Bab 76

7.1K 347 21
                                    


"ABANG, TEMAN Fiqa check up, boleh?" Lembut aku bersuara. Marah aku kat dia dah surut. Let by gone be by gone. Eceh, Fiqa!

Nish terpaku.

"Err abang ada hal ni."

"Hal apa?" Laju aku menyoal.

"Ermm hal mustahak nak kena selesaikan." Dia mencapai jeans hitam yang tersangkut di dalam almari.

"Alah, jom lah. Ni check up last tau." Aku sedikit merengek.

"Fiqa tak faham ke, abang busy."

"Tapi ni check up last dah. Fiqa nak abang teman."

"Alah. Check up je pun. Fiqa boleh pergi sendiri kan?" Dia memandang aku.

"Hal apa abang busy sangat ni?" Aku bertanya pantas.

"Ada nak sign agreement. Lepastu ada lagi hal yang nak diuruskan."

"Tapi ni luar office hour." Aku mencebik.

"Kalau dah tak sempat dengan office hour?" Dia membalas soalan aku dengan soalan.

"Penting sangat ke?" Aku menyoal lagi.

"Penting lah."

"Tapi harini nak buat,..."

"Abang keluar ngan motor je. Fiqa drive sendiri ekk?" Dia sempat mencapai helmet dan kunci sebelum keluar dari bilik. Pintu bilik kembali terkatup rapat.

Aku diam. Tangan bergerak ke perut.

"Harini nak buat ultrasound awak kan, sayang? Mama ingat nak bagi papa tengok awak. Takpelah baby, papa busy." Aku menghela nafas perlahan.

Selama aku mengandung ni, baru sekali je dia teman aku checkup.






*********

"BUAT APA, tu?" Suaranya menjengah ruang pendengaran.

"Kemas baju baby." Aku tersenyum.

"Ouh." Dia bersuara perlahan sebelum tubuh dibaringkan ke atas katil.

"Abang. Jom kemas sama sama?" Aku memandang Nish.

"Malas, lah." Dia memejamkan mata rapat.

"Jom lah. Fiqa lipatkan, abang tolong simpan dalam beg ni. Sikit je." Aku cuba meraih perhatian darinya.

"Alah, sikit je. Fiqa lipat sendiri lah. Abang mana reti susun." Dia menggeleng.

Aku hela nafas perlahan. Takpelah, dia penat kut.

"Tadi buat ultrasound baby. Ada gambar scan. Abang nak tengok?" Sekali lagi aku menyoal.

"Takpelah. Fiqa simpan je." Dia mencapai tuala sebelum berlalu ke dalam bilik air.

Aku senyap. Entahlah. Tak tau nak gambarkan perasaan aku.






********

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now