Bab 30

6.5K 291 22
                                    


"OI ! Bangun, lah! Dah pukul 10, ni!" aku menampar pipinya perlahan. 'Raya' betul pakcik ni pagi ni. Yelah, hujung minggu. Semalam pulak tidur pukul 3 pagi. Sama naik aje aku ngan dia ni... Layan Vampire Diaries punya pasal, sanggup tidur kul 3 pagi. Actually aku yang nak tengok,tapi....Hehehe... Aku bukan penakut! Seram sikit aje! Sebab tulah aku mintak dia temankan. Err, pakcik tu pulak ikutkan aje kehendak aku. Ngeeee... Sayang ler maklumkan... Hahaha!

"Ngantuk lah!" dia menolak tangan aku yang berada di pipinya.

"Bangun! " aku menarik telinganya kuat.

"Sakit, lah!" dia menjeling aku tajam. Wow! Tak takut pun!

"Bangun! Kalau tak bangun, tak sayang Fiqa lah tu!" aku cuba mengumpan.

"Memang tak sayang pun! Tak sayang langsung! Dah! Hang pi main jauh jauh! Aku ngantuk ni! Takyah nak buat ketegaq lah! Aku gigit hang satgi baru hang tau! Semalam nak layan citer vampire sangat, kan? Jangan sampai aku pulak jadi vampire harini. Kalau aku bertukar satgi, hang tunggu la! Tengok ape jadi. " dia membebel dengan mata yang terpejam. Hek eleh! Tak takut lah pakcik! Dahlah mix bahasa suka suka hati dia aje!

"Dah lah! Bangun!" terus aku tolak dia sekuat tenaga and....

"NUR AFIQA ATHIRAAA!!!!"

Tanpa membuang masa, aku memecut keluar dari bilik. Wahahaha! Kan dah jatuh katil, padan muka hang!

*****************

AKU menolak pintu bilik dengan penuh berjaga-jaga. Takut ada Vampire 'jadian', aje! Mesti dia marah, kan?

Kelihatan dia sedang duduk bersila di atas katil manakala di atas ribanya terletak sebuah gitar. Wahh! Tak pernah dengar dia nyanyi sambil main gitar.

"Goreng lagu satu! " aku pantas duduk di hadapannya.

Terus dia pusing ke kiri. Dia..... Membelakangkan aku.

"Alah! Tak sporting, nya!" aku mengeluh perlahan.

"Sakit tau, tak?" soalnya dengan kasar. Uuuuu.... Dia merajuk sebab aku tolak dia jatuh katil!

"Alahhh.... Abang Fiqa ni pemaaf, kan? Baik, kan? Sweet, kan? Comel, kan?" aku meraih lengannya dengan lembut.

"Tidak akan ku terpedaya dengan bodekan mu itu. Lepaskan lengan aku kalau kau tak nak aku jadi vampire tengah tengah hari buta ni. Kalau tak, siap sedialah kau nak kena makan! " mukanya masam. Aku terdiam. Okay... Dia... Betul betul merajuk! Bukan acah-acah! Sebab, kalau acah-acah, takkan keluar KAU-AKU tu!

"Sorry lah... Fiqa nak abang bangun aje! Bukannya niat lain. Fiqa boring sorang sorang. Umi abah dah keluar dari tadi lagi. Ermm... Okaylah! Sorry ganggu. Abang bagi, kan Fiqa chat dengan Naim? Dia ada chat tadi tapi Fiqa tak reply pun. Abang sambunglah tidur tu... Ngantuk, kan? Abang tak jealous, kan? Abang izinkan, kan? Fiqa nak... " tanpa sempat aku menghabiskan kata, tiba tiba tubuh aku ditariknya kasar sehingga aku terbaring ke dalam pelukannya.

"Tak! Abang tak izinkan! Abang jealous! Abang nak Fiqa layan abang sorang aje! Spend time ngan abang aje! Tak nak Fiqa layan orang lain! Abang dengki! " dia memeluk aku kemas.

"Abang bukan sayang... "

"Abang sayang! Abang sayang Fiqa sangat sangat! Kalau tak, abang tak temankan Fiqa, tau! Abang biar aje Fiqa sorang sorang! Pastu nanti, kalau vampire dalam cerita tu keluar and ambik Fiqa, abang buat tak layan aje!" dia terus tarik telinga aku tanpa ape ape mukadimah! Dahlah dia punya imagine tu, langsung tak menggugat iman beta! Huh!

"Sakit, lah! " aku meluaskan mata.

"Haaa! Tau pun sakit! Abeh, yang awak suke suke tarik telinga kita, apahal? " dia menjongketkan kening.

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now