"KAMI DAH buat pemeriksaan terhadap suami puan. Tapi hasil keputusan yang kami dapat, tak menunjukkan sebarang penyakit ataupun komplikasi. Paru-paru, clear. Hati, okay. Jantung pun okay." Doktor Khaisara meneliti satu persatu laporan di tangannya. Tekun dia menghadap kertas A4 bercetak yang diterimanya."Jadi, apa masalah suami saya, doctor?" Hairan Afiqa bertanya.
"Ermm,.. kami expect, maybe suami puan ada luka di bahagian tekak dia. So, puan kena bagi dia minum banyak air putih and elakkan dia dari menjerit." Doktor Khaisara memandang wanita di hadapannya. Terpegun dia seketika. Cantik, berkulit putih kemerah merahan.
"Okay. Kalau macam tu, terima kasih ya, doctor." Afiqa tersenyum dan mengangguk.
"The pleasure is mine." Doktor Khaisara tersenyum lebar sebelum berlalu ke arah katil pesakit lain.
Danish yang sedang tidur dipandang. Nyenyak. Kain tuala yang telah dibasahkan diambil oleh Afiqa dan dilap pada bahagian lengan dan kepala suaminya.
"Doctor cakap apa?" Danish mencelikkan mata. Suaranya kedengaran serak.
"Tak tidur?" Dahi Afiqa berkerut.
"Tak pun." Dia menggeleng.
"Doctor cakap abang maybe ada luka kat tekak je. Kena banyak minum air." Gelas berisi air putih dihulurkan kepada suaminya. Danish menyambut.
"Fiqa turun bawah jap, eh? Nak cari topup. Abang ada nak kirim apa apa?"
"Ermm takde." Danish menggeleng.
"Fiqa pergi dulu, tau."
"Yelah. Elok elok sikit." Sempat dia berpesan sebelum kelibat Afiqa berlalu.
"Anak sakit apa?" Dengan tiba tiba, seorang pesakit lelaki yang berada di katil sebelah menegur Danish. Usia dalam lingkungan 50-an, mungkin?
"Semalam saya batuk, pakcik. Keluar darah. Lepas tu tak sedar. Itu yang orang rumah saya bawak datang hospital."
Pakcik tersebut mengangguk.
"Nama anak ni apa?"
"Danish, pakcik." Lembut Danish membalas.
"Tadi tu isteri kamu?"
Danish mengangguk.
"Dah berapa bulan?" Lelaki tersebut cuba beramah mesra.
"Dah masuk 7 bulan, pakcik."
"Pakcik tengok, rasa rasanya anak kamu tu lelaki."
"Ha'ah. Doktor cakap pun, lelaki." Danish mengangguk.
"Sulung?"
"Tak. Ni dah masuk yang kedua."
"Ouh. Muda lagi kamu ni, pakcik tengok. Dah berapa umur?"
"26, pakcik."
"Kamu kahwin masa belajar?" Soalan diajukan lagi.
"Zaman sekolah. Sorok sorok je pakcik." Lembut Danish menjawab.
Lelaki tersebut cuma mengangguk.
"Boleh pakcik tanya satu soalan?"
"Boleh. Apa, pakcik?"
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...