Hoofdstuk 7 • Mabel

702 38 5
                                    

POV Mabel

'' Doen je .. euhm .. je benen pijn van door mijn hoofd rennen ?" Stamelt Luke als, zoveelste, flirtpoging. Ik rol met mijn ogen en eindig met mijn blik bij Harry die naast me op de bestuurdersstoel zit. '' Nee, het doet pijn van kicking Michael's ass bij alle videogames '' Hoor ik Wienowa nog net zeggen voordat ze een discussie beginnen over wie er beter is. Ik begon aan mijn mouwen te trekken, zodat ik er zeker van was dat niemand mijn polsen zag. Vooral Harry niet. Sinds dat hij weet van mijn aandoeningen, verliest hij mij niet meer uit zijn ooghoeken. Net heeft hij weer wat vertrouwen in me, en dat wil ik graag zo houden. De auto komt langzaam tot stilstand en ik hoor hoe iedereen in de achterbak hun deuren openen. '' Ik hoor het wel als jullie klaar zijn met uitpakken, dan kunnen we bij mij thuis nog even de show bespreken. '' Meld Harry, waarna iedereen braaf knikt. Alleen Wienowa slaat een diepe zucht.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

'' Die is van mij '' Roep ik uit als ik de ringtoon hoor gaan. '' Hoe weet je dat nou weer ? '' Mijn moeder kijkt me streng aan als ik opspring van de bank. Ik ren naar boven en buig me over mijn bed. Ik grijp met uitgereikte armen naar de huistelefoon en schuif het mijn de topje van mijn vinger mijn kant op. '' Hallo, met Mabel '' Vraag ik aarzelend. Ik wist eigenlijk helemaal niet wie het was, en of het uberhaupt voor mij was, ik wilde gewoon geen minuut langer de kille stilte aanhoren van mijn moeder. '' Met Ashton Irwin, we zijn klaar met uitpakken. '' Mijn stem zwakt even af als ik hem hoor, maar ik herpak me al snel. '' Ja, ja natuurlijk. ''

'' En ? '' Vraagt Harry als hij ook op de bank gaat zitten. '' Ze komen eraan. '' Ik merk hoe mijn wangen langzaam warm word, wat betekend dat ze dus ook meteen een rode kleur aannemen. '' Bloos je nou ? '' Lacht hij. Ik draai mijn hoofd verlegen weg als hij naast zich op de bank klopt. Ik laat me ploffen als hij mijn hoofd tussen zijn armen trekt. '' Mijn kleine meisje heeft een crush .. '' Giert hij en wrijft met zijn knokkel over mijn hoofd. Ik sla met mijn armen wild om me heen, in de hoop zijn hoofd ergens te raken. Maar hij gaat ongestoord verder met plagen. '' Harry, stop nou 'ns. '' Ik sla mijn beiden benen over zijn schoot en pak zijn arm vast. Ik begin erin te knijpen waardoor hij wel móét loslaten. Na-giechelend slaat hij zijn arm om me heen. '' Oke, oke '' Zucht hij dan. Ik glimlach. '' Ik vind het gewoon leuk om me vrolijk te zien. '' Verduidelijkt hij. Ik knik en sla mijn armen om zijn nek heen. '' Wie is het ? '' '' Ja, dat ga ik jou toch niet vertellen. Dan ga je weer domme dingen doen .. '' Rol ik met mijn ogen en voel zijn blik op me branden. '' Hé, we hebben een wet. Waar is onze No Secret Oath gebleven, grapjas ? '' Ik draai me weer naar hem toe en haal mijn wenkbrauwen omhoog terwijl ik hem strak aankijk. '' Taylor Swift, Kendall Jenner, dat meisje van Groep 8 en die van vakantie, wat was haar naam .... Jane ofzo ? Jij hebt genoeg geheimen voor mij .. '' Bijt ik hem plagerig af. Hij zucht diep en krabbelt onder mijn oksels. Waarschijnlijk denkt hij het onderwerp zo te veranderen, wat hem lukt, aangezien ik gierend naar achter leun. Tot zijn gezicht plots vol met pure verbazing staat. Hij pakt mijn pols stevig vast en trek me zo naar voren. Mijn wonden stonden bloot en hij keek er naar en vervolgens terug naar mij. Zijn blik kijkt me teleurgestellend aan terwijl ik zie dat hij even niet weet wat hij moet doen. Ik draai mijn hoofd al snel weg als ik ook niet weet wat ik moest doen. Dit was zo'n moment dat je het liefst wilde wegrennen van schaamte maar mijn benen liepen niet mee. Precies om het moment dat hij zijn mond opentrekt om me een toespraak na de blazen, slaat de deur open.

_______________

Zo wat vinden jullie zover ?

The Perfect mismatch ~ 1D ~ 5SOS ~ Fanfiction.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu