Hoofdstuk 40 • Ashton

462 28 8
                                    

Ik word snachts wakker van de pijn in mijn buik. Ik open mijn ogen en ga met mijn handen door haar prachtige paarse haren. Ze is zo prachtig, waarom heeft ze het vroeger toch zo voor zichzelf verpest? Ja, er was een reden waarom Wienowa nou soms, of nou ja, vaak zo gewelddadig en gemeen is. Het komt allemaal doordat ze heel erg onzeker is, en ook dat komt vanuit haar verleden. Het begon allemaal toen ze 16 werd, ze had voor haar verjaardag een feest gegeven waar ze voor het eerst in aanraking kwam met alcohol, het was een wilde nacht, al zeg ik het zelf, en Wienowa is nooit meer gestopt met drinken na die dag. 3 weken later vond ik haar op haar kamer, bewusteloos, met de wonden van drugsspuiten in haar arm. Ik was me dood geschrokken en had haar gelijk naar het ziekenhuis gebracht. De dokters zeiden dat ze al langer gebruikte, en ik vergaf het mezelf niet dat ik het niet had zien aankomen, ze was ook zo kwetsbaar. Toen het eindelijk weer beter ging en ik dacht dat ze genezen was, liep ze zomaar weg na een ruzie met onze moeder. Ze is 6 maanden weggeweest en toen, op mijn verjaardag, toen ze eindelijk thuiskwam zag ze er niet meer uit, ze was mager, zat onder de wonden en was vies. We hebben haar toen opgevangen en haar verzorgd, maar mijn moeder wilde haar nooit meer zien omdat er toch niks van haar terecht zou komen, ze was nou eenmaal weer verslaafd. Maar ik heb haar nooit achtergelaten, ik heb altijd van haar gehouden. Toen ze me 2 weken later opbelde vertelde ze me dat ze was verkracht door een klant van haar. Eerst begreep ik niet wat ze bedoelde, maar naarmate het telefoongesprek al 4 uur aan de gang was, kreeg ik door dat ze zichzelf verkocht als hoer. Ik ben haar gelijk op komen halen in een kraakpand met allemaal rare mensen. Ik woonde ondertussen al op mezelf en heb haar bij me laten wonen voor zolang ik het kon betalen. Toen ik en mijn beste vrienden eindelijk besloten om wat van onze carriere te maken en begonnen met youtube video's te maken ging het weer slechter met Wienowa. Ze zat dagen lang in de kroeg en at niks meer. Voor even was ik bang dat ik alles moest opgeven om mijn zusje te redden, maar daar kwam Michael die zich als haar beste vriend hielp om haar te laten afkicken. Tot de dag van vandaag gaat het nog steeds goed met haar, en dat heeft ze allemaal te danken aan Michael. Soms heb ik nog wel mijn momenten gehad waar ik dacht dat ze terug zou vallen, net zoals nu, nu was ook zo'n moment dat ik haar liever niet los zou willen laten. Ik wil haar niet weer half dood terugvinden, en ik wist dat Wienowa heel hard over kon komen, maar zo heeft Michael het haar geleerd, zodat ze niet snel terug zou vallen. Het is een rare manier van afkicken, maar dankzij hem leeft Wienowa nog steeds en ligt ze nu vredig te slapen in mijn armen. Het was allemaal veel makkelijker geweest als ik nooit beroemd zou zijn geworden en zij thuis kon blijven, maar ik kan haar niet alleen achter laten, ze heeft niemand thuis. Ik kan haar nu niet verliezen, want dan zou ook ik terugvallen in mijn depressie, en ik ben bang dat ik haar dan achterna ga, want zij is het enige wat ik nog over heb in deze depressieve wereld, net zoals zij alleen mij nog heeft.

Ik geef haar een zoen op haar wang waarna ik opsta en zachtjes naar de keuken sluip waar ik de koelkast open op zoek naar een biertje. Ik dronk bijna alleen nog maar waar Wienowa niet bij was, ik wilde niet dat ze ook weer op de drank overging en dan naar drugs, en zo naar prostitutie, want dan zou dat mijn schuld zijn. Ik kijk snel het hoekje om, om te kijken of ze nog slaapt, en ja hoor, ze ligt nog in een diepe slaap. Langzaam drink ik het flesje leeg en zet ik hem op de aanrecht waarna ik op de bank naast haar ga zitten en mijn telefoon tevoorschijn haal. Ik scroll door mijn foto's heen en verwijder alle foto's samen met Mabel. Ik zet haar voor nu uit mijn gedachten totdat zij beslist sorry te zeggen tegen Wienowa, want niemand flikt dit bij haar, en zo ja, dan krijg je met mij te maken. Ik leg mijn hoofd tegen Wienowa's schouder en stop mijn telefoon weg waarna ik weer in slaap val.

The Perfect mismatch ~ 1D ~ 5SOS ~ Fanfiction.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu