Bab 40

5.5K 260 2
                                    


"FITRI..."

Dia berpaling.

"Boleh terangkan benda sebenar?" Aku menggigit bibir perlahan.

"Fiqa... Kenapa kau tak nak dengar penjelasan aku hari tu?" Fitri menggenggam erat tangan aku.

"Aku khilaf." Air mata aku menitis satu per satu.

"Dia dah berusaha untuk bagi yang terbaik demi kau. Demi baby korang. Kau tau tak, tiap tiap kali dia nak try sulam towel tu, tak sah kalau jari dia tak tercucuk jarum lebih dari 3 kali. Dia sayang kau sangat. Kalau kau perasan, jari telunjuk sebelah kiri dia tu luka. Dalam jugaklah luka tu. Nak gunting benang, tapi tergunting jari." Fitri menggeleng perlahan.

Aku kelu!

Spontan teringat bagaimana Danish melayan kerenah aku. Jari aku tercucuk jarum pun, dia dah kelam kabut letak ubat. Bila aku mengandung, lagilah. Jemur kain, basuh kain, basuh pinggan, semua dia buat. Dia tak nak aku main air. Tak nak aku jatuh. Dia jaga aku!

"Fit... Macam mana aku nak mintak maaf dengan dia? Dia terasa ngan aku. Dia kecik hati. Aku berdosa Fit..." Air mata aku mengalir laju membasahi pipi.

"Sabarlah. Dah tu, sape yang cakap kitaorang ada affair?" Fitri mengusap bahu aku perlahan.

"Syahmi." Aku menggigit bibir perlahan.

"Aku dah agak. Mamat tu dah kenapa? Tak boleh tengok orang senang!" Fitri menggeleng laju.

"Takpelah. Now, kau pujuk and mintak maaf ngan Nish dulu." Fitri memberi nasihat. Aku mengangguk faham.

***************************

"ABANG..." Aku mengusap pahanya dengan lembut. Dia diam tak menyahut.

"Abang..." Sekali lagi aku memanggilnya.

"Hurmm?" Matanya difokuskan pada pemanduan.

"Fiqa mintak maaf." Aku menggigit bibir perlahan.

"Hurmm."

"Abang..." Aku memanggilnya lagi.

"Hurmm?" Dia menyahut tanpa memandang aku.

"Sorry." Aku menundukkan pandangan.

"Okey." Balasnya sepatah.

"Abang... Pasal baby tu..."

Belum sempat aku menghabiskan kata, tiba tiba dia memberhentikan kereta ke sisi jalan dengan agak kasar sehingga menyebabkan aku terdorong ke depan. Spontan tangan memegang perut. Jaga baby.

"Tak puas hati lagi?" Sinis dia tersenyum.

"Tak... Bukan tu maksud Fiqa! Fiqa cuma..."

"Nur Afiqa Athira binti Syukri. Jangan bimbang, kali ni kalau betul awak nak bebas, bagitau aje. Saya akan lepaskan awak dengan ikhlas. Saya dah letih nak terhegeh-hegeh. Anak tu kalau awak tak nak, saya nak jaga dia." Dia memandang aku dengan pandangan tajam dan menikam.

"Tak! Fiqa sayang abang. Fiqa sayang baby. Tapi..."

"Tak perlu menipu untuk jaga hati saya. Orang macam saya ni memang layak pun terima balasan camni." Dia tersenyum kecil. Aku kelu.

"Well, saya tak rasa awak sayangkan baby. Takde mak yang waras, sanggup buat camtu kat anak dia sendiri kalau betul dia sayang." Danish mengeluh perlahan.

"Kalau benci, bagitau. Tak perlu bagi alasan lain. Saya tak nak buang masa dengan benda yang iras iras drama Melayu ni. Saya bukan salah satu daripada watak kurang cerdik tu. I'm the king of my own world." Tanpa membuang masa, dia menjatuhkan handbrake dan menekan pedal minyak.

Maa Sweet Badboy!Where stories live. Discover now