"MERAJUK LAGI?" Soalnya tanpa nada.Aku cuma senyum dan menggeleng.
"Abang tak balik tengah hari nanti." Dia bercakap tanpa memandang aku.
"Fiqa? Dengar tak?" Dia kuatkan suara bila aku senyap tanpa reaksi.
Aku yang tersentak cuma mengangguk kecil.
"Abang balik lewat sikit nanti. Kalau nak makan, tak payah tunggu abang."
"Ada apa?" Aku menyoal laju.
"Ada hal." Dia membalas sambil lewa.
"Ouh.." aku mengangguk.
"Fiqa nak mintak izin, nak keluar dengan Fitri nanti. Dalam pukul 10 pagi. Nak,.."
"Pergi je. Abang izinkan." Tanpa menunggu lama, dia memotong sebelum langkah diatur keluar dari bilik.
Aku terkedu.
Kenapa dia jadi pelik camni? Takkanlah sebab aku mintak dukung tu?
*******
"ISHA MANA?" dahi aku berkerut.
"Daddy dia suruh aku keluar ngan kau je. Waz tak sihat. Dia malas nak keluar, pastu dia offer nak jaga Isha." Fitri membalas.
"Nish bagi kau keluar en?" Keningnya terangkat.
"Bagi. Aku dah bagitau dia tadi." Aku mengangguk laju.
"So,.. nak pergi mana ni? Cari barang dapur, kan?" Kening aku bertaut.
"Iyup. Kita pergi giant?"
Aku cuma mengangguk. Arasy aku betulkan kedudukannya di atas riba aku.
Hampir 30 minit perjalanan, kami tiba di destinasi.
"Kau pergi dulu. Aku nak cari toilet." Aku memandang Fitri.
"Biar aku bawak Arasy." Fitri menghulurkan tangan kepada Arasy. Cepat aje budak tu nak berdukung bila dengan aunty Fitri dia.
"Aku pergi dulu. Nanti aku call tanya kau kat bahagian mana." Aku terus mengatur langkah menuju ke tandas.
Bila selesai, aku basuh muka di sinki. Figura dalam cermin aku pandang. Cuma pakai lip balm yang berwarna merah jambu. Warna pun cerah je. Bedak compact sikit. Simplenya pemakaian aku.
Kenapa Nish jadi camtu? Dah muak ngan aku? Aku gemuk ke?
Spontan mata aku teracap pada perut sendiri.
Aku dah tak cantik ke?
Aku menggigit bibir. Hmm,.. tak mustahil dia dah boring ngan aku, kan?
Nafas kecil aku hela sebelum tangan mencapai tisu dan muka yang basah aku lap. Tisu tersebut aku campak ke dalam tong sampah sebelum langkah keluar dari tandas aku aturkan.
********
DI SATU SUDUT lain, sepasang mata sedang memerhatikan pergerakan Afiqa.
YOU ARE READING
Maa Sweet Badboy!
RomanceDanish? Hmm, badboy senget, nakal, tapi,... sweet. WARNING⚠️ Citer ni agak klise Well, citer melayu, en? Author xpaksa untuk baca. Tapi malam nanti author pi umah korang hahahhaa 😂🙏🏻 A very beautiful cover by: @DarkTurner #1 KAHWINPAKSA (9/5/202...