Hoofdstuk 22 • Harry

552 28 2
                                    

Niet veel later stonden Wienowa en ik beide onze handen in ons zakken. De wind blies zachtjes tegen mijn gezicht, wat overigens de enige plek was die niet bedekt is. Het was niet koud, maar wel frisjes. Een typische herfstdag, in het midden van September. ' Wil je .. ' Begin ik mijn zin, ' Wil je nog een stukje lopen ?' Ze schudt haar hoofd lichtjes, waarna je haar zag genieten van de bliesjes. Haar ogen sluit ze vredig en haar mondhoeken krullen een paar milimeter omhoog. ' Ik vind het zo lekker, hé - de frisse geur van de herfst. ' Haar hatelijke blik leek eindelijk weg te vagen en plaatst te maken voor een liever meisje. Haar tevreden uitstraling werkt aanstekelijk en ik kon niks anders dan glimlachen. We liepen verder. Alsmaar verder. Ik had stiekem een omweg genomen om haar nog langer te zien genieten. Halverwege had ze haar hand uit haar zak gehaald. Ik voel de aantrekkingskracht. Ik wilde hem vastpakken. Ik wilde haar vastpakken en meenemen. Mijn levensverhaal vertellen en haar s'morgens goedemorgen kussen. Maar dat wilde ze niet. ' Ik haat je ' Zou haar antwoord zijn geweest. Ze zou me afschuwen en terug rennen naar Luke. Plotseling verschijnt er een flits tussen de bosjes. Oh fuck. Onwetend kijk ik om heen. Moet ik haar nu zoenen ? Of haar hand vastpakken ? ' Pak mijn hand vast, eikel.' Ze haakt haar arm door de mijne, en kijkt me met een gemaakte glimlach aan. Ik voel hoe haar arm een beetje op de mijne leunde en een vlaag van geluk borrelde in mijn onderbuik. Ze maakte me gek. Werkelijk krankzinnig hoe haar afstandelijkheid me toch zo kon aantrekken.

Ik had de sleutel nog niet in het gat gestopt of de voordeur werd al opengeslagen. In de deuropening staan ze dan hoor, met zijn vijven. Niall met zijn permanente glimlach, Ashton met een soort bezorgde glans in zijn ogen, Louis breed glimlachend, Mabel keek door haar wimpers omhoog en alleen Calum keek me onwetend aan. Hij had hoogstwaarschijnlijk het verhaal niet meegekregen. Ik duw ze zachtjes aan de kant en ontwikkel mijn sjaal waarna ik hem op de kapstok hang. ' .. Nou, vertel ons 'ns wat er is. '

The Perfect mismatch ~ 1D ~ 5SOS ~ Fanfiction.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu