"SAYANG." pipi aku dikucupnya pantas."Urmm?" Aku memandang ke arahnya.
"Kenapa ni?" Boooyah! Tahniah sebab berjaya kesan kelainan aku.
"Nothing." Aku tersenyum manis.
"Betul?" Dia menyoal.
"Yup." Aku ceriakan suara.
"Macam mana baby hari ni?" Soalnya teruja sambil mengusap perut aku dengan lembut.
"Macam biasa." Setelah lama berdiam diri, aku membalas.
"Nakal tak?" Soalnya lagi.
Aku cuma mengangguk sambil tersenyum.
"Dia tendang tak?" Danish memandang tepat ke arah aku.
Aku terkedu. Lepas peristiwa tadi tu, aku langsung tak ambik tau pasal baby. Biasanya kalau baby menendang, aku akan berbual bual dengan dia. Tapi hari ni, last aku berbual dengan baby, waktu atas kereta tadi. Lepas tu, langsung aku tak usap perut aku.
Tak sentuh pun! Apatah lagi dia menendang ke tak. Langsung aku tak ambik tau.
Sayang? Entahlah....
"Ermmm..." Aku mengangguk laju sambil tersengih.
"Banyak kali ke?" Dia bertanya lagi.
Darah aku mula meruap. Banyak tanya sangat ni, dah apehal?
Soalannya yang macam macam biasanya membuat kan aku senang. Tapi hari ni, aku naik muak dengan soalan tu. Benda sama aje dia tanya.
"Kerap jugak lah." Aku kelentong. Lantak lah!
"Ouh..." Dengan lembut dia mengucup perut aku. Aku cuma memandang tanpa riak. Rasa menyampah menguasai diri. Hipokrit betul manusia depan aku ni.
*************************
MALAM, Danish keluar lagi. Entahlah, aku tak kesah pun!
Dan... Baby tak habis-habis menendang waktu aku sedang menaip assigment.
Sekali, dua kali, and then... Berkali kali.
Kesabaran aku mulai hilang.
"Diam boleh, tak? Dah dah lah tu! Tak duduk diam betul! Orang nak buat kerja ni! Cukuplah papa kau aje buat perangai! Jangan nak tambah beban lagi, boleh tak? Sama aje! Menyusahkan!" Aku sedikit menengking. Hilang entah ke mana panggilan sayang, baby, awak, budak kecik dan anak mama yang biasa aku gunakan. Seolah-olah faham aku yang sedang bengang, serta merta tendangannya terhenti. Gerakan pun takde.
Rengusan kasar aku lepaskan.
Aku meneruskan kerja menaip. Bila siap, terus aku tidur. Berbuka tadi, aku cuma minum susu dan makan kurma. Lepas tu, langsung aku tak jamah makanan lain. Dia adalah jugak menendang. Biasanya, sebab aku tak makan atau lewat makan.
Kejam? Lantak lah!
**************************
"FIQA!" Fitri kelihatan ceria.
"Happy betul kau." Aku tersenyum sinis.
"Kita memang kena happy... Barulah..."
"Happy rampas laki aku?" Aku menyoal ringkas.
"Ape maksud kau?" Fitri kelihatan terkejut.
"Aku sedih dapat kawan makan kawan cam kau ni." Aku memandang dia tanpa sebarang senyum.
"Fiqa... Biar aku terangkan. Sebenarnya..."
"Dah lah! Aku percayakan kau, tapi ini yang kau bagi kat aku!" Aku memusingkan badan dan terus berjalan tanpa menghiraukan Fitri.
**************************
AKU GELISAH. Sejak aku tengking dan marahkan dia beberapa hari yang lepas, dia langsung tak bergerak! Tendang? Memang tak, lah!
Aku menggigit bibir perlahan. Dengan lembut aku mengusap perut.
"Baby... Tendang please? Sekurang-kurangnya mama tau anak mama ni ada lagi." Aku melekapkan tangan ke perut. Hampa, tiada sebarang respons!
Danish keluar lagi malam ni. Entahlah ke mana.
"Dah lah, malaslah camni! Sama aje kau dengan papa kau. Rimas!" Aku merengus geram.
BEDEBUK!
Kedengaran bunyi sesuatu terjatuh ke lantai.
Pantas, pandangan aku halakan ke pintu bilik.
Danish berdiri kaku memandang aku. Riak wajahnya kelihatan terkejut dan kelu. Kotak susu Dutch lady yang aku kirimkan kepada dia kelihatan berada di atas lantai.
Gayanya seolah-olah dia terdengar kata-kata aku sebentar tadi.
Dan, aku yakin.
DIA DENGAR.
"Awak... Kalau betul pun bencikan saya, kalau betul pun bencikan anak saya, tolong jangan buat dia macam tu. Bagi tau aje awal awal. Tak payah nak marah atau tengking dia. He knows nothing." Danish menggeleng perlahan dan terus keluar dari bilik.
Bunyi enjin RXZ kedengaran. Aku terkelu.
**************************
DALAM KEADAAN mamai dan separa sedar, aku terdengar suara seseorang bercakap.
"Baby sabar, ye? Kalau betul mama tak sayang baby, jangan bimbang! Papa ada! Papa akan curahkan segala kasih sayang papa untuk baby. Papa akan bagi perhatian untuk baby. Papa akan jaga baby sampai baby takkan terasa kurang sedikit pun. Walaupun tanpa seorang mama." Danish teresak. Lama dia mendiamkan diri.
"Silap papa buat percaturan." Lembut dia mengusap perut aku.
"Baby jaga perangai. Jaga tingkah laku. Jangan menendang tak tentu pasal. Jangan buat mama angin. Jaga hati mama. Kita kena hargai dia sebab dia sudi bawak baby dalam rahim dia." Lembut Danish memujuk baby. Aku dapat rasakan tendangan yang halus dan lembut dari dalam perut.
"Kalau baby nak bermanja, baby tahan dulu tau. Tunggu mama tidur, tunggu papa ada. Kalau tak nanti, baby kena marah."
"Okeylah sayang, papa nak mandi kejap. Melekit. Papa baru balik jumpa aunty Fitri. Sorry ye? Papa banyak habiskan masa kat luar sebab papa tengah belajar menyulam. Hehe, maybe gegirl sikit tapi, papa belajar pun sebab nak sulam nama mama kat towel. Papa tak tau nak bagi hadiah ape untuk ulang tahun wedding nanti. Dah hampir reti. Entah berapa juta kali dah tercucuk jarum." Danish tergelak.
"Tapi, takpelah. Papa yakin, mama takkan nak punya. Sokay, papa akan simpan aje towel tu kut. Pastu, adalah jugak nak belajar buat bouqet flower kat mama. And, entah berapa ribu kali kena gam panas. Sakit, wooo.... Tapi, papa tak kesah. Sebab, papa sayangkan mama sangat. Lebih dari nyawa papa sendiri." Suaranya kedengaran sebak.
"Takpe lah baby. Papa mandi dulu." Danish bangun dari katil dan mencapai tuala di penyidai sebelum terus ke bilik air. Pintu bilik air dikunci.
Air mata aku mengalir laju. Pantas, aku mengusap perut.
"Baby... Tolonglah gerak walau sikit." Aku mengesat air mata. Lama aku tak rasa gerakan dia. Lama aku tak rasa tendangan dia. Biasanya, dia selalu usik sana sini.
Seolah-olah ajak aku untuk bergurau. Nak hiburkan aku. Nak ajak aku bersembang.
Tapi aku.....
Aku tengking dia. Aku benci dia.
Dulu, aku cakap Nish papa tak guna. Tapi aku, lagi tak guna!
"Sayang... Please? Mama rindu awak. Mama rindu nak gurau dengan anak mama ni. Rindu nak berbual dengan budak kecik kesayangan mama yang nakal ni. Please, sayang?" Air mata aku sudah membasahi pipi.
Tapi bahkan tendangan, bergerak pun tak.
"Baby dah tak sayangkan mama, ke?" Aku menggumam perlahan. Tapi dia tetap senyap.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...