasa pedihnya dalam dada ni! Bagaikan terbayang bayang waktu dia hina aku. Waktu dia larikan kaki dia dari aku bila aku melutut. Aku merayu! Tapi dia treat aku cam anjing kurap! Cam sampah!
"Sayang, please? Jangan buat abang macam ni." Danish melutut dihadapannya. Tangan Afiqa diraih dengan lembut. Afiqa merentap tangannya kasar.
"Lepaskan tangan aku. Kau tak layak nak pegang aku. Aku dah layan kau dengan baik, aku serahkan hati aku, tubuh aku kat kau. Tapi kau balas dengan layanan seolah olah aku ni sampah. Aku merayu, aku melutut. Then, ape kau buat? Kau layan aku ibarat anjing kurap! Tapi manusia cam kau ni memang tak pernah puas, kan? Kau bunuh anak aku. Aku benci kau!" Afiqa menolak Danish sekuat hati saat dia ingin menarik Afiqa ke dalam pelukannya. Danish jatuh terduduk. Dahinya berkerut menahan sakit akibat terhempas ke lantai.
Afiqa membuka cincin hadiah perkahwinan pemberian Danish yang dipakai olehnya dan dibaling ke lantai.
"Tu harta kau. Kau ambiklah. Aku tak mati pun kalau kau berambus dari hidup aku. Kau boleh pergi mati, lah!" Afiqa memandang Danish sekilas.
Danish memandang Afiqa dengan riak kecewa. Hancur hatinya bila diperlakukan sebegitu.
"Fiqa nak abang mati?" Sebak Danish bertanya. Riak wajahnya kelihatan tidak percaya.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...