Bab 77

5.2K 230 21
                                    


"MORNING." Satu kucupan hinggap di pelipis aku dengan tiba tiba.

"Assalamualaikum." Aku menjawab selamba.

"Amboi, perli nampak." Nish tersengih.

"Terasa ke? Eh Fiqa bagi salam je tau." Aku tergelak.

"Eleh. Yela tu. Waalaikumussalam ." Laju sahaja tangannya bergerak menarik hidung aku.

"Tengok tu. Baru je janji tak nak usik usik orang. Tak kesian ke kat ibu mengandung ni?" Aku menghela nafas perlahan.

"Garangnya." Dia mencebik.

"Alah, takyah nak manja sangat." Aku julingkan mata ke atas.

"Hmm yelaaa." Dia mencebik sebelum mug berisi Nescafe dicapai dan diteguk perlahan.

"Harini balik macam biasa?"

"Iyuupp." Dia mengangguk.

"Abang pergi dulu ekk." Dia bangun dari kerusi.

"Duk sini je. Takyah ikut sampai luar." Tegahan diberi saat dia melihat aku bersusah payah bangun dari duduk.

Anggukan kecil diberi sebagai balasan.

Aku pantas menghulurkan tangan dan menyalami tangan kanannya sebelum menghantar langkahnya menuju ke ruang tamu dengan pandangan.










********

"AWAK YAKIN KE dengan keputusan awak ni?" Serirus Danish memandang wanita di hadapannya.

"Yup. Saya yakin encik." Gugup dia membalas.

"Okay, kalau macam tu... Saya tak boleh nak halang awak, sebab ni keputusan awak. So, all the best." Senyuman dihadiahkan kepada wanita di hadapannya itu.

"Thanks and sorry encik. Saya harap, encik faham." Nadia menundukkan muka.

"It's okay. Saya hormat keputusan awak. Yela, setiap keputusan tu ada sebab dia yang tersendiri, kan."

"Yup. So, saya mintak diri dulu ya, encik." Perlahan lahan Nadia bangun dari kerusi yang diduduki nya.

"Allright." Danish mengangguk sebelum menghantar sosok tubuh tersebut keluar dari bilik dengan pandangan.

"Macam ada something wrong. Tiba tiba aje mintak berhenti. Tapi... Tak mustahil. Yelah, kut kut dia ada apa apa problem." Sempat dia menggumam perlahan sebelun mug berisi kopi yang terletak di atas meja kerjanya dicapai.

Kosong.

Dahinya digaru. Nak panggil Kak Lieya, macam menyusahkan pulak. Pasti wanita itu sedang menyemak fail yang baru diserahkannya setengah jam yang lepas.

Tanpa menunggu lama, Danish bangun sebelum kaki di atur menuju ke pantri.

Sebaik sahaja tiba di pantri, kelihatan Shalieya sedang memanaskan air menggunakan water heater yang disediakan di pantri pejabat.

"Nish nak kopi ke? Akak buatkan sekali." Belum sempat mulut dibuka, suara Syalieya menegur sudah pun kedengaran.

"Boleh jugak kak. Sebab datang pantri ni pun memang niat nak bancuh kopi." Danish tersengih sebelum mug nya di hulurkan kepada Shalieya.

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now