Bab 41

5.5K 271 41
                                    


"ABANG..." perlahan lahan, aku mendekatinya. Dia yang berbaju Melayu berwarna hijau turqoise dan bersongkok berpaling dengan kening yang dijongketkan.

Aku menarik nafas dalam. Tangan kanannya aku capai dan cium lama.

"Abang, Fiqa nak mintak maaf sangat sangat percayakan orang lain dari abang. Maaf sangat sebab abaikan baby kita. Maaf kalau selama Fiqa jadi isteri abang, abang banyak sakit hati. Abang banyak terasa. Kita selalu gaduh gaduh. Semua sebab Fiqa. Terima kasih sebab abang jaga Fiqa elok elok. Fiqa sayang abang." Aku mula teresak.

"Kenapa nangis?" Soalnya lembut sambil mengesat air mata aku.

"Fiqa banyak silap ngan abang." Aku menundukkan pandangan.

"Abang pun selalu buat silap ngan Fiqa. So, Fiqa maafkan tak?" Dia tersenyum. Dagu aku diangkat dengan lembut.

"Maaf." Aku mengangguk perlahan.

"Maaf ape?" Dia melekapkan dahinya ke dahi aku. Dia dah mula, dah!!!

"Kalau abang tak lepaskan tangan tu dari pinggang Fiqa, kalau tak jauhkan dahi tu dari dahi Fiqa, memang Fiqa tak maaf."

"Tak kesah." Makin kuat rangkulannya di pinggang aku!

"Abang, lepas lah... Sakit anak ni nanti, tersepit kat tengah tengah." Aku memegang perut.

"Yelah, yelah!" Dia melepaskan tangannya dari terus merangkul pinggang aku.

"Jom?" Aku menghulurkan tangan.

"Nak pergi mana?" Lurus dia bertanya.

"Keluar bilik." Lurus jugak aku menjawab.

"Alah, kita dah sembahyang raya, kan?" Soalnya sedikit mengeluh.

"Okey... Kalau camtu, takpelah. Tadi Fauwwaz ada call, dia kata nak datang. Fiqa nak turun dulu. Kalau Fauwwaz datang, Fiqa layan dia." Aku tersenyum manis.

Okey....

Danish

Jealous!!!

"Abang turun sekali." Dia yang sedang meniarap atas katil segera berdiri.

"Takpe... Abang rehat aje!" Aku tersengih.

"Oit, sedar sikit kat dalam ni dah ada isi!" Dia memandang aku dengan tajam. Perut aku ditepuknya perlahan.

"Oit, ape main tepuk tepuk ni?" Aku meluaskan mata.

"Comel!" Pantas, satu gigitan hinggap di hidung aku.

"Sakit, lah!" Aku menepuk bahunya kuat.

"Amboi, pukul suami?" Matanya membulat.

"Dah suami tu gigit, apesal?" Aku mendongak. Membalas pandangannya.

Ni lah akibatnya bila tinggi kau cuma paras bahu dia!

"Hello, suami nak bermanja je kut!" Balasnya laju.

"Tapi sakit!" Aku membidas.

"Sakit lagi nanti nak bersalin, tau." Dia mengusap perut aku.

Errr....

"Ni nak ugut ke, nak ape ni?" Suara aku mula bergetar. Tiba-tiba aku rasa berdebar.

"Nampak cam nak nangis, je?" Dia senyum mengejek.

Aku diam tak menjawab.

"Kenapa ni?" Soalnya lembut.

"Takut." Aku mula tersebik.

Danish tersenyum nipis.

"Sayang takut nak lahirkan baby kita, ye?" Asal bahasa dia skema pulak, eh?

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now