AKU MENEPUK tubuh Arasy yang ada di dalam dukungan aku dengan lembut. Dia merengek dengan bibir yang tersebik sebik.
"Ye, sayang. Mama tau anak mama ni tak selesa. Kejap ye, sayang. Nanti papa datang." Dahinya aku cium lembut.
Tak lama, Danish masuk ke dalam bilik dengan besen kecil berisi air perahan daun bunga raya.
Aku celupkan tangan kanan ke dalam besen tersebut dan aku usapkan air tersebut ke dahi Arasy. Panas!
"Arasy dah menyusu?" Soal Danish
"Belum. Dia tak boleh nak menyusu. Hidung tersumbat. Itu pasal dia nangis ni. Lapar campur dengan tak selesa." Pipi Arasy aku usap perlahan.
"Nak kejap?" Danish menghulurkan tangannya tanda ingin mengambil Arasy yang ada di dalam dukungan aku.
Aku serahkan Arasy kepadanya dengan berhati-hati.
"Shhh... Sabar, sayang. Papa ni." Pucuk hidungnya digeselkan ke hidung Arasy seperti kebiasaan apabila Arasy merengek saat dia bertukar dukungan.
"Arasy lapar, ye?" Lembut dia mencium dahi Arasy.
"Dah pukul berapa ni?" Danish memandang aku.
"4 pagi."
Danish mengangguk perlahan.
"Arasy sabar, ye? Nanti kita pi klinik tok ma. Kita jumpa tok ma." Danish menyapukan air perahan daun bunga raya tadi ke kepala Arasy.
"Cuba susukan Arasy." Dia menyerahkan Arasy kepada aku.
Aku menyusukan Arasy dengan teragak-agak.
Alhamdulillah, dia dapat menyusu. Maknanya, hidung dia dah tak tersumbat. Aku susukan dia sambil ulitkan sekali.
Tak lama, dia tertidur. Dahinya aku kucup berkali-kali. Ya Allah, hilangkan lah rasa sakit anak aku ni. Sembuhkanlah demam dia.
"Fiqa pun, tidurlah." Danish memandang aku.
"Takpe. Fiqa nak jaga Arasy. Kut kut dia lapar pulak ke." Aku menggeleng laju.
"Takpe, biar abang jaga. Fiqa tu tak boleh kalau tak cukup tidur. Nanti ngantuk. Abang dah biasa. Kalau Arasy lapar, abang kejutkan Fiqa." Dia mengusap kepala aku dengan lembut.
Aku cuma mengangguk. Pantas, aku berbaring di tepi Arasy. Tubuh kecilnya aku usap dengan perlahan.
Demam di usianya yang baru mencecah 2 minggu. Itu yang aku risaukan. Bahaya, banyak risikonya.
***********
"ARASY! Buat ape, tu?" Danish menyergah dari belakang.
Arasy yang sudah berusia 11 bulan ketawa mengekek. Amboi, happy betul beliau!
"Papaaa..." Arasy mengangkat tinggi kedua dua belah tangannya. Okey, suara manja dan meleret leret tu aku kenal sangat! Mintak di dukung.
Danish tersenyum sebelum tubuh Arasy diangkat dan pipi si comel itu dikucupnya bertalu-talu. Ketawa mengekek Arasy sambil menolak pipi papanya semakin galak mengusik.
"Sayang, buat ape, tu?" Tanpa sebarang pemberitahuan, dia mengucup pipi aku pantas. Arasy pun sama. Dua dua cium aku. Haihh...
"Masak. Tadi sibuk nak memintas budak kecik tu. Tak nak mandi." Aku membasuh tangan di singki sebelum pipi Arasy yang gebu aku kucup dengan lembut.
"Tak nak mandi?" Danish meluaskan mata dan memandang ke arah Arasy yang sedang syok merangkak atas lantai. Aku dah sapu tadi. So, dah takde benda yang boleh Arasy kutip dan masukkan ke dalam mulut dia. Semua dah clear.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...