Bab 35

5.3K 285 3
                                    


MILO AIS di hadapan aku sedut perlahan. Mata mengerling ke arah jam di tangan kanan. Dah dekat setengah jam, tak nampak batang hidung pun!

Tiba-tiba terasa ada gerakan dari dalam perut. Spontan, tangan aku bergerak ke perut dan mengusap nya perlahan.

"Ye, sayang. Mama tau sayang mama ni lapar. Kejap ye sayang? Kita tunggu papa." Aku menggigit bibir perlahan.

Beberapa minit kemudian, kerusi di hadapan aku ditarik dan seorang pelajar lelaki duduk di atasnya. Aku terkedu.

Siapa ni?

"Err... Ada ape ya?" Aku bertanya gugup.

"Assalamualaikum." Dia tersenyum.

"Waa..alaikumussalam." aku membalas dengan teragak-agak.

"Boleh berkenalan?"

"Berkenalan? Err... Apesal pulak?" Aku kehairanan.

"Syahmi. Adam Syahmi. Course engineering." Tanpa dipinta, dia memperkenalkan diri. Erk!

"Nama awak?" Soalnya lembut.

"Fi..Fiqa... Nur Afiqa Athira." Aku membalas lambat lambat.

"Course?"

"Ermmm... Bussines." Warghhhh!!! Abang!!!! Cepat lah datang!!! Alien dari mana ni?!

Tiba tiba, telefon bimbit kepunyaannya berdering.

"Sorry, ya? Got to go. Nanti kita borak lagi ya, dear? Assalamualaikum." Terus Mamat tu bangun dan blah.

Air mata aku bertakung. Tak pernah lagi orang lain selain mama dan Danish panggil aku sayang atau dear!

"Abang, sorry! Orang lain dah panggil sayang kat Fiqa!" Aku menggumam perlahan sambil mengesat air mata.

Tak lama, barulah orang yang ditunggu memunculkan diri!

"Sayang? Kenapa ni?" Suara Danish bertanya dengan lembut kedengaran. Dia kelihatan agak terkejut.

"Takde lah."aku menggeleng laju.

Pantas, dia mengesat air mataku dengan lembut.

"Dah order?" Soalnya lagi.

"Asal lambat? Tadi janji lepas class terus nak makan." Aku memandang nya hairan.

"Sorry sayang? Lewat sikit. Kena tahan dengan prof waktu nak keluar class tadi." Dia kelihatan bersalah.

"Kenapa? Ada problem ke?" Aku bertanya perlahan.

"Yup. Assigment tak lengkap sikit. Dah lama tunggu?" Dia menjongketkan kening.

"Dekat 40 minit. Budak kecik kat dalam ni pun dah tak reti nak duduk diam dah." Aku mengangguk.

"Laahh... Ye ke? Sorry sayang. Papa tak sengaja lewat. Sorry sangat!" Kandungan yang sudah berusia 4 bulan diusapnya lembut.

Aku tersenyum.

"Fiqa nak makan ape? Biar abang order." Dia memandang aku.

"Nasi goreng je lah." Aku membalas perlahan. Danish cuma mengangguk sebelum berlalu untuk membuat pesanan.

*************************

"SAYANG..." dia mencuit tangan aku dengan lembut.

"Hurmm?" Aku mengangkat muka dan memandang ke arahnya.

"Ermmm.... Jangan marah, ye? Abang nak tanya something ni." Lembut dia bertanya.

"What?" Aku menolak pinggan yang telah kosong ke depan.

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now