Bab 33

5.7K 293 5
                                    


AKU terkebil-kebil. Baru berapa minit aje aku tinggalkan meja untuk cari buku di rak tapi bila aku kembali, dah ada sejambak rose merah berserta Cadbury Black Forest bersebelahan buku nota aku.

Errr... Sape punya ni? Tapi, mengikut nota yang diselitkan di sebalik bunga, jambangan tu untuk aku.

Aku mengeluh perlahan.

*********************

AKU mengusap lembut belakang Danish. Balik dari kuliah aje, terus dia muntah-muntah.

"Abang ada makan ape ape ke, tadi?" Aku bertanya.

"Abang tak makan langsung hari ni. Tak selera." Dia menggeleng perlahan.

"Perut masuk angin lah tu. Itulah, tak makan lagi!" Aku menggeleng berkali-kali.

"Tak. Bukan sebab perut kosong. Rasa loya. Mual." Dia membantah.

"Ke nak demam?" Aku meneka.

Danish cuma diam dan meletakkan kepala nya Ke atas riba aku.

"Picitkan, sayang? Pening." Dia memandang aku penuh berharap.

"Nak minyak angin?" Aku menyoal sambil memicit kepala nya lembut.

"Tak nak. Nak sayang picit aje." Dia menggeleng perlahan.

"Nak makan?" Soalku lembut. Dia menggeleng lagi.

Aku cuma diam dan memicit kepalanya tanpa bunyi.

*********************

DUA MINGGU berlalu dan sepanjang tu jugaklah Danish jadi...

Manja, kut?

Entahlah... Yang sure, dia sentiasa nak berkepit dengan aku. Tak boleh berenggang dan dia kerap muntah-muntah.

Bila aku tanya mama, mama mintak aku buat UPT test. Okey... Pelik di sini! Nish yang muntah, aku yang kena buat test? Hah?!

Sape yang jadi mama, sape jadi papa ni?

Huh?

Okey, aku rasa aku kena tanya mama soalan ni!

So, akibat ingin menurut suruhan mama, hari ni aku dan Danish ke farmasi untuk mencari benda alah tester tu.

**********************

"AMACAM?" soalnya tidak sabar-sabar. Aku menghela nafas berat. Dengan itu, Danish segera faham. Riak wajahnya kelihatan kecewa.

"Takpelah... Takde rezeki. Nak buat camna." Dia mengusap lembut bahu aku.

"Congrates." Aku memandang nya. Dahinya berkerut.

"Abang akan jadi papa budak tak lama lagi. So, tolong hilangkan perangai childish anda. Jangan papa pun perangai sama cam anak pulak." Aku tersenyum dan menepuk pipinya lembut.

"Serius?" Matanya membulat. Aku tergelak kecil.

"Ya. Nah!" Aku menghulurkan pregnancy test yang ada di dalam pegangan aku.

"4 minggu?" Dia bertanya.

"Yup. Sebulan." Aku tersenyum. Tangan memegang perut dengan lembut. Pantas, tubuh aku dipeluknya erat.

"Tapi kali ni special. Sebab abang yang alahan. Bukan Fiqa." Aku tergelak.

"Takpe. Abang sanggup!" Dia tersenyum lebar.

"Maafkan Fiqa ye? Sepatutnya Fiqa yang patut tanggung. Tapi ni, abang pulak yang kena tanggung." Aku berasa sebak.

"Dah... Takde pape pun! Demi anak kita, benda tu bukan satu masalah yang besar. Maafkan abang jugak, sebab Fiqa terpaksa bawa baby dengan keadaan kita tengah belajar skang ni." Dia kelihatan bersalah.

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now