Bab 78

2.9K 163 6
                                    


"RUL, kau ada number dia?" Nazrul memandang Fakhrul yang sedang enak meneguk fresh orange.

"Ada. Apesal." Fakhrul memandang sahabat baiknya itu.

"Aku .. nak jumpa dia. Aku rasa kita kena terangkan semua ni kat dia la." Nazrul menongkat dagu.

"Betul jugak. Dia dah sakit semua. Anak bini dia pun, aku rasa kurang selamat. Berdasarkan keadaan Nadia sekarang ni." Fakhrul mengacau ngacau fresh orange nya menggunakan straw.

"Kau ni asyik fresh orange je order."

"Dah feberet aku."

Nazrul cuma mencebik.

"Dahlaa. Pass cepat number dia."

"Jap laa. Kalut kau ni." Fakhrul memuncungkan bibir sebelum mencapai telefon bimbit miliknya.


*******


SEDANG AKU meneguk air, terasa satu kesakitan yang mencucuk secara tiba tiba.

Aku senyap dulu. Rasa sakit tersebut hilang seketika.

"Assalamualaikum." Pintu ditolak dari luar. Aku pantas mengangkat muka.

"Waalaikumussalam." Aku membalas perlahan. Tangan aku hulurkan dan dia menyambut.

"Macam mana?" Nish memandang aku.

"Macam tu la. Kejap sakit. Kejap lega." Aku memegang perut. Nish sedikit tersebik.

"Sayang sabar eh." Dia sembamkan mukanya ke paha aku.

"Takde apa la. Fiqa okay lagi ni. Boleh tahan lagi." Aku tersengih. Kepalanya yang diletakkan di atas paha aku, aku usap dengan lembut.

"Mungkin sebab dah pernah rasa waktu Arasy dulu, kali ni. Takdelah kalut sangat. Sakit pun, rasa cam boleh tahan lagi." Aku memandang Nish. Dia tersengih.

"Kalau Arasy dulu tak menyempat huhu. Tau tau dah nak keluar. Habis basah seat kereta kena air ketuban." Nish tergelak.

Aku tersenyum.

"Abang macam mana meeting tadi?" Aku menyoal. Memecahkan kesunyian.

"Baru habis meeting tadi, dalam kul 10 mama call cakap Fiqa sakit nak bersalin. Kalut kalut abang kemas. Tak sempat minum pun air yang diorang hidang kat meeting room tu." Dia memuncungkan bibir.

Aku tersengih.

"Sakit perut je. Tapi baby belum nak keluar."

"Lambatnyaa dia nak keluar." Danish menyentuh nyentuh wayar air yang ada di tangan aku.

"Sabar lah."

"Emm. Excited la." Dia meletakkan pipi ke atas tangan aku.

"Bila nak keluar ni. Tak sabar hmm. Baby, bila nak keluar ni?" Tangannya bermain main dan mencucuk cucuk perut aku. Aku tergelak kecil melihat kelakuannya.

Lama kami diam.

Aku membelek belek telefon. Nish pulak diam membatu. Sedang asyik bermain main dengan selimut yang sedang aku gunakan.

"Abang.."

Dia pantas memandang aku sebelum tersengih bila sedar yang perbuatannya sedang dirakam.

Nish membuat muka. Mulut dimuncungkan, jelir lidah, cebik bibir.

"Dah la. Tak handsome tau buat muka camtu." Aku tergelak dan menepuk bahunya.

"Tak kesah." Makin dia galak buat muka.

Aku tergelak.

"Amboii. Dahla. Jangan gelak kuat sangat. Nanti baby terkejut terus taknak keluar. Nanti dia fikir, mama ni, mama betul betul ke langsuir."

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now