"FIQ, hari ni ada plan ape ape tak?" Fitri disebelah aku bertanya."Nope. Asal?" Dahiku berkerut.
"Teman aku?"
"Teman? Pergi mana?" Aku memandang Fitri.
"Nak cari barang. Ermmm, lagi dua minggu nak,..... Ermmm." Fitri menggigit bibir.
"Nak ape?" Aku menyoal pantas.
"Ermmm... Fauwwaz nak,... Ermmm,... Masuk meminang." Fitri tertunduk malu.
"Meminang? Seriously?!" Mata aku terbuntang luas. Biar betul?!
Fitri tersengih janggal.
"Bukan korang selalu gaduh gaduh ke?" Kening aku terangkat.
"Heheee... Itu dulu." Fitri menggaru kepala yang bertutup tudung.
"Story sikit, aku nak dengar!" Aku tersengih.
"Actually,..."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.SETAHUN LEPAS
FITRI dan Fauwwaz terkaku seketika. Cuma mata masing masing memerhatikan Danish memimpin Afiqa ke kereta.
Senyap. Lama.
"Kau,.. Dah nak balik, ke?" Soal Fitri sambil memerhatikan Fauwwaz yang sedang mengemas segala bekas polisterin di atas meja.
"Tak lah. Kemas jap." Pendekk Fauwwaz membalas.
Fitri mengangguk perlahan.
Awkward? Yes!
"Kau rasa en, anak diorang tu boy ke girl?" Fitri memandang Faiwwaz tanpa berkelip.
"Boy." Sepatah. Yakin.
"Yakinnyaa kamuuuu~" Fitri tersengih.
Fauwwaz terdiam sekejap.
"Dah sebab haritu Nish cakap Fiqa bagitau yang masa scan doctor kata boy." Fauwwaz mengangkat bahu.
"Kau yakin ke dengan doctor?" Dahi Fitri berkerut.
Fauwwaz yang sedang mengunyah terhenti.
"Dah tu kau nak aku percayakan kau? Ergh. Memang tak, ar!" Fauwwaz menggeleng.
Smirk!
Fitri menarik nafas panjang. Memang pakar betul mamat ni kalau bab cari gaduh, en?
"Aku malas nak gaduh." Fitri menyambung aktiviti makannya yang tergendala.
"Saper ajak kau gaduh?" Sinis Fauwwaz bertanya. Namun untuk seketika, dia terdiam.
'Wazz! Time ni lah kau nak cari gaduh! Guna lah otak! Masa berharga ni. Hargai sikit!' bisik hati kecilnya.
"Kau dah asal? Meroyan!" Bising mulut Fitri menyoal.
"Kecoh." Fauwwaz mencebik. Dalam hati dah berkarung sumpahan dilontarkan kepada diri sendiri.
"Ishh... Cari gaduh, betul!" Fitri membuat muncung.
"Kau..." Fauwwaz terdiam.
"Kau,..? Ape?" Fitri menyoal kembali.
"Kau suka budak?" Fauwwaz menjongketkan kening.
"Suka. Asal?" Kening Fitri terangkat.
Aishh comelnya kening. Buat bini best jugak, minah ni. Fauwwaz tersenyum.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
Storie d'amoreDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...