AKU MENGELAP peluh di dahi. Perut yang terasa senak aku usap lembut."Mana papa awak ni, sayang?" Aku cuma menghabiskan masa dengan cara berbual bual dengan baby. Dah dekat setengah jam aku duduk atas bangku ni! Pinggang dah mula lenguh dan sengal. Dah masuk 9 bulan. Tengah tunggu masa je lagi nak bersalin.
"Assalamualaikum. Nah!" Fitri datang dengan sebotol Coke dan setin Milo. Milo dihulurkan kepada aku.
"Weh, aku nak coke." aku buat muka acah acah comel.
"Mimpi jelah!" Fitri tersenyum sinis. Aku cebikkan bibir tanda tak puas hati.
"Mana Nish, weh?" Soal Fitri.
"Entah." Aku menjongketkan bahu.
"Cuba kau call dia." Arah Fitri. Aku menurut.
Mail box!
"Masuk mail box lah weh!" Aku kegelisahan.
"Lek lah!" Fitri mengambil tempat di sebelah aku.
"Yelah." Aku mengeluh perlahan. Tangan mengusap perut yang terasa kurang selesa.
Tak lama, Danish dan Fauwwaz datang.
Danish mendekati aku sebelum dahi aku dikucup lembut.
"Selamat ulang tahun sayang. Sedar tak sedar, dah 5 tahun kita hidup sama sama. Maafkan abang kalau ada salah dan silap kat Fiqa. Abang sayang Fiqa." Bisiknya lembut di telinga aku.
Sebuah beg kertas dihulurkan. Beg kertas lagi?
"Ape ni?" Dahi aku berkerut.
"Tengoklah."
Aku membuka beg kertas tersebut dan....
"Abang, cantiknya!" Aku tersenyum suka.
Sehelai tuala berwarna hitam dan disulam nama aku diatasnya dengan menggunakan benang berwarna putih. Terdapat corak Cherry Blossom berwarna merah jambu manakala sulaman bahagian ranting pula menggunakan benang berwarna coklat gelap. Bahagian debunga di tengah pula disulam menggunakan benang berwarna kuning. Cantik!
"Thanks to Fitri sebab sudi ajar." Danish tersenyum.
"Weh, Fit! Thanks tau!" Aku tersenyum memandang Fitri. Fitri cuma mengangguk sambil tersenyum lebar.
"Ermmm.... Bunga yang bouqet tu, abang tertinggal kat rumah lah. Abang bagi kat rumah nanti, eh?" Dia menyoal lembut.
Aku mengangguk sambil tersenyum.
"Fit, Waz, korang pergi beli makanan kejap, aku lapar lah weh." Danish menghulurkan sekeping wang bernot RM50 kepada Fauwwaz.
"Aku letih lah..." Fauwwaz mengerutkan dahi.
"Tolong weh? Lagipun..." Danish memandang Fauwwaz ada makna sebelum dia mengerling Fitri.
Fauwwaz mengangguk dan tersenyum.
"Chow! Fit, jom ikut aku!" Fauwwaz beredar sambil diiringi Fitri.
Maka, tinggallah aku dan Nish berdua aje kat tepi tasik ni. Tempat biasa kitaorang lepak.
Kami berbual seketika sebelum masing masing asyik menghadap iPhone masing masing.
Aku layan ig dan Nish....
PUBG!
Beberapa minit kemudian, dahi aku mula berkerut.
Asal perut aku rasa tak selesa, eh? Rasa sakit sikit.
Pantas, tangan mengusap perut dengan lembut. Kesakitan tersebut hilang seketika.
Tak lama, sakit balik!
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...