Bab 43

5.4K 258 9
                                    


(POV DANISH)

SI KECIL yang masih merah dan berada di dalam bendungan aku cium pipinya lembut.

Kaki terasa seolah-olah tidak berpijak di bumi!

Wajahnya seiras... Seiras aku! Rambut pun, sama warnanya! Coklat asal. Bukan di warnakan.

Spontan, aku teringatkan Fiqa.

"Sayang, ni tanda kasih sayang kita. Tanda cinta kita." Tanpa sedar, aku menggumam perlahan.

"Assalamualaikum baby. Terima kasih sebab sudi hadir dalam hidup papa dan mama. Selamat datang ke dunia. Harap baby akan tabah dengan segala dugaan dan perkara yang bakal baby tempuhi nanti. Papa harap, baby akan jadi cam mama. Ceriakan hari hari papa. Papa harap, anak papa ni jadi anak yang soleh terhadap papa dan mama." Pipinya aku kucup lagi.

Ketar tangan aku waktu dukung budak kecik ni. Bukan tak biasa, cuma....

Rasa cam tak percaya yang dia hasil hubungan aku dan Fiqa. Anak kami.

Perlahan-lahan, aku azan di telinga kanannya.

Air mata mengalir perlahan.

Sebak menguasai diri.

***************************

AKU MEMANDANG Danish yang ada di sebelah.

"Abang dah tengok baby?" Aku menyoal lembut.

"Dah. Baby kita comel. Macam Fiqa." Dia tersenyum dan mengangguk.

"Betul?" Aku menyoal. Bukan boleh percaya sangat, pakcik ni!

"Entahlah. Kejap lagi nurse bawak baby datang sini, sayang tengoklah." Dia tersengih.

Aku mengecilkan mata.

Tak percaya!

*************************

AKU MEMANDANG dia yang ada di dalam dukungan.

Muka yang iras Danish, kening yang sama, warna rambut yang agak kecoklatan dan anak mata yang berwarna hitam. Dia betul-betul seiras dengan Danish! Semuanya sama! Macam diduplikasikan!

Si kecik yang selama ni ada dalam rahim aku, sekarang ni ada dalam pelukan aku!

Perlahan-lahan, air mata aku menitis. Pantas, aku kesat menggunakan kekura tangan.

"Assalamualaikum, sayang mama." Aku mencium pipi mulusnya perlahan. Wangi, lembut!

Tak terkata perasaan aku sekarang!

Aku kelu.

Cuma mampu memerhatikan dia yang sedang enak menyusu.

"Oit!" Satu cuitan di pipi menyebabkan aku tersentak.

"Dah tengok?" Danish tersenyum lebar.

"Tengah menyusu dah pun!" Aku menjeling Danish.

"Amboi, garangnya! Nak bersalin tadi bukan main lagi genggam tangan abang. Rasa cam nak patah!" Dia tersengih senget.

"Sakit." Aku menjawab sambil tersenyum nipis.

"Fiqa..." Panggilan Danish menyebabkan aku berpaling.

"Yup?"

"Thanks and sorry. Thanks sebab sudi lahirkan anak abang. Sorry sebab terpaksa tanggung sakit demi baby." Dia mengusap kepala aku.

"Sama-sama. Thanks jugak, sebab pilih Fiqa untuk jadi mama kepada anak abang. Sebab abang, lah Fiqa dapat rasa perasaan jadi mama sekarang ni." Aku tersenyum. Senyuman aku dibalasnya.

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now