"AINA? Yang kamceng ngan Fiqa tu ke?" Danish bertanya. Afiqa cuma mengangguk perlahan."Serious arr, dia crush kat abang?" tanyanya lagi. Sekali lagi, Afiqa menganggukkan kepalanya.
"Kenapa senyap?" Danish bertanya hairan. Dah pehal pulak cik kak ni? Senyap aje?
"Aina kata abang pernah hugging dengan budak perempuan yang tadi tu. " Afiqa bersuara mendatar.
"Ye. Kenapa?" selamba Danish mengaku.
"Fiqa tak suka kongsi orang yang Fiqa sayang dengan orang lain, tau." Afiqa menggigit bibirnya perlahan.
"Alah... Kongsi jelah... Apa susah? " Danish tersengih lebar.
"Okay... Fiqa ada cara nak kongsi benda yang cuma ada satu. Ibaratkan nak kongsi abang yang cuma ada sorang aje." Afiqa memandang Danish di sebelah.
"Macam mana? " Danish bertanya ingin tahu.
"Nampak tomato ni? " Afiqa bertanya lembut. Danish mengangguk dengan teragak agak.
"Ada satu je kan? So, kita buat camni." terus tomato tersebut dibelah menjadi dua dengan kasar.
"See? Copy that? Jelas? " Afiqa tersenyum manis. Danish terkedu. Kejamnyaaaa! Air liur ditelan.
"Faham. Tapi kan, dalam islam kata, kalau kita mampu, boleh aje." Danish cuba menyangkal.
"Okay... Urmm... Abang belajar English, kan? Kalau satu, dia tak perlukan huruf 's' dibelakang. Tapi, kalau lebih dari satu, kena tambah huruf 's' kat belakang. Jadi, abang tambah lah 's' kat belakang perkataan 'mampu' tu tadi." Afiqa mengukir senyum sinis.
"Kenapa? Ada orang jealous ke? " Danish tersengih. Afiqa yang sedang memotong sayur terhenti. Pisau yang dipegangnya dihempaskan ke papan hiris sebelum dia bangkit dan berjalan ke singki. Danish yang terkejut cuma mampu memerhati.
"Takde fasal nak cemburu. Abang bukan saper saper pun bagi Fiqa." Afiqa meneruskan kerja memotong sayur yang tergendala sebentar tadi.
Danish cuma membisu."Abang bukan saper saper? " tanya Danish. Sejujurnya, dia agak terasa. Afiqa cuma mendiamkan diri.
" Okay lah. Keluar dulu." Danish bangun dari kerusi dan berjalan menaiki tangga ke bilik. Afiqa terkedu seketika. Salah cakap ke?
**************
"FIQ, kau tolong aku, ya?" suara separuh merayunya berjaya membuatkan aku simpati.
"Tapi, camner? " aku menghela nafas panjang.
"Kau cubalah korek ngan member member dia ke? Tak pun, kau tanya dia aje terus?" Aina buat puppy eyes. Aku cuma diam.
"Fiq,Boleh tak?" suara manjanya kedengaran lagi. Aku menggaru kening.
"Tak naklah. Lagipun kau cakap yang dia tu dah taken. Aku takut nanti, ada yang dapat penyakit." aku mengeleng perlahan.
"Urmm. Takpelah kalau camtu. " Aina menundukkan mukanya.
" Babe, kau tau kan... Aku bukan jenis yang suka rembat orang punya? Lagipun, mamat tu ramai fanz kut... Tak nak arh aku..." aku mengeleng lagi.
"Takpelah babe.. Aku faham." dia tersenyum hambar. Alahaii, bad mood pulak!
"Yelah! Aku try. Tapi aku tak janji, tau?" aku cuba memujuknya. Serta merta, wajah Aina kelihatan ceria.
"Thanks babe! Kau lah member aku dunia akhirat!" dia memeluk aku kemas.
"Ye! Dahlah, tak payah nak peluk peluk sangat! Rimas kau tau, tak?" aku memuncungkan bibir. Aina cuma tersengih.
Takpelah. Demi member, aku try. Balik nanti, aku nak kena mintak number phone Danish. Even aku selaku bini dia yang dah dekat 2 bulan kahwin ni pun, takde number phone dia!
*************
"ABANG.."aku memanggilnya perlahan.
"Urmm? " dia mengangkat muka dan memandang aku.
"Mintak number? " aku bertanya. Dia kelihatan hairan.
"Number?"
"Yup." aku mengangguk berkali kali.
"Siapa yang nak?" soalnya lembut.
"Aina. " balasku sepatah. Berubah riak mukanya.
"Nak buat apa? " dahinya berkerut.
"Dia nak pm abang lah tu." aku mengagak.
"Takyah lah. " dia mengeleng. Aku mengeluh kuat.
"Boleh lah. " aku memuncungkan bibir.
"Takde, takde!" dia mengeleng lagi.
"Please?" aku merayu.
"Fiqa, abang tak suka orang yang memaksa tau, tak? " dia kelihatan dingin.
"Please, abang..." aku cuba memaksanya lagi namun belum sempat aku menghabiskan kata, dia memotong.
"Stop!" tanpa sebarang pamitan, dia bangun dari sofa dan berjalan menaiki tangga menuju ke bilik. Aku pantas mengekor. Pintu bilik aku buka perlahan.
"Abang... Nak number! " aku masih mencuba.
"Fiqa memang tak sayang abang, eh?" soalnya dingin. Aku terdiam. Kenapa angin dia tiba tiba berubah? Garangnyaaaaa! Ini yang buat sis takut ni... Huk huk huk...
"Dahlah... Abang malas nak cakap banyak! Nah, ambik lah!" dia mencampakkan iPhone s5 kepunyaan ke atas katil dan terus masuk ke dalam bilik air. Aku terkedu. Terasa hati dan agak takut dengan layanannya. Mata aku mula berkaca. Kalau aku pi nangis kejap, aci dak? Uhuk uhuk waaa... Laki aku tak sayang aku!
****************
"SORRY? " aku memandangnya takut takut. Dia membalas pandangan aku dengan 'pandangan mafia' nya.
"Pi solat!" menggunakan bahasa Kedah, dia mengarah. Aku cuma patuh. Tak moh kena hempuk nanti. Walaupun dia hempuk tu tak kuat mana (Sebab dia sayangkan sis ni.. Hehehe) , tapi aku tetap takut. Huk huk huk...
"Salam? " selesai mengaminkan doa, aku menghulurkan tangan kepadanya. Dia menyambut. Waktu aku nak angkat kepala dari menunduk, sempat lagi dia tarik hidung aku! Sakit!
"Jahat! Sakit tau, tak? " aku mencebikkan bibir. Serious, sakittt! Airmata aku bertakung sedikit akibat sakit sangat!
"Eleh, tarik hidung sikit pun dah tak cukup airmata nak nangis. Nak bersalin nanti tak tau lah macam mana." dia menggeleng perlahan.
"Apa ni, cakap pasal bersalin bersalin pulak! Takde kaitan,lah!" aku memarahinya sambil mengesat air mataku yang mengalir. Ada rasa takut lah, pulak. Huhuhuu....
"Ada kaitan. Yang Fiqa nak...." belum sempat dia menghabiskan kata, aku menekup mulutnya pantas. Tak nak dengar! Tak nak dengar!
"Fiqa tak nak dengar!" aku menggeleng pantas. Dia tersengih sengih.
"Okay... Jangan salahkan abang kalau nanti abang cari lain. " dia mengangkat bahu tanda tak kesah.
"Kenapa nak kena cari lain? " aku memuncungkan bibir tanda protes.
"Ye arh... Apa guna kawin, kalau tak ada anak?" dia mengangkat kening. Aku terdiam memikirkan katanya. Betul jugak, kan?
"Tapi abang cakap dengan Fiqa, nak kawin ngan Fiqa sebab nak jaga Fiqa kan? " aku bertanya geram.
"Urmmm... " dia buat bodoh aje dengan soalan aku. Serta merta aku tersenyum.
"Betul jugak, kan! Abang nak cari lain? Abang ambik je Aina! Dia boleh jadi isteri mithali kat abang nanti!" aku memberikan cadangan. Jelas riak wajah Danish berubah. Oh goshhh! Sis salah cakap ke ape?! Ya rabbi! Takut lah pulak. Takut dia melenting! Huk huk huk...
"Please lah... Stop talking about her! Fiqa dah kenapa? Asyik nak match abang ngan Aina aje!" dia merengus kasar. Pantas, dia berjalan keluar dari bilik dan duduk di atas sofa ruang tamu. Aku mengekor dari belakang.
"Dah tu, kenapa? Tak salah kan? " aku mengerutkan muka.
"Urmmm. " balasnya sepatah sebelum dia ghaib ke luar rumah.Selang beberapa saat, bunyi enjin RXZ nya dihidupkan dan dia memecut motorsikalnya itu. Hah? Boleh ditinggalkannya aku ni sorang sorang?
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...